Managementul timpului

Cuprins referat Cum descarc?

1. Abstract.Introducere.3
2. Timpul- generator al stresului.4
3. Structurare creativa a timpului.6
4. Managementul timpului si tehnicile sale.8
5. Reguli de aur ale managementului.10
7. Tehnici moderne de gestionare a tmpului-.12
8. Concluzie.14
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

,,Nu te plange de timpul tau; daca-l gasesti rau, intreaba-te ce ai facut ca sa-l faci mai bun?" Thomas Carlyle
Abstract
Timpul este una din cele mai pretioase resurse de care dispunem astazi. Si totodata una din cele mai frecvente probleme cu care ne luptam.
Indiferent de cat de bine incercam sa ne dozam si sa ne folosim timpul, se pare ca niciodata nu reusim sa rezolvam toate task-urile.
Managementul timpului presupune organizarea intr-un mod eficient a acestuia astfel incat la sfarsitul unei zile sa ne simtim multumiti de ceea ce am reusit sa indeplinim.
O buna organizare a timpului duce implicit si la cresterea productivitatii si la rezolvarea unui numar mare de probleme.
Introducere
Managementul inseamna conducerea eficienta si eficace a unei activitati. Din perspectiva aceasta, managerul nu poate face afaceri profitabile pentru firma de care raspunde daca nu stie sa gestioneze eficient resursele. Iar timpul este o resursa economica pretioasa, pretentioasa si ireversibila: timpul este cea mai rara resursa fiind neinlocuibil dar in acelasi timp "nelimitat"; este scump dar nu poate fi cumparat, depozitat, multiplicat iar pierderea sa nu poate fi asigurata nici de cea mai mare firma de asigurari din lume, deci nu poate fi "despagubit"; este foarte perisabil si inelastic. Cu toate acestea, timpul nu este proprietatea nimanui, este impersonal, al tuturor si nu este retinut de frontiere fizice.
,,Oricare ar fi durata timpului, stiinta intrebuintarii lui il va face lung." Seneca
Managerii preocupati de performanta stiu insa ca timpul este masurabil si continuu, iar managementul timpului este o prioritate pentru succesul unei afaceri.
1. Timpul- generator al stresului
Timpul este cea mai importanta sursa de stres. S-a demonstrat ca exista importante legaturi intre prezenta ,,stresorilor" datorati timpului si nemultumirea pe plan profesional si o serie de afectiuni, cum sunt: hipertensiunea, nivelul crescut al colesterolului, imbatranirea prematura si altele. In situatia unui management defectuos al timpului, stresul se manifesta subtil, persoanele supuse la stres tinzand sa-si accentueze comportamentul uzual : cele retrase devin si mai retrase si necomunicative iar cei care prefera singuratatea vor evita pe cat posibil si mai mult compania altor persoane. Iar cei care vor lucra pana tarziu vor lucra si mai mult, cu un orar prelungit. Se pot adauga dereglarile de somn, izolarea fata de ceilalti membri ai organizatiei, abuzul de medicamente. Toate acestea au drept consecinta scaderea eficacitatii si chiar adancirea proastei gestionari a timpului.
Prezenta temporara a ,,stresorilor" de timp poate fi in unele situatii un motivator important, persoana in cauza dorind sa isi indeplineasca sarcinile, rezolvarea lor aducandu-i o satisfactie mult mai mare decat daca factorii cauzatori de stres nu ar fi existat.
Sursa problemelor este insa una complexa. Cauzele pot fi grupate in trei categorii distincte:
1) cauzele exterioare, care sunt determinate de lipsa de organizare: timpii prea scurti alocati initial activitatilor programate, intreruperile (inclusiv telefoanele) venite din partea membrilor din organizatie sau din exteriorul acesteia, urgentele neprevazute (daca este cazul), nepregatirea din timp a ordinii de zi a sedintelor/reuniunilor; 
2) cauzele care tin exclusiv de persoana managerului, de felul sau de a fi si de a se comporta sau de situatia particulara cu care se confrunta (oboseala, depresia, anxietate, probleme personale - preocupari financiare sau de familie); 
3) cauzele care tin de angajatii proprii si/sau partenerii de afaceri: lipsa de punctualitate a acestora sau faptul ca acestia "trag de timp, prelungind discutiile", faptul ca intervin cu o problema complicata si greu de rezolvat pe moment sau din contra, prezinta informatii nerelevante sau eronate, lipsa de competenta si plasarea in responsabilitatea managerului a rezolvarii problemelor care cad in sarcina lor.
Cauzele, ce tin exclusiv de persaoana managerului, se manifesta cel mai des si influenteaza cel mai semnificativ eficienta muncii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul timpului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. http://anale.feaa.uaic.ro/anale/resurse/27_Corodeanu_DT_-_Managementul_timpului_sau_tehnici_si_instrumente_pt_a_economisi_eficient_timpul.pdf
2. http://www.dezvoltarea-carierei.com/media/files/Time_management_-curs.pdf
3. https://1cartepesaptamana.ro/sfaturi-time-management/
4. Managementul timpului, Patrick Forsyth, editura S.C.Adevarul Holding S.R.L.,2009
5. https://quotationsfreak.wordpress.com/


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!