Managementul Strategiei

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 3442
Mărime: 20.07KB (arhivat)
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. I.Scurt istoric .Originea şi evoluţia strategiei 3
  2. I.1.Strategia şi strategul definite conform teoreticieniilor antici 4
  3. II.Conceptul de strategie 5
  4. II.1.Tipuri de abordari a conceptului de strategie 5
  5. III.Principalele caracteristici ale strategiei 6
  6. IV.Componentele strategiei 7
  7. V.Tipologia strategiilor 9
  8. VI.Rolul strategiilor organizatiilor 13
  9. VII.Bibliografie 14

Extras din referat

Strategia

Din punct de vedere istoric, se poate afirma ca la nivelul întreprinderilor, îndeosebi a celor profitabile a existat dintotdeauna o gândire strategicã, chiar dacã este vorba de o strategie implicitã sau de o emanaţie a conducãtorilor acestora lipsitã de formalism, care nu se baza pe modele de analizã si nu avea o largã comunicare.

De asemenea, interesul pentru strategie manifestat în cadrul firmelor a fost provocat de faptul cã mediul extern a devenit din ce în ce mai dinamic şi imprevizibil, aceasta permiţându-i întreprinderii sã influenţeze, prin anticipare, evoluţia mediului sãu înconjurator.

Astfel, de-a lungul timpului , strategiile au avut un rol esenţial in viaţa organizaţiilor, ele contribuind la conceperea şi fundamentarea activitãţilor din cadrul acestora.

I.Scurt istoric .Originea şi evoluţia strategiei.

Primii strategi

Termenul “strategie” derivã de la anticul cuvânt “strategos”. Titlul a fost inventat în legătură cu reformele democratice ale lui Kleisthenes care a dezvoltat o nouă structură socio-politicã de la Atena, dupã ce a condus o revoluţie împotriva unei oligarhii Spartane.

“Strategos” este un compus de la "Stratos", ceea ce înseamnã "armată", sau mai corect o armată "dispersatã" pe teren menitã să conducă; apariţia termenului a crescut complexitatea de luare a deciziilor in domeniul militar.

De asemenea, importanţa crescândă a forţelor navale în această perioadă a multiplicat variabilele comandantului, faptul ca trebuie să gandeasca acţiunea în plan. Prin urmare, întrebările de coordonare şi sinergie între diversele unităţi emergente ale organizaţiilor lor au devenit consideraţii imperative pentru comandanţii de succes.

Aşadar, în cuvintele lui Adlai Stevenson, putem vedea viitorul nostru în mod clar şi cu înţelepciune numai atunci când ştim calea care duce în prezent.

Totodatã, definirea conceptului de strategie, are la bazã o întreaga istorie de teorii precum cea a lui Brian Quinn, care considera cã “termenul strategos se referã la rolul generalului care comanda o armatã” ca apoi sã dobândeascã sensul de “artã a generalului” referindu-se la abilitãţile psihologice şi comportamentale care dãdeau posibilitatea acestuia de a-şi îndeplini rolul. De asemenea, conform lui Pericle, strategia avea rol de calitate managerialã, ca mai apoi sã capete funcţia de sistem unitar de guvernare globalã în perioada lui Alexandru cel Mare.

Şcoala francezã a preluat creator acest concept şi l-a dezvoltat, strategia redevenind preocuparea pentru reuşita unei acţiuni militare ofensive (Maurice de Saxe, Puysegur, Turpin de Crisse, Mazeroy, Contele de Guibert). Îl amintim aici şi pe Karl von Clausewicz, strategul binecunoscut al lui Napoleon Bonaparte.

În a doua parte a secolului al XX-lea, termenul a fost “redescoperit” de Mao Tze Dong, care a conceput o strategie de rãzboi revoluţionar in cadrul unui rãzboi civil si de generalul Charles de Gaulle, cel care a condus Franţa în timpul celui de-al doilea rãzboi mondial, devenit ulterior primul preşedinte al acesteia. Nu ii putem omite nici pe Iosif Visarionivici Stalin şi Adolf Hitler, cãrora “strategia” le-a furnizat instrumentele pentru a-şi desfaşura fiecare propriul rãzboi. Pentru primul, scopul rãzboiului era obţinerea unei pãci avantajoase, iar pentru cel de-al doilea, dominarea lumii de cãtre rasa arianã.

I.1.Strategia şi strategul definite conform teoreticieniilor antici

Aieneias care a scris primul volum western care a supravieţuit cu privire la strategia militară, "Cum sa supravieţuieşti sub asediu", în mijlocul secolului al patrulea, a fost în primul rând interesat de modul de a implementa forţa de muncă disponibilã şi alte resurse la cele mai inalte avantaje. Strategia pe termen lung este definită în detaliu de către Frontinus în primul secol, ca "tot ceea ce este realizat de către un comandant, este caracterizat prin previziune, avantaj, întreprindere sau rezoluţie”.

Potrivit lui Xenophon, un comandant "trebuie să fie ingenios, energic, atent, plin de rezistenţă şi prezenţa de spirit, iubitor şi dur, direct şi viclean, alert şi înşelător, gata să joace totul şi sa doreasca să aibe totul, generos şi lacom, încrezator şi suspicios ".

În perioada atenienilor strategia a reprezentat mai mult o linie de funcţiune; formularea de strategii fiind o sarcină de conducere. Noile triburi şi comunităţile locale au format unităţi şi subunităţi ale armatei, şi au fost apoi în structurile socio-politice capatand valenta de oraş-stat.

II. Conceptul de strategie

Aşadar , având în vedere informaţiile şi analizele de-a lungul timpului in vederea definirii termenului de strategie putem evidenţia faptul cã acesta cuprinde ansamblul de obiective majore ale organizaţiei pe termen lung, principalele modalitãţi de realizare, împreunã cu resursele alocate, pentru obţinerea avantajului competitiv potrivit misiunii organizaţiei.

Preview document

Managementul Strategiei - Pagina 1
Managementul Strategiei - Pagina 2
Managementul Strategiei - Pagina 3
Managementul Strategiei - Pagina 4
Managementul Strategiei - Pagina 5
Managementul Strategiei - Pagina 6
Managementul Strategiei - Pagina 7
Managementul Strategiei - Pagina 8
Managementul Strategiei - Pagina 9
Managementul Strategiei - Pagina 10
Managementul Strategiei - Pagina 11
Managementul Strategiei - Pagina 12
Managementul Strategiei - Pagina 13
Managementul Strategiei - Pagina 14
Managementul Strategiei - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Managementul Strategiei.doc

Alții au mai descărcat și

Cultura Strategică

Cultura strategică este un sistem activ, deschis şi perfectibil de valori strategice, adică de patrimoniu strategic, combinat cu un sistem de...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Regiunea de Dezvoltare Sud-Est

Prezentare Generala Regiunea de Sud-Est a Romaniei este un colt magic datorita oamenilor care primesc si daruiesc atat de multe lucruri, datorita...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Managementul Strategic în Organizațiile Publice

Introducere M-am oprit asupra acestei teme întrucât consider strategia ca fiind factor cheie al dezvoltarii unei organizaţii, fie ea publică sau...

Managementul Organizației

Introducere Una dintre caracteristicile definitorii ale societăţii contemporane este schimbarea în sens general, manifestată pe toate planurile...

Management strategic la Dacia SA

INTRODUCERE "Managementul eficient creează viitorul, nu îl aşteaptă. Mai bine zis el acţionează, nu reacţionează" J. Keith Lounden Fiecare...

Strategii de Management în Vânzarea cu Amănuntul

CAPITOLUL 1. CONSIDERENTE GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL STRATEGIC ŞI IMPLEMENTAREA STRATEGIEI 1.1. Cadrul conceptual al managementului strategic...

The strategic management în telecommunications industry

INTRODUCTION Strategic management is the detailed organizing of the sources from different categories within the following departments: financial,...

Managementul strategic în industria de telecomunicații

INTRODUCERE La strategie se face referire ori de câte ori se iau deciziile care determină cursul evoluției unei societăți sau a unei organizații....

Managementul Strategic al unui Colegiu Tehnic

1. Particularităţi ale managementului strategic educaţional în sectorul public Managementul indică o anumită mentalitate, o manieră proprie, dar...

Metode și Tehnici Specifice Managementului Strategic Aplicabile la Firma SC Diana SRL în Vederea Depășirii Actuale Etape Economice

CAPITOL 1 : STRATEGIA DE FIRMĂ 1. Conceptul de strategie În conceperea şi fundamentarea activităţilor firmelor un rol esenţial îl au strategiile...

Ai nevoie de altceva?