Managementul societăților comerciale

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 55 în total
Cuvinte : 10454
Mărime: 69.30KB (arhivat)
Publicat de: Amza Niculae
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. CAPITOLUL I 1
  2. CONCEPŢII ŞI TENDINŢE PRIVITOARE LA MANAGEMENT 1
  3. Rolul managementului în Lumea Modernă 2
  4. Managementul şi raportul său cu alte ştiinţe 2
  5. CAPITOLUL II 4
  6. PREZENTAREA GENERALĂ A SOCIETĂŢII 4
  7. Descrierea agentului economic 4
  8. Organizarea structurală a societăţii comerciale 6
  9. Structura organizatorică şi organizarea formală 6
  10. Documentul de exprimare a structurii organizatorice 9
  11. Instrumente Manageriale 11
  12. 1.Scurt istoric 12
  13. 2.Denumirea, forma juridică, sediul, durata societăţii 13
  14. Denumirea socităţii 14
  15. Forma juridică a societăţii 14
  16. Sediul societăţii 14
  17. Durata societăţii 14
  18. 3.Scopul şi obiectul de activitate al societăţii 14
  19. 4.Micromediul, macromediul şi monomediul societăţii 15
  20. MANAGEMENTUL SOCIETĂŢII COMERCIALE 17
  21. Societatea comercială-teren de manifestare al managementului 18
  22. Problematica managementului în concepţia şi tipologia societăţii comerciale 19
  23. Procesul Managerial 20
  24. Organizarea managerială 21
  25. Funcţiunile societăţii comerciale 22
  26. Funcţiunea cercetare-dezvoltare 23
  27. Funcţiunea de producţie 24
  28. Funcţiunea Comercială 32
  29. Funcţiunea financiar-contabilă 36
  30. Funcţiunea de personal 37
  31. CAPITOLUL III 39
  32. Rezultate economico-financiare 39

Extras din referat

CONCEPŢII ŞI TENDINŢE PRIVITOARE LA MANAGEMENT

Management: derivă de la latinescul “manus” (mana) şi reprezintă ca şi expresie literară “manevrare-pilotare”. Cel care execută această manevrare sau pilotare este managerul, care este responsabil de munca de cel puţin unui subordonat şi cel care participă în mod nemijlocit la organizarea şi efectuarea acţiunii manageriale. Aşa cum subliniază Al. Graur, de la latinescul “manus” s-a format în limba italiană “mannegio” (prelucrarea cu mâna), de unde, prin intermediul cuvântului francez “manege” a trecut în limba română cu semnificaţei de “loc unde sunt dresaţi caii”. Din franceză cuvântul a fost împrumutat în limba engleză sub forma verbului “to manage”=a administra, a conduce. Englezii au derivat apoi manager şi management, cea ce însemna conducător şi conducere. Rezultă deci ca verbul englez “to manage” are aceeaşi rădăcină ca şi termenul românesc “menaj” şi cel italian “mannegio” şi anume termenul latin “manus”=mana.

Verbul “to manage” cu substantivul derivat “management” a avut iniţial sensul de a mănui, de a stărnii caii în menaj. De asemenea a mai avut şi un sens mai abstract şi anume de a gândi şi a aşeza corect relaţiile cu diverse lucruri sau fiinţe în scopul de a obţine rezultatele dorite.

Folosit astăzi în toate activităţile economice termenul management s-a impus în sfera acestor domenii în ultimii 50 de ani şi aceasta datorită răspânderii immediate şi a tot cuprinzătoare a lucrării lui James Burnham “The managerial Revolution” publicată prima dată la New York în anul 1941.

Rolul managementului în Lumea Modernă

Managementul este o preocupare atât de importantă încât este îndreptăţit la statutul ştinţific şi economic. Managementul ca teorie şi practică constituie de fapt o cale ştinţifică de rezolvare a problemelor puse conducerii în condiţiile complexităţii interdependentelor şi schimbărilor care caracterizează lumea modernă, dinamică.

Managementul asigură descoperirea adevăratelor probleme şi formularea lor corectă, înlăturarea falselor probleme, stabilirea scopurilor, a obiectivelor şi priorităţiilor, precum şi abordarea sistematică raţională, în vederea obţinerii de rezultate reale.

Pentru a putea rezolva problemele lor, managerii trebuie astfel formaţi şi evaluaţi încât să dobândească un sens limpede al misiunii lor. Există astăzi o tendintă şi o nevoie pentru o abordare mai generală a managementului, o escaladare a termenului scurt de către managerii generalişti, consideraînd specialişti ai sistemelor mari, care situează din nou omul în centrul managementului şi influenţează în acest sens gândirea managerului, care înţelege bine limbajul de specialitate, influenţând asfel practica de management.

Managementul şi raportul său cu alte ştiinţe

Managementul ne apare ca o disciplină complexă, multifuncţională, care priveşte cunoaşterea şi dirijarea societăţii comercială ca importante părţi structurale ale societăţii comerciale. Managementul realizează adevărata mediere, cea care crează o formă teoretică proprie, care postulează un cadru metodologic adecvat soluţiilor optime pentru rezolvarea situaţiilor concrete din fiecare unitate economică. Elementele managementului se corelează şi se

Preview document

Managementul societăților comerciale - Pagina 1
Managementul societăților comerciale - Pagina 2
Managementul societăților comerciale - Pagina 3
Managementul societăților comerciale - Pagina 4
Managementul societăților comerciale - Pagina 5
Managementul societăților comerciale - Pagina 6
Managementul societăților comerciale - Pagina 7
Managementul societăților comerciale - Pagina 8
Managementul societăților comerciale - Pagina 9
Managementul societăților comerciale - Pagina 10
Managementul societăților comerciale - Pagina 11
Managementul societăților comerciale - Pagina 12
Managementul societăților comerciale - Pagina 13
Managementul societăților comerciale - Pagina 14
Managementul societăților comerciale - Pagina 15
Managementul societăților comerciale - Pagina 16
Managementul societăților comerciale - Pagina 17
Managementul societăților comerciale - Pagina 18
Managementul societăților comerciale - Pagina 19
Managementul societăților comerciale - Pagina 20
Managementul societăților comerciale - Pagina 21
Managementul societăților comerciale - Pagina 22
Managementul societăților comerciale - Pagina 23
Managementul societăților comerciale - Pagina 24
Managementul societăților comerciale - Pagina 25
Managementul societăților comerciale - Pagina 26
Managementul societăților comerciale - Pagina 27
Managementul societăților comerciale - Pagina 28
Managementul societăților comerciale - Pagina 29
Managementul societăților comerciale - Pagina 30
Managementul societăților comerciale - Pagina 31
Managementul societăților comerciale - Pagina 32
Managementul societăților comerciale - Pagina 33
Managementul societăților comerciale - Pagina 34
Managementul societăților comerciale - Pagina 35
Managementul societăților comerciale - Pagina 36
Managementul societăților comerciale - Pagina 37
Managementul societăților comerciale - Pagina 38
Managementul societăților comerciale - Pagina 39
Managementul societăților comerciale - Pagina 40
Managementul societăților comerciale - Pagina 41
Managementul societăților comerciale - Pagina 42
Managementul societăților comerciale - Pagina 43
Managementul societăților comerciale - Pagina 44
Managementul societăților comerciale - Pagina 45
Managementul societăților comerciale - Pagina 46
Managementul societăților comerciale - Pagina 47
Managementul societăților comerciale - Pagina 48
Managementul societăților comerciale - Pagina 49
Managementul societăților comerciale - Pagina 50
Managementul societăților comerciale - Pagina 51
Managementul societăților comerciale - Pagina 52
Managementul societăților comerciale - Pagina 53
Managementul societăților comerciale - Pagina 54
Managementul societăților comerciale - Pagina 55

Conținut arhivă zip

  • Managementul Societatilor Comerciale.doc

Alții au mai descărcat și

Perfecționarea Sistemului de Management în General și a Managementului Comercial în Special la SC Dunas SRL

CAP.I Prezentarea SC DUNAS SRL 1.1 Date de identificare - Sediul: loc.Ploieşti str.Democraţiei nr.26 - Număr în Registrul Comerţului: J 26...

Managementul financiar al unei entități economice - noțiuni generale

I. Introducere În economia de piață care ne înconjoară, un rol important în realizarea activităților specifice acesteia îl au agenții economici,...

Managementul Documentelor

Documentele sunt elemente principale pentru succesul companiilor de azi pentru ca odata ce am intrat in sec XXI documentele devin esenta intregii...

Analiza sistemului de management și a componentelor sale la SC Roccafranca SRL

Intoducere Mediul de afaceri este în continuă schimbare. Pentru a lua avans, de fapt doar pentru a ține pasul, organizațiile de toate tipurile...

Funcții ale managementului OS

FUNCTIILE MANAGEMENTULUI PREVIZIUNEA – funcţie a managementului A prevede înseamnă a te pregăti azi pentru ceea ce vei face mâine. Este...

Comportament și abilitați manageriale

„Nici un lucru nu este bun sau rău, ci tu îl faci aşa cu gândul tău." William Shakespeare Valorile - identificarea priorităţilor Identificarea...

Metode și Tehnici Manageriale

1. Managementul prin obiective ( M.P.O) Definiţie: M.P.O poate fi definit ca un sistem de management bazat pe determinarea riguroasă a...

Comunicarea cu Personalul

Majoritatea managerilor şi chiar a angajaţilor sunt desigur familiarizaţi cu aspectele comunicării cu personalul. Sunt puţini cei care nu au văzut...

Te-ar putea interesa și

Managementul activității de creditare a societăților comerciale la BRD

INTRODUCERE Deşi în 1989 existau numai patru bănci în România (Banca Naţională a României, Banca Română de Comerţ Exterior, Banca de Investiţii şi...

Analiza sistemului de management pentru societatea comercială Elcom Internațional SA

A. Prezentarea generala a societatii comerciale : scurt istoric, obiect de activitate, capital social. Elcom International este o societate pe...

Evaluarea întreprinderii - studiu de caz

CAPITOLUL I PREZENTAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE S.C. OLTCHIM S.A. RAMNICU VALCEA Denumirea societatii : S. C. OLTCHIM S.A.Rm.Valcea Sediul social...

Studiul privind managementul societăților comerciale pe baza principalilor indicatori economicofinanciari, pe exemplul SC Electromax SRL Petroșani

INTRODUCERE. Problema gestionării și administrării întreprinderii, indiferent de obiectul de activitate și de scopul propus este complexă....

Managementul marketingului serviciilor în cadrul societăților comerciale

CAPITOLUL 1. BAZA TEORETICO-METODOLOGICĂ A MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI SERVICIILOR ÎN ACTIVITATEA ECONOMICĂ 1.1. Obiectivele și importanța...

Analiza și perfecționarea stilurilor de management la societatea comercială Filseta SA Lugoj

CAPITOLUL I ELEMENTE GENERALE DESPRE MANAGEMENT 1.1. Obiectul de studiu şi definirea ştiinţei managementului Managementul firmei este abordat...

Managementul Societăților Comerciale

INTRODUCERE De-a lungul anilor omul a considerat munca un „rău necesar”, dar în acelaşi timp o posibilitate de afirmare. Munca este văzută nu...

Reproiectarea managerială a SC Wilsoft SA - studiu de caz

Obiectul de activitate: producerea şi comercializarea de echipamente complexe destinate unor întreprinderi din industrie, construcţii, transporturi...

Ai nevoie de altceva?