Managementul situațiilor de criză - criza profesională

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 923
Mărime: 11.21KB (arhivat)
Publicat de: Florica Tomescu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Catalina Bonciu
UNIVERSITATEA BUCURESTI FACULTATEA DE ADMNISTRATIE SI AFACERI Master Specializarea Managementul in Administratia Publica

Extras din referat

Cum faci fata situatiei de criza profesionala?

Una dintre cele mai des intalnite situatii de criza este cea de natura profesionala. Multi dintre noi

ne-am confruntat, cel putin o data in viata cu acest tip de situatie. Insa rezolvarea, felul de a o aborda tin in acest caz, strict de personalitatea, calitatile reactive, maniera de rezolvare a fiecaruia dintre noi.

Acest tip de criza prezinta trasaturile comune tuturor situatiilor de criza:

- imprevizibilitatea,

- afectarea randamentului / reputatiei,

- implicarea altor persoane,

- gravitatea,

- generarea atentiei tertilor.

Criza profesionala poate fi usor confundata cu o simpla “problema la locul de munca” sau tratata ca o “problema de adaptare” in noul domeniu accesat, de aici rezultand de cele mai multe ori intarzierea rezolvarii acesteia.

Daca beneficiezi de un loc de munca stabil, insa simti ca ceva nu este in regula, daca ai sentimentul ca nu ai ales domeniul care sa-ti aduca satisfactiile pe care ti le-ai dorit sau daca de cativa ani buni ai impresia ca viata ta profesionala stagneaza, ori daca, in acest moment, ai realizat faptul ca te-ai dedicat prea mult carierei si ai uitat complet de viata personala, atunci cu siguranta te afli intr-o situatie de criza profesionala.

Originile, cauzele crizei profesionale sunt diverse. O criza a carierei profesionale poate fi provocata de mai multi factori:

1. externi - compania in cadrul careia activezi si-a ramificat domeniul de activitate, iar tu nu te mai inscrii imaginii, noilor proiectii, directiei survenite; posibilitatea de a lucra intr-un alt domeniu / companie cu mult mai multe beneficii.

2. interni - ratarea unei promovare pe care credeai ca o meriti din plin; dorinta de a face fata unei noi provocari sau de a avansa in cariera; dorinta de a petrece mai mult timp alaturi de familie; situatia precara a sanatatii unui prieten te-a facut sa-ti privesti propria viata cu alti ochi; aparitia unui conflict dintre motivatiile pe care le ai si sistemul tau valoric.

Criza profesionala ar trebui abordata ca o provocare si nicidecum ignorata, chiar daca ea poate insemna o imensa zdruncinare emotionala, in special atunci cand trebuie sa dai dovada de competenta in organizarea propriei vieti.

Confruntarea cu posibilitatea de a face o schimbare si nu evitarea acesteia, raspunsul, reactia eficienta in fata unei situatii de criza pot conduce catre beneficii majore atat in plan profesional, cat si in plan personal.

Gestionarea unei crizei nu este altceva decat felul în care cineva gandeste si accioneaza atunci cand toate lucrurile “o iau razna”. (Caywood 1997:1890)

Majoritatea persoanelor care se confrunta cu o criza profesionala, raspund acestei situatii incercand sa fixeze “problema” cu care se confrunta. Acestia se intreaba: "ce ar trebui sa fac?", asteptandu-se la un raspuns cat se poate de simplu. Atunci cand constientizam ca avem o problema, incercam sa o depasim cat mai repede posibil fara sa ne dam seama care este adevarata problema careia ar trebui sa-i facem fata. Gandim ca tot ceea ce ne-ar trebui ar fi o alta cariera sau un loc de munca diferit pentru a fi fericiti.

Preview document

Managementul situațiilor de criză - criza profesională - Pagina 1
Managementul situațiilor de criză - criza profesională - Pagina 2
Managementul situațiilor de criză - criza profesională - Pagina 3
Managementul situațiilor de criză - criza profesională - Pagina 4
Managementul situațiilor de criză - criza profesională - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Managementul Situatiilor de Criza - Criza Profesionala.doc

Te-ar putea interesa și

Managementul de caz în integrarea socioprofesională a tinerilor postinstituționalizați

ARGUMENT În contextul finalizării studiilor universitare în domeniul asistenţei sociale, alegerea ca temă de licenţă referirea la tinerii de 18...

Analiza Climatului Organizațional

Motivaţie . Homo mensura est! (Omul este măsura tuturor lucrurilor) Pentru a da cele mai bune rezultate, procesul de organizare modernă a muncii...

Strategii de Motivare în Cadrul Firmei SC Bijoux SRL

ARGUMENT Managementul modern a început să pună în centrul preocupărilor sale angajatul, ca principal factor al succesului organizaţiei şi astfel...

Climatul organizațional

CAPITOLUL 1 Climatul organizaţional 1.1. Cadru general Studii efectuate în ultimii 30 de ani atestă faptul că performanţa organizaţiei manifestă...

Sistemul Bancar Francez

1. Descrierea sistemului bancar din Franţa 1.1. Istoric Franţa este o ţară, latină, adică a dreptului scris. Din acestă caracteristică decurg...

Metode de cercetare - forța de muncă pe timp de criză - studenții

Introducere Locul de muncă reprezintă o etapă importantă în viața oamenilor și posibilitatea de a pune în practică toate cunoștințele acumulate...

Etică în domeniul bancar

1.1. Etica, definitii si sfera ei de cuprindere: Etica, conform dictionarului este “stiinta care se ocupa cu studiul principiilor morale, cu...

Instituția Prefectului

1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala 1.1.1 Denumirea institutiei analizate : INSTITUTIA PREFECTULUI MUNICIPIULUI...

Ai nevoie de altceva?