Managementul Serviciului de Food and Beverage

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1024
Mărime: 574.38KB (arhivat)
Publicat de: Anatolie Zaharia
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Temei de casă

Tema de casă are rolul de a aprofunda cunoştinţele dobândite la cursuri şi de a da posibilitatea masteranzilor de a-şi manifesta creativitatea şi inventivitatea în legătură cu conceperea diferitelor tipuri de meniuri ce se servesc în unităţile gastronomice.

2. Cerinţe obligatorii

În cadrul temei de casă se vor atinge următoarele puncte:

- se va concepe un meniu pentru masa de prânz sau cină format din minim 3 preparate culinare;

- se va indica băutura alcoolică potrivită pentru fiecare preparat culinar (dacă este cazul);

- se vor prezenta pe scurt reţetele de preparare a fiecărei componente a meniului

- se va calcula valoarea energetică a meniului, conform exemplelor de calcul din îndrumar

- se va calcula costul meniului (folosind ca date prețurile din unitățile comerciale pentru alimente, ingrediente, băuturi, ș.a.), după care se va propune un preț de vânzare a meniului într-o unitate gastronomică.

3. Materiale bibliografice

În afară de prezentul îndrumar şi anexele lui se pot folosi reţetare din alimentaţia publică, cărţi de bucate, surse electronice (internet), reţete pentru diferite diete şi afecţiuni, liste meniu ale unităţilor gastronomice, ş.a.

Determinaţi valoarea energetică a următorului meniu:

1. Băutura: 50 g țuică de casă 40°

2. Gustare: Mămăligă cu brânză și smântână

3. Preparat de bază: Cotlet de porc cu garnitură de cartofi prăjiți

4. Desert: Negresă

5. 100 g vin - Tămâioasă de Cotnari

6. Apă minerală Dorna 1,5 litri

7. 200 g pâine

1. Băutura: 50 g țuică de casă 40°

Tăria de 40° înseamnă un conţinut de 40% alcool etilic

100 g țuică . 40 g alcool etilic

50 g țuică X g alcool etilic

X = 40 • 50/ 100 = 20 g alcool etilic

Din tabelul nr.1 folosim cantitatea de energie furnizată de 1g de alcool etilic - 6,9 kcal.

1 g alcool etilic . 6,9 kcal

20 g alcool etilic Vțuică kcal

Venergetică, țuică = 20 • 6.9 = 138 kcal

2. Gustare: Mămăligă cu brânză și smântână

Alimentul Cantitatea consumată Valoarea energetică la 100g

Gustare rece: Mămăligă cu brânză și smântână

Brânză grasă de vaci 150 g 155 kcal

Smântână 100 g 302 kcal

Făină de porumb * 100 g 351 kcal

Sare 10 g -

Venergetică, brânză grasă de vaci = 1,5 • 155 = 232,5 kcal

Venergetică, smântână = 302 kcal .

Preview document

Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 1
Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 2
Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 3
Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 4
Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 5
Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 6
Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 7
Managementul Serviciului de Food and Beverage - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Managementul Serviciului de Food and Beverage.doc

Te-ar putea interesa și

Asigurarea calității serviciilor în cadrul hotelului Crowne Plaza

În prezent, se face referire în mod frecvent la termeni cum ar fi calitate, calitate totală, managementul calității etc. Calitatea s-a constituit...

Managementul Operațiunilor în Cadrul Hotelului Crowne Plaza București

INTRODUCERE Industria hotelieră este o componentă a industriei turismului, fiind o activitate economică din sfera serviciilor şi ca orice domeniu...

Contabilitatea financiară și de gestiune cu aplicație în restaurante

INTRODUCERE Contabilitatea este un sistem de culegere, prelucrare şi transmitere a informaţiei diferitilor utilizatori de informaţii. Informaţia...

Rolul Serviciilor Hoteliere în Structura Deservirii Turistice

În prezenta lucrare, într-o formă apreciativă, este prezentat rolul serviciilor hoteliere în structura deservirii turistice. Este necesar de...

Managementului Resurselor Umane în Cadrul hotelului Crowne Plaza Flora București

Introducere Turismul reprezinta un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat în viata societatii si influentat de...

Analiza Mediului de Marketing - Hotel Ibis Nord

CAPITOLUL I COORDONATE ALE ACTIVITĂŢII DE PIAŢĂ A HOTELULUI IBIS NORD BUCUREŞTI 1.1 Scurt istoric al lanţului hotelier Accor. Un univers al...

Marriott Bucharest Grand Hotel

Industria hotelieră este o componentă a industriei turismului, fiind o activitate economică din sfera serviciilor şi, ca orice domeniu economic,...

Organizarea Unui Eveniment în Domeniul Turistic

În aceste vremuri în care unităţile turistice încă se chinuie să supravieţuiască recesiunii economice, unele hoteluri care deţin şi restaurante în...

Ai nevoie de altceva?