Managementul Serviciilor Hoteliere in Baza Hotelului Codru

Cuprins referat Cum descarc?

1. Introducere pag. 2
2. Capitolul I: Hotelul - element principal al industriei ospitalitatii
1.1. Dimensiunile activitatii hoteliere pag. 5
1.2. modalitati de organizare si functionare a unitatilor hoteliere pag.10
3. Capitolul II: Managementul activitatii hotelului ,,Codru"
2.1. Structura organizatorica a hotelului "Codru" pag.15
2.2. Managementul departamentelor functionale (front-office) pag.19
2.3. Managementul departamentelor operationale (back-office) pag. 29
4. Capitolul III: Strategii manageriale in perfectionarea activitatii hotelului ,,Codru"
3.1. Mediul de marketing al unitatii hoteliere pag. 36
3.2. Perspective de dezvoltare a hotelului "Codru" pag. 44
5. Incheiere pag. 52
6. Bibliografie pag. 55
7. Anexe pag. 57


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Actualitatea temei "Managementul serviciilor hoteliere" se percepe in urma dezvoltarii impetuase a turismului in ultimele decenii, ampla lui extindere pe plan national si international, avintul continuu al miscarii turistice, care cuprinde azi categorii tot mai largi de oameni, de virste, pregatire si profesiuni diferite, au determinat ca turismul sa reprezinte un fenomen extreme de important al lumii contemporane, cu adinci implicatii economice, sociale, politece si culturale.
Industria hoteliera capata o importanta mai mare datorita faptului ca analizarea si discutarea turismului nu se mai pot face limitindu-se la idea ca turismul se circumscrie doar la deplasarea turistilor in diferite scopuri: agrement, recreative, cultural-educative, pentru tratament. In ultima vreme notiunea de "turism" si-a extins aria, ea cuprinzind si deplasarile efectuate in vederea participariila diferite reuniuni internationale - congrese, simpozioane, manifestari sportive, deplasari in scop de afaceri, etc. 
Extraordinara dezvoltare a turismului a dus, in mod inevitabil, la dezvoltarea industriei hoteliere, ca rezultat al cresterii permanente a cererii unei game sporite de servicii. Buna desfasurare a activitatii de turism a impus crearea hoteluri tot mai multe si pregatirea unui personal calificat, capabil sa asigure toate doleantele clientilor.
In Republica Moldova, ca si-n restul tarilor de pe intreg mapamondul, se constata o dezvoltare continua a industriei ospitalitatii, a industriei hoteliere. Filosofia hotelurilor din R.Moldova este ca prin serviciile prestate sa determine clientii sa revina la acel hotel la care au mai fost.
Asa cum industria hoteliera capata o importanta tot mai mare in R.Moldova, actualitatea temei lucrarii de fata "Managementul serviciilor hoteliere" este justificata. Numarul clientilor care viziteaza tara noastra creste de la an la an si pentru a observa si a analiza acest aspect, in cadrul lucrarii am studiat activitatea complexului hotelier "Codru", managementul serviciilor din cadrul acestui hotel.
Managementul serviciilor hoteliere este important pentru a putea raspunde necesitatilor clientilor si pentru a oferi servicii de calitate cit mai inalta. Pentru aceasta in fruntea hotelurilor este nevoie de un manager care isi pune experienta, vointa, simtul de raspundere si eforturile sociale la dispozitia intreprinderii si a personalului angajat. Pentru ca serviciile hoteliere sa se adapteze fluctuantelor exigente ale pietei si pentru a repurta succese, managerul trebuie sa imprime hotelului o politica directionala mai zvelta, mai rationala, mai pragmatica.
Pentru un management eficient, in cadrul hotelului trebuie sa existe o colaborare intre personal si sef. Autoritatea manageriala, in urma unui comportament determinat, motiveaza si implica angajati, astfel personalul devine responsabil, simtindu-se apreciat ca parte activa a unui proces operativ, care il priveste indeaproape si care ajunge sa-si puna amprenta pe atmosfera de lucru, atit de importanta intr-un domeniu atit de marcat de relatia cu publicul. 
Motivul abordarii acestei teme este unul simplu, de a cerceta situatia hotelurilor din republica noastra, de a face o comparatie intre servciile prestata de hotelurile din R.Moldova si celelalte. De asemenea de a observa avantajele si dezavantajele serviciilor prestate si de a vedea ce se poate de implimentat si imbunatatit in activitatea hoteliera din tara. Iar scopul tezei consta in a descrie, a analiza si a explica si a prezenta in cel mai bun mod importanta managentului eficient al serviciilor intr-un hotel, de a scoate in evidenta situatia actuala pe piata serviciilor. Am realizat aceasta teza in baza informatiei despre hotelul "Codru" din motivul ca este unul dintre hotelurile cu cea mai mare vechime (dateaza din 1974), cu o istorie bogata si nu in ultimul rind pentru ca este unul dintre cele mai cunoscute si vizitate hoteluri din Chisinau.
Sper ca scopul si sarcinile pe care mi le-am propus sa le fi realizat cu succes.
Pentru realizarea lucrarii am folosit am folosit atit literatura autohtona cit si straina, manuale din domeniul turismului, articole din reviste, brosuri si adrese Internet. Am folosit informatie prezentata de catre urmatorii cercetatori: Platon, Jivan N., Lupu N., Nicolaiescu R., Stanciulescu G., Cosmescu I., Cristureanu C., Florescu C., Minciu R., Ioncica M.,Emilian R., Donoaica St, Olteanu V., Stan S. s.a. 
Teza este structurata in trei capitole: capitolul I (aspectul teoretic al tezei de licenta), intitulat "Hotelul - element principal al industriei ospitalitatii", care contine doua subcapitole. In acest capitol am prezentat citeva aspecte teoretice despre unitatile de cazare, dezvoltarea si perfectionarea hotelurilor pe plan istoric, dar si situatia actuala. Capitolul II (aspectul analitic al tezei de licenta), intitulat "Managementul activitatii hotelului "Codru"" contine trei subcapitole In baza studiului activitatii hotelului "Codru", am perceput faptul ca pentru un management eficient al hotelului este nevoie de o divizare pe departamente diferite, astfel in capitolul al doilea am descris activitatea citorva departamente ale hotelului "Codru". Iar in capitolul al III-lea (aspectul experimental al tezei de licenta), intitulat "Strategii manageriale in perfectionarea activitatii hotelului "Codru"", care contine doua subcapitole, am pezentat analiza SWOT a hotelului, aceasta realizind-o dupa observarea activitatii din cadrul hotelului. Aceasta analiza mi-a permis sa inteleg faptul ca acest hotel are o perspectiva mare si oportunitati multe de a se dezvolta in continuare, atit ce priveste serviciile prestate, cit si imbunatatirea echipamentului hotelului.
In incheiere am prezentat concluziile personale facute in urma cercetarii temei "Managementul serviciilor hoteliere" si propuneri pentru imbunatatirea activitatii hoteliere in R.Moldova, in special pentru complexul hotelier "Codru".


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Serviciilor Hoteliere in Baza Hotelului Codru.doc

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!