Managementul Serviciilor Hoteliere

Extras din referat Cum descarc?

"Hotelul este unitatea comerciala de cazare omologata care ofera camere sau apartamente mobilate pentru a fi inchiriate, fie unei clientele de sejur (saptamanal sau lunar) - oricum o inchiriere care excepteza propriul domiciliu. El poate fi explorat pe tot parcursul anului, sau numai de-a lungul unuia sau mai multor sezoane anuale"
Am ales pentru ilustrare, din varietatea unitatilor ospitaliere specializate, structura organizatorica a unui hotel. Pentru a intelege mai bine ratiunea organizarii unui hotel, va trebui sa ne oprim asupra notiunii de "cazare" ca principal serviciu hotelier, cel fara de care unitatea de cazare nu si-ar justifica existenta.
Prin "cazare" ar trebui sa intelegem numai adapostul platit intr-o unitate ospitaliera specializata, oricat de modesta ar fi aceasta din punctul de vedere al capacitatii sau al categoriei de clasificare 
Este evident ca efectuarea serviciului de cazare implica toti lucratorii compartimentului de cazare din unitatea ospitaliera.
In jurul serviciului de cazare se structureaza organizarea - respectiv subdivizarea - compartimentelor si sectoarelor unui hotel. Pentru o descriere cat mai completa a structurii organizatorice, este necesara examinarea modelului unui hotel de capacitate mare si de categorie medie sau superioara, deoarece pe masura ce dimensiunile si categoria scad, are loc o comprimare - si deci o integrare - a mai multor sectoare si functii ori posturi (ocupatii) specific hoteliere.
Structurarea organica moderna a hotelului mai sus propus spre examinare impune astazi o conceptie noua a pozitionarii diferitelor compartimente operative, a sectoarelor, si functiilor. Astazi, studiul noilor strategii confirma o structura noua, care "nu rupe" lantul deciziilor si varful piramidei dictatoriale, ci "dilueaza" si redistribuie reponsabilitatile. Acest stil managerial modern este cunoscut sub numele de "operare circulara"; prin intermediul acestei structuri organizatorice, directorul de hotel nu se mai afla in varf, ci in mijlocul lantului de comanda, putand radia pe diverse niveluri echidistante rezultatele propriului sistem de lucru. In acest caz, stabilitatea directivelor si luarea deciziilor implica toate sectoarele si liniile operative ale intreprinderii. Hotelul modern este alcatuit dintr-o serie de compartimente independente, conduse de persoane responsabile care coordoneaza activitatea; aceste persoane colaboreaza avand idei pe baza carora pot lua decizii comune si pot interveni la unison; ele formeaza asa numita echipa manageriala ("management team").
INTRODUCERE
CE ESTE HOTELIERUL1?
"Hotelierul trebuie sa fie un diplomat, un democrat, un acrobat El trebuie sa aiba usurinta de a se intretine cu prim ministri, regi ai industriei, hoti de buzunare, cartofori, agenti de pariuri, pirati, si mironosite. El trebuie sa fie de ambele parti ale arenei politice si sa fie in stare sa nu se implice in aceasta.
El trebuie sa fie sau sa fi fost: jucator de fotbal, golf, popice, tenis, crichet, aruncator la tinta,navigator, pilot de curse sau lingvist sau la fel de bine sa aiba cunostinte despre orice alt sport ce implica zaruri, carti sau biliard. Avand uneori de rezolvat certuri sau dispute, trebuie sa fie calificat boxer, luptator, halterofil sau alergator.
El trebuie sa arate intotdeauna impecabil atunci cand se afla la masa cu domni si doamne, la fel si cu bancheri, grandomani, comis-voiajori si reprezentanti de firme, chiard daca tocmai a adus impacarea intre doi, patru, sase sau mai multi dintre stapanii mentionati mai inainte.
Pentru a avea succes trebuie sa pastreze casa plina, depozitele pline, clientii satisfacuti, iar el sa nu-si faca plinul. Trebuie sa aiba lucratori curati, cinstiti, prompti si isteti, care sa fie buni matematicieni, tehnicieni, intotdeauna de partea sefului, de partea clientului si la distanta de ispita barului.
Hotelierul trebuie sa fie in afara, inauntru, pe tusa, glorificat, sanctificat, crucificat, cu ochii in patru - un tip cu temperament echilibrat.
1 Persoana care tine, administreaza un hotel, proprietar al unui hotel.
1. Compartimentele de conducere si administrare
1.1. Resurse umane 
Nu este numai compartimentul care controleaza si pune la punct actele angajatilor hotelului, incasarile salariale sau procedurile de angajare si licentiere; acest compartiment a devenit astazi extrem de productiv in viata unui hotel. Condus de catre un director de resurse umane, compartimentul incearca sa valorifice la maximum potentialul fiecarui lucrator, angajat pe baza unei selectii riguroase. Scopul final este obtinerea unui personal antrenat, puternic motivat, constient de rolul sau in construirea imaginei Casei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Serviciilor Hoteliere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!