Managementul Serviciilor Hoteliere

Referat
9.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3435
Mărime: 22.77KB (arhivat)
Publicat de: Daciana Stoian
Puncte necesare: 6

Extras din referat

“Hotelul este unitatea comercială de cazare omologată care oferă camere sau apartamente mobilate pentru a fi închiriate, fie unei clientele de sejur (săptămânal sau lunar) – oricum o închiriere care excepteză propriul domiciliu. El poate fi explorat pe tot parcursul anului, sau numai de-a lungul unuia sau mai multor sezoane anuale”

Am ales pentru ilustrare, din varietatea unităţilor ospitaliere specializate, structura organizatorică a unui hotel. Pentru a înţelege mai bine raţiunea organizării unui hotel, va trebui să ne oprim asupra noţiunii de “cazare” ca principal serviciu hotelier, cel fără de care unitatea de cazare nu şi-ar justifica existenţa.

Prin “cazare” ar trebui să înţelegem numai adăpostul plătit într-o unitate ospitalieră specializată, oricât de modestă ar fi aceasta din punctul de vedere al capacităţii sau al categoriei de clasificare

Este evident că efectuarea serviciului de cazare implică toţi lucrătorii compartimentului de cazare din unitatea ospitalieră.

În jurul serviciului de cazare se structurează organizarea – respectiv subdivizarea – compartimentelor şi sectoarelor unui hotel. Pentru o descriere cât mai completă a structurii organizatorice, este necesară examinarea modelului unui hotel de capacitate mare şi de categorie medie sau superioară, deoarece pe măsură ce dimensiunile şi categoria scad, are loc o comprimare – şi deci o integrare – a mai multor sectoare şi funcţii ori posturi (ocupaţii) specific hoteliere.

Structurarea organică modernă a hotelului mai sus propus spre examinare impune astăzi o concepţie nouă a poziţionării diferitelor compartimente operative, a sectoarelor, şi funcţiilor. Astăzi, studiul noilor strategii confirmă o structură nouă, care “nu rupe” lanţul deciziilor şi vârful piramidei dictatoriale, ci “diluează” şi redistribuie reponsabilităţile. Acest stil managerial modern este cunoscut sub numele de “operare circulară”; prin intermediul acestei structuri organizatorice, directorul de hotel nu se mai află în vârf, ci în mijlocul lanţului de comandă, putând radia pe diverse niveluri echidistante rezultatele propriului sistem de lucru. În acest caz, stabilitatea directivelor şi luarea deciziilor implică toate sectoarele şi liniile operative ale întreprinderii. Hotelul modern este alcătuit dintr-o serie de compartimente independente, conduse de persoane responsabile care coordonează activitatea; aceste persoane colaborează având idei pe baza cărora pot lua decizii comune şi pot interveni la unison; ele formează aşa numita echipă managerială (“management team”).

INTRODUCERE

CE ESTE HOTELIERUL¹?

“Hotelierul trebuie sa fie un diplomat, un democrat, un acrobat El trebuie sa aiba usurinta de a se intretine cu prim ministri, regi ai industriei, hoti de buzunare, cartofori, agenti de pariuri, pirati, si mironosite. El trebuie sa fie de ambele parti ale arenei politice si sa fie in stare sa nu se implice in aceasta.

El trebuie sa fie sau sa fi fost: jucator de fotbal, golf, popice, tenis, crichet, aruncator la tinta,navigator, pilot de curse sau lingvist sau la fel de bine sa aiba cunostinte despre orice alt sport ce implica zaruri, carti sau biliard. Avand uneori de rezolvat certuri sau dispute, trebuie sa fie calificat boxer, luptator, halterofil sau alergator.

El trebuie sa arate intotdeauna impecabil atunci cand se afla la masa cu domni si doamne, la fel si cu bancheri, grandomani, comis-voiajori si reprezentanti de firme, chiard daca tocmai a adus impacarea intre doi, patru, sase sau mai multi dintre stapanii mentionati mai inainte.

Pentru a avea succes trebuie sa pastreze casa plina, depozitele pline, clientii satisfacuti, iar el sa nu-si faca plinul. Trebuie sa aiba lucratori curati, cinstiti, prompti si isteti, care sa fie buni matematicieni, tehnicieni, intotdeauna de partea sefului, de partea clientului si la distanta de ispita barului.

Hotelierul trebuie sa fie in afara, inauntru, pe tusa, glorificat, sanctificat, crucificat, cu ochii in patru – un tip cu temperament echilibrat.

¹ Persoana care tine, administreaza un hotel, proprietar al unui hotel.

1. Compartimentele de conducere şi administrare

1.1. Resurse umane

Nu este numai compartimentul care controlează şi pune la punct actele angajaţilor hotelului, încasările salariale sau procedurile de angajare şi licenţiere; acest compartiment a devenit astăzi extrem de productiv în viaţa unui hotel. Condus de către un director de resurse umane, compartimentul încearcă să valorifice la maximum potenţialul fiecărui lucrător, angajat pe baza unei selecţii riguroase. Scopul final este obţinerea unui personal antrenat, puternic motivat, conştient de rolul său în construirea imaginei Casei.

Preview document

Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 1
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 2
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 3
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 4
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 5
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 6
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 7
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 8
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 9
Managementul Serviciilor Hoteliere - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Managementul Serviciilor Hoteliere.doc

Alții au mai descărcat și

Repartiția obiectivelor turistice Gorj

Judetul Gorj Cap 1.Reliefarea principalelor resurse turistice naturale si antropice ale zonei Prezentare generala Această unitate administrativă...

Funcțiile Managementului Turistic

Prezentarea particularităţilor managementului turistic poate fi făcută şi din perspectiva funcţiilor managementului. 1.1. Funcţia de...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Managementul serviciilor hoteliere. dezvoltarea turistică - factor de progres economic - studiu de caz Hotel Ambient

INTRODUCERE Urmărirea unei calităţi superioare a produselor şi infrastructurilor turistice nu trebuie să provoace o diminuare a competitivităţii...

Diversificarea și modernizarea serviciilor turistice la UTB Ceres - Pucioasa

INTRODUCERE Turismul reprezinta un fenomen economico-social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat in viata societatii si, ca atare,...

Asigurarea calității serviciilor în cadrul hotelului Crowne Plaza

În prezent, se face referire în mod frecvent la termeni cum ar fi calitate, calitate totală, managementul calității etc. Calitatea s-a constituit...

Managementul Serviciilor Turistice la Hotel Trotuș Onești

INTRODUCERE Termenul de calitate a unui produs sau serviciu turistic reprezintă posibilitatea (capacitatea) acestuia de a satisface o nevoie...

Managementul Serviciilor Hoteliere în Baza Hotelului Codru

Introducere Actualitatea temei “Managementul serviciilor hoteliere” se percepe în urma dezvoltării impetuase a turismului în ultimele decenii,...

Particularități ale managementului calității în managementul hotelier

Introducere Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puterenic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat...

Serviciile turistice și ocuparea forței de muncă

INTRODUCERE Orice politică în domeniul resurselor umane trebuie fundamentată prin cunoaşterea trăsăturilor distinctive ale muncii în turism, pe...

Managementul calității în industria hotelieră

INTRODUCERE ÎN INDUSTRIA HOTELIERĂ Industria hotelieră este activitatea de servicii care conduce o altă ramură semnificativă în dezvoltarea...

Ai nevoie de altceva?