Managementul serviciilor de tip cloud

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Principalele probleme ale serviciilor 4
Imbunatatirea serviciilor 5
Serviciile Cloud 7
Concluzii 9
Bibliografie 10


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Serviciile sunt elemente esentiale ale vietii noaste, deoarece ne inconjoara inca din prima zi de viata. Asa cum sunt descrise de catre Asociatia Americana de Marketing (AMA), serviciile sunt activitati sau produse care sunt prestate in asociere cu vanzarile unui bun material sau sunt oferite pe piata. Acestea trebuie sa raspunda cat mai promp nevoilor diversificate ale clientilor. 
Avand o importanta considerabila pentru viata de zi cu zi a clientilor, serviciile constituie o parte foarte importanta a managementului. Managementul Serviciilor include aspectele operationale ale serviciilor si are ca trasatura principala flexibilitatea fata de schimbarile aparute pe piata. In ceea ce priveste flexibilitatea, transformarile suferite de Managementul Serviciilor au implicatii in arii variate:
-  Organizarea (responsabilitatea trebuie sa fie impartita, in sensul ca nu doar conducerea se face responsabila de partea de servicii a organizatiei)
-  Procesele (acestea trebuie sa se modifice in functie de transformarile aparute in organizatie)
-  Instrumentele (in functie de schimbarile survenite, organizatia trebuie sa aiba acces rapid la instrumentele utilizate)
-  Cultura (in cazul unui incident, organizatia trebuie sa afle de la ce a pornit acel incident, pentru a putea invata si preveni astfel de evenimente in viitor) 
Intr-o economie competitiva, organizatia trebuie sa isi puna in mod constant o intrebare, fara de care nu ar reusi sa se pastreze pe piata: Ce putem face in plus pentru clientii nostrii? In ziua de azi, cele mai competitive companii care presteaza servicii aloca mare parte din resurse pentru a putea realiza o adevarata experienta a serviciilor. Se intereseaza in mod constant de nevoile clientilor si incearca sa le anticipeze, pentru a le putea satiface intr-un numar cat mai mare. Aceasta este cheia pentru a putea oferi servicii care sunt considerate superioare. Desigur, odata cu aceste servicii superioare, compania castiga mai multi clienti si are parte de personal mult mai bine pregatit si talentat.
Un element cheie, care duce automat la succesul organizatiei, il constituie calitatea (Jankal, 2014). Rezultatele survenite in urma prestarii unor servicii de calitate nu constau doar in aspectul financiar, ci si in nivelul la care ajunge compania. Clientul va cataloga serviciul primit in satisfacator sau nesatifacator in functie de experienta lui personala, ceea ce inseamna ca organizatia trebuie sa fie permanent la curent cu nevoile si cerintele consumatorilor.
Principalele probleme ale serviciilor
Desi suntem inconjurati zi de zi de servicii cat mai diverse, calitatea acestora este mult inferioara volumului, ceea ce inseamna ca o cerere mare de servicii este urmata de o calitate scazuta. In acceptiunea lui Ron Kaufman, aceasta diferenta provine din faptul ca organizatiile sunt incapabile sa furnizeze servicii de calitate in mod consecvent si din cauza satisfactiei scazute sau inexistente a furnizorilor de servicii, carora nu le plac slujbele lor. Asadar, se pune intrebarea: De ce nu pot fi imbunatatite serviciile? Pentru a putea raspunde intrebarii, identificam doua probleme:
1. Serviciile sunt considerate servile
Problema provine din perceptia oamenilor, care atesta faptul ca furnizorul de servicii este inferior clientului, care este considerat ,,rege". Din acest motiv, oamenii evita sa ocupe functii in departamentele de servicii ale companiilor, motivand alegerea prin diferite argumente (ex: furnizorii sunt prost platiti si trebuie sa munceasca pana la epuizare). Desigur, o astfel de interpretare este atat gresita, cat si contraproductiva. Insa, odata ce organizatia presteaza servicii de calitate, mandria angajatilor da rezultate, acestia fiind mult mai devotati si productivi. 
2. Lumea serviciilor este prea putin cartografiata
Aceasta problema provine din faptul ca medul serviciilor nu are un limbaj comun, asa cum se gasesc in anumite domenii ale activitatii de zi cu zi, cum ar fi limbajul din domeniul medical. Desi mediul academic a oferit anumiti termeni semnificativi, acestia nu au fost intelesi pe scara larga. Din acest motiv, mediul de servicii se confrunta cu anumite expresii eronate sau doar partial intelese, cum ar fi: Faceti mai mult decat vi se cere", sfat inutil, in momentul in care clientul isi doreste exact ceea ce i s-a promis. 
In plus, in cazul serviciilor nu exista niste practici standard care sa asigure rezultate previzibile si sigure, ca in cazul altor domenii, cum ar fi transporturi, sport etc.
Asadar, trebuie sa se inteleaga faptul ca serviciile de calitate nu vizeaza ceea ce ii place furnizorului, ci vizeaza preferintele clientului. Dezvoltarea continua a serviciilor se confrunta cu multe dificultati, insa fara a descoperi o solutie de functionare. De vina este absenta unor principii fundamentale, a unor procese eficiente, a unor modele aplicabile si a anor sisteme de referinsa, care sa ajute la indrumarea in acest demers.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul serviciilor de tip cloud.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Badger, M..&Grance, T., Voas, J. (2012), Cloud Computing Synopsis and Recommendations. National Institute of Standards and Tehnology 
Duan, Q. (2016). Cloud service performance evaluation: status, challenges and opportunities -  a survey from the system modeling perspective. Digital Communications and Networks, 3(2017), 101-111
Kaufman, R. (2012). Uplifting Service. Lake Dallas: Success
Witz, J., Kaufman, R. (2016), Engineering a Service Revolution: How to Establish a Strong Culture and Improve Service Quality Fast. Harvard Business Review, pp 26-27
https://www.digitalistmag.com/technologies/cloud-computing/2013/07/08/the-rise-of-cloud-service-management-services-0108040, accesat la 24.10.2017
https://www.ibm.com/cloud/garage/content/architecture/serviceManagementArchitecture/ accesat la 24.10.2017


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!