Managementul Schimbarii

Extras din referat Cum descarc?

MANAGEMENTUL SCHIMBARII
Cele trei definitii ale managementului schimbarii sunt :
Definitia 1 - gestionarea schimbarii - se refera la adoptarea schimbarilor intr-o maniera planificata, structurata,organizata.
In centrul managementului schimbarii sta problema schimbarii, care este studiul la care vom ajunge in viitor plecand de la stadiul actual si procesul structurat si organizat care ne va permite tranzitia de la un stadiu la altul.
Definitia 2 - practica profesionala - se refera la reactia, raspunsul la schimbarile pe care organizatia nu le controleaza sau o face intr-o mica masura (ex. schimbarile legislative, schimbarea climatului social sau politic).
Definitia 3 - expertiza - se refera la acele metode, modele, tehnici si alte instrumente folosite ca si continut sau subiect al materiei managementului schimbarii; Acesta este trasat de sociologie, psihologie, economie, inginerie industriala, ingineria sistemelor, studierea comportamentelor.
O definitie pe care o consideram generala si care este esenta managementului schimbarii este un set de abilitati, tehnici si discipline prin care complexitatea si specializarea sunt transformate in actiuni si rezultate, prin intermediul organizarii.
Adoptarea metodelor managementului schimbarii este un proces dificil, dar necesar, de aceea continua in pofida dificultatilor.
STRATEGIILE IN PROCESUL SCHIMBARII
Charles Darwin ne arata ca nu supravietuiesc cei mai frumosi, cei mai destepti sau cei mai puternici; viitorul este al celor care se adapteaza cel mai bine la schimbare.
Schimbarea este, in opinia autorilor McCalman si Paton, "un proces continuu de confruntare, identificare, evaluare si actiune ".
Chestiunea schimbarii reprezinta o preocupare cvasi-obsesiva in sociologia organizatiilor, poate din pricina importantei acordate lentorii si rigiditatii birocratice, sau a problemelor concrete cu care se confrunta fara incetare, atat conducatorii de intreprinderi, cat si responsabilii reformelor administrative.
Definirea factorilor care genereaza schimbarea
Kurt Lewin considera schimbarea ca un echilibru dinamic al unor forte care, pe de o parte, fac presiuni asupra schimbarii, iar pe de alta parte, determina o rezistenta la schimbare.
Exista doua categorii de factori care influenteaza schimbarea in cadrul organizatiei:
o Factori externi care pot fi controlati in mai mica masura de catre manageri;
o Factori interni prin care actioneaza schimbarile in cadrul organizatiei.
Sunt procesele de luare a deciziilor, de comunicare, relatiile interpersonale, leadership, stil de conducere etc. Pe langa factorii enumerati, exista si o multitudine de elemente, care prin natura
continutului lor, genereaza schimbarea.Dar mai exista si alti factori care stau la baza schimbarilor. Toti acesti factori pot fi grupati in patru mari grupe :
A. factori politici;
B. factori economici;
C. factori socio-culturali;
D. factori tehnologici.
Recunoasterea si intelegerea nevoii de schimbare
Perceperea clara si profunda a nevoii de schimbare de catre managerii organizatiei este indispensabila procesului schimbarii. Perceperea schimbarii este importanta, dar nu suficienta si de aceea trebuie sustinuta de un complex de activitati efective din partea managerilor.
Prin urmare, unul dintre cele mai importante aspecte este intelegerea de catre personalul organizatiei, manageri si subordonati, a nevoii de schimbare.
Personalul organizatiei trebuie ajutat sa inteleaga ca actuala structura organizatorica trebuie adaptata la noile cerinte pe care le presupune tranzitia spre economia de piata, ca actualul sistem informational trebuie schimbat si transformat intr-un instrument eficace la indemana managerilor, iar deciziile acestora au nevoie de o fundamentare participativa, folosindu-se metodele si tehnicile moderne de management.
Aceasta etapa, esentiala, pentru ca presupune, de fapt, crearea convingerii resurselor umane din organizatie, ca actualul sistem de management si actuala politica de personal nu sunt compatibile cu cerintele pietei.
Intelegerea nevoii de schimbare presupun, de altfel, cunoasterea faptului ca o continuare a proceselor de management si de executie cu structurile mai vechi in noile conditii conduce, in mod inevitabil, mai devreme sau mai tarziu, la situatii critice pentru organizatia respectiva.
Etapele schimbarii
In viziunea lui Kurt Levin, procesul schimbarii in cadrul organizatiei trebuie sa parcurga urmatoarele etape:
o deschiderea sau dezghetul - in aceasta etapa se incearca schimbarea echilibrului intre situatia dorita care determina schimbarea si cea efectiva;
o schimbarea sau transformarea - in care se introduc transformarile care permit trecerea la situatia dorita.
o inchiderea sau inghetarea - etapa in care se urmareste realizarea noului echilibru al sistemului. Aceasta etapa poate fi facuta prin apelarea la reglementari, la cultura organizatiei, la structura organizatorica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Schimbarii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!