Managementul Riscului și Comunicarea

Referat
6/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 892
Mărime: 7.25KB (arhivat)
Publicat de: Mihaela P.
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Aparitia unei crize intotdeauna confirma prezenta elementului „risc” intr-o situatie. Riscul se refera la probabilitatea ca moartea, ranirea sau imbolnavirea, deteriorarea unor proprietati si alte consecinte indezirabile se vor ivi din hazard.

Sa fii constient de existenta factorului de risc atunci cand tranzactionezi cu natura, tehnologia sau oameni si grupuri organizate este o necesitate fundamentala atunci cand joci rolul unui manager.

Managementul de criza incepe cu „planificarea”. Te intrebi „ce s-ar putea intampla” in activitatile unei organizatii.

Posibilele strategii de management al riscului:

• Reducerea vulnerabilitatii organizatiei in fata dezastrelor naturale;

• Reactualizarea sistemelor tehnologice;

• Evaluarea vulnerabilitatii organizatiei intr-o confruntare;

• Instalarea unor sisteme de supraveghere pentru a preintampina orice actiune de rea-

vointa;

• Reevaluarea optimista a premiselor analizei de risc;

• Intensificarea sistemelor de control pentru a descuraja managementul prost.

Obstacole care se pot intrezari in analiza riscului:

• Atitudinea fatalistica – „ Ce se poate intampla se va intampla. Nu se poate opri natura”

- cazul dezastrelor naturale. Numit si Sindromul naturalistic care ii face pe oameni sa accepte fortele si consecintele naturii fara sa intervina.

• Apararea ego-ului. Managerul cauta sa nu isi deterioreze relatia cu alti oameni ai

organizatiei/superiori.

Dorinta de a-ti atinge obiectivele intr-un timp cat mai scurt. In acest caz unele masuri

preventive sunt inlaturate.

O noua disciplina este – Comunicarea riscului.

In acest sens a fost votata legea „Emergency planning and Community Right-To-Know Act” in America, care presupune ca orice organizatie ce isi desfasoara activitatea folosind substante toxice trebuie sa comunice celor ce alcatuiesc comunitatea de care apartine compania care sunt riscurile implicate.

Analiza de risc.

Analiza de risc este o noua disciplina ce a aparut in ultimii 20 de ani. Ea include 4 pasi:

1.Identificarea hazardului

Managerul se intreaba cum poate interveni hazardul in activitatea organizatiei, daca exista o substanta sau actiune ce poate dauna atat comunitatii cat si organizatiei. Hazardul nu este sinonim cu riscul deoarece hazardul este cel care conditioneaza aparitia riscului. Fiecare organizatie trebuie sa isi examineze potentialul de risc cu o mentalitate „pesimista”, folosind fiecare sursa de informatie disponibila; analiza produselor si a proceselor de productie, feedback-ul consumatorului, documentele de protectie a muncii etc.

2.Analiza riscului

Analiza riscului incearca sa estimeze natura, secventele si posibilitatea de a dauna sanatatii umane sau mediului. Trebuie luate in considerare si valorile politice, sociale si economice. Este de dorit ca in activitatea organizatiei sa implici anumite organizatii guvenamentale de control (ex. Protectia Consumatorului) care pot analiza riscurile implicate si pot avea o contributie substantiala.

3.Importanta riscului

Dupa identificarea si analiza riscului, importanta lui trebuie sa fie stabilita. „How safe is safe enough”. In principal importanta riscului si masurile ce trebuie luate vor fi stabilite in functie de factorii econimici, protectia mediului, societate, teama de procese etc.

Preview document

Managementul Riscului și Comunicarea - Pagina 1
Managementul Riscului și Comunicarea - Pagina 2
Managementul Riscului și Comunicarea - Pagina 3
Managementul Riscului și Comunicarea - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Managementul Riscului si Comunicarea.doc

Te-ar putea interesa și

Auditul instituțiilor de credit. Studiu de caz Raiffeisen Bank

INTRODUCERE Definiţie : Prin AUDIT se întelege examinarea profesională efectuată de o persoană autorizată, independentă în vederea exprimării...

Managementul riscului în afaceri cu aplicații la firmă SC Classima SRL

INTRODUCERE Cunoaşterea foarte bine a situaţiei economico-financiare a întreprinderii, aflată sub impactul direct al unui mediu înconjurător...

Managementul Riscului

MANAGEMENTUL RISCULUI 1. Notiuni introductive în teoria riscurilor Managementul proiectelor a aparut ca un instrument de planificare,...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Omul este prin esenta o fiinta bio-psiho-sociala.Aflat mereu în cautarea unor raspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat...

Proiect Audit

Am analizat in detaliu capitolul 1 in prima parte a referatului, si am continuat in cea de-a doua parte cu tratarea unei cerinte din celorlalte 29...

Alimentele - sursă de îmbolnăvire

Introducere Standardul de viață al timpurilor noastre a condus la progresul tehnologiei alimentare, a impus schimbări în modul de păstrare,...

Raport de Țară Italia

Capitolul I. PREZENTARE GENERALĂ 1.1 Localizare geografică Nume oficial: Republica Italiană, este un stat suveran european, situat în partea...

Plan de comunicare integrată de marketing - Studiu de caz Origin's Coffee

Capitolul 1. ANALIZA PRELIMINARĂ A PIEȚEI DE REFERINȚĂ 1. Descriere ORIGIN’S COFFEE Origin’s Coffee este o cafenea cu specific „to go”, cu mai...

Ai nevoie de altceva?