Managementul Riscului - Riscul în Mediile Digitale

Extras din referat Cum descarc?

Meseria ta e riscul
"Non fit sine periclo facibus magnum nec memorabile" (O fapta mare si memorabila nu se savarseste fara risc ) Terentius, Heaut, 314
Riscul este o masura a neconcordantei dintre diferitele rezultate posibile in conditii nefavorabile sau mai putin favorabile Dincolo de aspectele pur filozofice ale acestei asertiuni, in lumea afacerilor, riscul inerent la care este supusa o companie este o chestiune complexa, greu de evaluat sau anticipat.
Cum insa, riscul este o parte inevitabila a afacerii, managementul trebuie sa descopere modalitatile de actiune pentru controlul acestuia. Recunoasterea prezentei riscului este primul si cel mai important pas. Dupa aceasta etapa a identificarii, managerul are la dispozitie o serie de metode specifice pentru a evita, pentru a reduce, pentru a-si asuma riscul sau pentru a rezolva aceasta problema cu ajutorul companiilor de asigurari. Riscul exprima incertitudinea in legatura cu producerea unor evenimente viitoare si privit din acest unghi este recunoscut indeobste sub doua forme: w Riscul speculativ - implica obtinerea unui profit sau a unei pierderi w Riscul pur - implica o singura varianta, aceea a pierderii. Succesul unei intreprinderi poate fi proportional cu gradul in care conducerea acesteia intelege sa-si asume riscurile in adoptarea si aplicarea deciziilor, riscul aparand ca un element intrinsec pentru dezvoltarea intreprinderii.
Tipuri de risc
Literatura de specialitate evidentiaza mai multe tipuri de risc si anume: 
1.Riscul de tara 
2.Riscul contractual: riscul in contractele sinalagmatice, riscul in contractul de vanzare , riscul in vanzarile sub conditie suspensiva. 
3.Riscul economic 
4.Riscul in operatiunile cu devize:risc de translare sau risc de tranzitie 
5.Riscul de faliment 
6.Riscul in decizia de investitii: riscul de proiect sau riscul de avarie 
7.Riscul valorilor imobiliare 
8.Riscul in asigurari 
9.Riscul in marketing
Riscul in mediile digitale
Conform Institute of Directors, Londra :
"bresele de securitate ale Internetului costa astazi peste 10.5 mil.$"
Scopul declarat al acestei abordari este de a intra in lumea deloc simpla a managementului riscului, concept relativ usor de inteles dar nu tocmai usor de pus in practica. Desigur , abordarea se refera in primul rand la riscurile inerente ale afacerilor in medii digitale, insa acestea nu reprezinta decat un caz particular al riscurilor la care se expun , in general , companiile. Afacerile care sunt desfasurate prin mijloace electronice, au un anumit specific, pe care bineanteles , il vom trece in revista, dar nu trebuie uitat ca dincolo de prefixul "e", business-ul se ghideaza dupa legi imuabile, valabile pentru orice companie. Necesitatea de a anticipa riscurile si a atenua pe cat posibil pierderile este o caracteristica axiomatica a oricarei afeceri constituind de fapt elementul central al "job-description"-ului oricarui manager. Probabil ca multi dintre cei care au avut vreodata o functie de conducere au facut risk management fara a fi constienti de aceasta. fie deci ca atielaborat un plan de afaceri, fie ca incercati sa optimizati un proces de productie sau de afaceri, ati cumparat un program anti- virus sau pur si simplu ati respectat normele de protectie a muncii, ceea ce ati facut nu a fost altceva decat sa reduceti, sa eliminati sau macar sa atenuati unul din lucrurile care v-ar fi putut afecta in rauactivitatea. Altfel spus un risc. Trebuie precizat ca insa ca nici o companie nu poate anticipa si nici face fata absolut tuturor riscurilor posibile si fara nici o intentie de cinism, evenimentele tragice ce au zguduit SUA la 11 septembrie 2001, reprezinta fara doar si poate argumentul suprem in sprijinul acestei idei. Intr-o forma sau alta orice companie de la cel mai obscur SRL pana la marile corporatii transnationale, au aplicat una sau alta din tehnicile de management al riscului


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Riscului - Riscul in Mediile Digitale.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!