Managementul Riscului în Afaceri

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 4044
Mărime: 30.75KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
trateaza managementul general al firmei, cu accent pe managementul riscului

Extras din referat

Managementul proiectelor este un proces dinamic, condus în contextul unui set de constrângeri, care organizeaza si utilizeaza resurse adecvate într-un mod controlat si structurat cu scopul de a realiza anumite obiective clar definite.

Asigura transpunerea în practica a proiectului.

Managementul proiectelor cuprinde:

- managementul timpului

- managementul resurselor umane

- managementul celorlalte resurse

- asigurarea resurselor adecvate

- asigurarea disponibilitatii resurselor adecvate la momentul oportun

- realocarea resurselor folosind experienta acumulata

- adaptarea activitatilor la resurse limitate

- realizarea unui impact maxim cu resursele disponibile

Fazele managementului proiectelor

a) initiere proiect

b) analiza proiect

c) analiza echipei de proiect  conducerea

d) planificarea proiect

e) implementare proiect

f) control (monitorizare) proiect

g) evaluare proiect

h) raportare proiect

1. Initiere proiect

" selectarea temei

" crearea echipei

" verificarea resurselor disponibile

" identificarea posibilitatilor de valorificare a rezultatelor proiectului

" relevanta proiectului

" obstacole parteneriale

" succese prealabile

" implicarea organizatiilor în sprijinirea proiectului

2. Analiza proiectului

" definirea obiectivelor urmarite si acceptarea lor de toti cei implicati în realizarea proiectului

" analiza resurselor necesare

" stabilirea partilor implicate

" identificarea obstacolelor potentiale

" definirea limitarilor si constrângerilor

" identificarea resurselor ce pot fi atrase

" planificarea preliminara a timpului necesar

" aprecierea atitudinii si implicarii partilor interesate

" evaluarea situatiei reale si a ipotezelor de lucru

3. Conducerea echipei de proiect

Elemente implicate:

- analiza rolurilor membrilor echipei

- definirea performantelor asteptate

- definirea rolurilor primare, secundare si auxiliare

- definirea gradului de autonomie în luarea deciziilor

- comunicare eficienta

- stabilirea proceselor de luare a deciziilor

- stilul de conducere

Managerul de proiect:

- armonizeaza cerintele si necesitatile partilor (beneficiari, ONG, finantator, parteneri)

- conduce echipa de proiect

- asigura comunicarea cu alte parti interesate

- planifica proiectul si rezolva problemele ce apar

- asigura obtinerea unor rezultate acceptabile

- are în vedere :

- resurse umane, organizatiile si institutiile implicate în realizarea proiectului

- alocarea si controlul resurselor

- planificarea si programarea activitatilor

- contractarea

- interactiunea cu mediul exterior al proiectului

- are rolul de:

- coordonator

- lider

- diplomat (mediator, negociator)

- reprezentare

- conectare, comunicare

- monitorizare

- diseminare

- initiere de actiuni

- eliminarea abaterilor

- alocarea de resurse

Preview document

Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 1
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 2
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 3
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 4
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 5
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 6
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 7
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 8
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 9
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 10
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 11
Managementul Riscului în Afaceri - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Managementul Riscului in Afaceri.DOC

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Managementul Riscului în Afaceri

I. INTRODUCERE Tema lucrarii de fata este “Managementul Riscului în Afaceri” cu aplicatie pe IMM , domeniul servicii de divertisment. Alegerea...

Management Riscului în Afaceri

Capitolul I ASIGURĂRI: CONCEPT, CARACTERISTICI Şl CLASIFICARE 1.1 ASIGURAREA: DEFINIRE, ELEMENTE TEHNICE, CARACTERISTICI SI CLASIFICARE În ciuda...

Managementul riscului în afaceri cu aplicații la firmă SC Classima SRL

INTRODUCERE Cunoaşterea foarte bine a situaţiei economico-financiare a întreprinderii, aflată sub impactul direct al unui mediu înconjurător...

Managementul riscului în afaceri cu aplicații la firma SC Beautymed Solution SRL

I Introducere Dacă se acceptată ideea conform căreia managementul e o artă, în mai mare măsură decât o ştiinţă, atunci managementul riscului...

Managementul Riscului Bancar

I.Riscul in afaceri - notiuni generale 1.1.Riscul in afaceri – componenta intrinseca a economiei concurentiale Viata ne obliga sa initiem...

Managementul Riscului în Afaceri

INTROCUCERE Tema lucrării de faţă este “Managementul Riscului în Afaceri”. Alegerea acestei teme pentru acest proiect poate fii explicată prin...

Implicațiile Internetului în Viața Intreprinderilor

Implicaţiile internetului în viaţa întreprinderilor 1.Internetul în economie Având în vedere toate modalităţile prin care ne informăm şi...

Managementul riscului în afaceri și importanța lor în firmele internaționale

Introducere: Motivatia alegerii teei de proiect ,, Managementul riscului in afaceri si importanta lui in firmele international “ a fost...

Ai nevoie de altceva?