Managementul promitator

Extras din referat Cum descarc?

Managerul
Managerul este varful de lance al fiecarei echipe, institutii. Este foarte important ca el sa isi motiveze angajatii, sa ii ajute in organizarea muncii, sa le stabileasca si sa ii indrepte sper crearea si realizarea unor obiective reale si viabile. Relatia managerului cu angajatii trebuie sa fie cat mai deschisa, informala pentru a incuraja primirea unui feedback sincer si continuu din partea ambelor parti implicate in procesul de dezvolatare a obiectivelor unei banci. Managerii trebuie sa coordoneze si sa echilibreze continuu punctele de vedere opuse si sa reuseasca sa creeze o punte comuna intre managementul unei banci si angajatii acesteia. Nu rare sunt situatiile cand o banca se confrunta cu o fluctuatie mare de personal tocmai din cauza unei relatii nesatisfacatoare cu managementul. Drept urmare o insuficienta comunicare si orelatii superfciala dintre cele doua parti poate duce la angoase, nemultumiri si randament scazut la locul de munca. Motivatia devine foarte importanta pentru un angajat care isi doreste sa isi continue cariera si sa si=o dezvolte intr-o banca.
Managementul in contextul cultural romanesc
Privind cu ceva ani in urma, multi isi aduc aminte de stilul de conducere traditional, autocratic, formal. De aproape optsprezece ani Romania este o republica democrata si care impartaseste sau isi doreste sa impartaseasca valorile unei democratii depline. Modelele occidentale sunt cautate si se incearca aplicarea lor in crerea managementului din domeniul bancar romanesc. Bineinteles orice asimilare a unor modele straine se poate confrunta cu reticenta unei mentalitati traditionale si cu rezistenta unei culturi diferite fata de cea occidentala. Totusi, in zilele noastre, globalizarea reprezinta un avantaj si un punct de sprijin in asimilarea unor modele de management provenite din alte culturi organizationale. Modele acestea nu sunt intotdeauna asimilate suta la suta. Este imposibil si poate chiar nerecomandat pentru ca fiecare tara are normele, valorile si mentalitatile sale pe care le apara si le promoveaza. Prin urmare, calea cea mai buna ar fi adapatarea modelelor la contextul cultural si organizational din sistemul bancar romanesc. Daca nu se va tine cont si de mentalitatile autohtone, cu siguranta bancile vor intampina dificultati in mentinerea personalului de lucru si in atragerea si fidelizarea clientilor. Managerul este cel purtator de valori si de cultura si acesta trebuie sa elaboreze strategia potrivita pentru a combina cu succes cele doua contexte culturale in care banca/organizatia isi desfasoara activitatea si in care se dezvolta.
O analiza a modelului managerial occidental
. In primul rand se pune accent pe un stil de conducere informal, democratic, se manifesta obiectiv si este bazat pe norme, proceduri bine stabile si cunoscute de toti componentii unei organizatii. Ceea ce trebuie mentionat este ca regulile ce trebuie respectate atat de managementul bancii cat si de angajatii acesteia sunt non-personale si strict legate de activitatea prestata in folosul organizatiei. Fiecare angajat este individualizat, iar memebrii conducerii se orienteaza dupa gradul de invatare si nevoie de invatare a fiecarui angajat, In aceste fel, angajatul bancii se simte ascultat, are dreptul deplin in a-si exprima si apara punctul de vedere. Managementul este deschis spre feedback continuu si incurajeaza acest lucru pentru a analiza cat mai bine si fidel situatia organziatiei in diferite puncte ale existentei sale. Drept urmare prin acest demers, managementul poate oferi posibilitatea de dezvoltare a fiecarui angajat si de afirmare a potentialului acestuia. Stilul occidental de conducere pune mare accent atat pe publicul intren cat si cel extern In ceea ce priveste relatia cu publicul extern, se incearca intotdeauna cunoasterea nevoilor si dorintelor clientilor, cunoasterea psihologiei acestuia si orientarea spre indeplinirea cerintelor acestora. Fidelizarea ambelor publicuri este un obiectiv precis si important al managementului. Parcurgand lista de caracteristici a stilului de conducere occidental putem descoperi numeroase avantaje ale acestuia si nu in ultimul rand se poate observa ca este mult mai flexibil decat celelalte modele de conducere.
In Romania ultimilor ani, domeniul bancar a cunoscut o modernizarea substantiala. Multe banci straine au ales Romania pentru dezvoltarea retelelor lor bancare si drept urmare au adus si modele de management bancar occidental pe care le-au aplecat in sistemul bancar romanesc. In prima faza, managementul a ramas strain, dar treptat au fost asimilati si echipe de conducere autohtone, care in urma asimilarii modelelor de conducere straine 
s-au adaptat valorilor si culturii organizatiei respective. Misiunea si valorile organizatiei trebuie transmise de manager catre angajat si astfel trebuie elaborate strategiile adecvate pentru ca fiecare angajat sa le inteleaga, sa le asimileze si sa le transmita mai departe la randul lui.
Modalitati de perfectionare a managerilor romani
Pentru perfectionare echipelor manageriale se poate recurge la numeroase traininguri, conferinte, centre de invatare si perfectionare. Asadar, managerii romani au posibilitatea de a intra in contact cu modele de leadership occidental si pot invata cum sa le aplice in contextul organizational romanesc. 
(aici, as avea nevoie de cateva informatii primite de la departamentele de HR si PR a unor banci romanesti sau straine care desfasoara activitati de training si coaching in vederea pregatirii profesionale a managerilor si a personalulu - gen, ce fel de conferinte sunt tinute, cursuri speciale si denumrea acestorai).


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul promitator.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!