Managementul Produselor Textile

Cuprins referat

Cap.1. Dinamica si caracteristicile industriei textile actuale la nivel mondial
Cap.2. Tendinte actuale ale industriei textile din Romania
Cap.3. Afacerea in domeniul textil,o provocare?
3.1 Alegerea gamei de produse de fabricat
3.2 Stabilirea strategiei firmei pe termen lung,mediu,scurt 
3.3 Stabilirea crezului/a codului etic al firmei
3.4 Precizarea competentei distinctive a firmei
Cap 4. Analiza critica a situatiei existente intr-o firma reala
4.1 Prezentarea generala a firmei
4.2 Analiza SWOT
4.3 Prezentarea gamei de produse realizate de catre firma si selectarea produsului ce va fi analizat
4.4 Analiza activitatii firmei din punct de vedere al metodelor de munca
4.4.1 Graficul miscarilor executantului
4.4.2 Graficul activitatii om- masina
4.5 Caracterizarea psiho-ergonomica a locului de munca
4.6 Amplasarea utilajelor pe linia tehnologica.Determinarea fluxului fizic de repere.
4.7 Productivitatea muncii.Solutii pentru fundamentarea cresterii productivitatii muncii
Cap.5.Selectarea solutiilor ce pot fi aplicate in firma nou creata
Cap.6. Concluzii


Extras din referat

CAP.I Dinamica si caracteristicile industriei textile
actuale la nivel mondial
Productia si comertul cu articole textile a fost,de-a lungul timpului,un
important factor de dezvoltare economica in intreaga lume.
Piata mondiala a produselor textile si de confectii de imbracaminte este o piata vasta si eterogena,care acopera o multitudine de produse,de la fibre si fire textile pana la textile finite,tricotaje si confectiile.
Ponderea acestei ramuri in economia mondiala la nivelul anului 2002 a fost
urmatoarea:
- 6,3% din valoarea globala a productiei mondiale de produse prelucrate;
- 16% din totalul fortei de munca industriala;
- 7,4% din valoarea comertului mondial cu produse prelucrate. 
Primul document de politica industriala, redactat in anul 2002, a stat la baza finalizarii negocierilor cu Uniunea Europeana la Capitolul 15 - Politica Industriala. Acesta a descris parcursul evolutiv al industriei romanesti pana in anul 2002 si a incercat sa schiteze etapele de dezvoltare si crestere pentru perioada 2002-2004. S-a observat atunci o crestere a ponderii sectorului privat in valoarea adaugata bruta din industrie, de la 5,7% in 1990, la 38,5 % in 1996 la 48,7% in 1999. Productia ramurii textile-confectii realizata in anul 2000 a reprezentat 5,9% din productia industriei nationale. 
Unul din punctele tari ale evolutiei estimative pe termen mediu s-a considerat a fi detinerea unor avantaje comparative si competitive legate de traditie, de existenta de know-how, de utilizarea fortei de munca bine calificata si cu costuri reduse, precum si de existenta si folosirea de resurse materiale interne. 
In acest context, dezvoltarea sectorului privat, ca element de sustinere al dezvoltarii industriale, s-a realizat in multe sectoare si subsectoare ale sale intr-un ritm mai sustinut decat in alte ramuri ale economiei nationale. Investitorii s-au orientat in principal spre domeniile industriale cele mai atractive si cu potential ridicat al cererii pietii, observandu-se faptul ca printre altele, sectorul privat este majoritar in fabricatia de confectii textile si incaltaminte.
Principalele caracteristici ale pietei mondiale a acestor produse :
- sunt ramuri industriale care utilizeaza intensiv munca vie,in special in industria confectiilor de imbracaminte,costul fortei de munca influentand decisiv competitivitatea produselor ;
- existenta unei piete saturate,puternic concurentiale in tarile dezvoltate,iar coeficientul de elasticitate a cererii fata de venit este redus ;
- intensificarea procesului de globalizare a productiei si comertului,bazat pe diferentierea intre nivelul costurilor de productie,inclusiv al salariilor in diverse tari ;
- textilele si imbracamintea au constituit timp de decenii singurele produse prelucrate al caror comert a fost reglementat pe plan international prin sistemul cotelor de import (Acordul Multifibre 1956-2000 - Acordul pentru Textile - OMC - 2000-2004).
Ultimii ani ai secolului trecut au fost bogati in evenimente pentru industria
textila,parte importanta dintr-un proces in continua schimbare,in urmatoarele directii:
o ritm accelerat de mondializare a textilelor;
o identificarea unor noi cai de comunicare cu partenerii staini si noi forme
de cooperare;
o castigarea de noi segmente de piata prin atragerea de consumatori
potentiali prin: modalitati noi de livrare, service, capacitate sporita de
adaptare, exigenta in calitatea produselor, tipuri noi de fire, finisaje etc.;
o difuzia mondiala de tehnologii;
o mondializarea creatiei si inovatiei textile;
o noi cai de distributie in comertul cu produse de imbracaminte;
o noi localizari pentru activitati industriale.
Tendinte previzibile in economia mondiala si europeana privind piata de
textile - confectii de imbracaminte:
Piata mondiala a textilelor si confectiilor se caracterizeaza inca de la sfarsitul
secolului trecut printr-o puternica competitivitate, determinata de faptul ca cererea evolueaza lent in tarile dezvoltate, iar rolul si numarul tarilor in curs de dezvoltare, concurente pe aceasta piata, a crescut considerabil.
Pentru viitorul apropiat si chiar pe termen mediu si lung schimbarile care se
preconizeaza in domeniul textil si de confectii vor aduce, se pare, mai multe riscuri si provocari decat noi oportunitati, in special pentru exportatorii mai mici din tarile in curs de dezvoltare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Produselor Textile.doc

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!