Managementul prin Politici

Extras din referat Cum descarc?

Conform ISO 9000:2000, sistemul de management al calitatii reprezinta: "ansamblul de structuri organizatorice, responsabilitati, proceduri si resurse care au ca scop realizarea efectiva a calitatii".
Fig.1. Bucla calitatii (Conform ISO 9004 - 1994)
Privite in dinamica aceste componente se modifica si se intalnesc ulterior la un nivel superior reflectat prin spirala calitatii.
Tabelul 1.
Standardele ISO 9000 stabilesc cerinte si recomandari pentru sistemul de management al calitatii si nu pentru produse. Cerintele pentru produse sunt stabilite prin standarde de produs, contracte, cercetari de piata, etc.
In sensul cel mai larg al cuvantului, politica reprezinta felul de a intelege si de a actiona intr-un anumit domeniu in vederea atingerii unor scopuri.
Politica in domeniul calitatii este un element al politicii generale si se refera la orientarile si obictivele generale ale organizatiei, in ceea ce priveste calitatea, asa cum sunt ele exprimate oficial de catre conducerea intreprinderii la nivelul cel mai inalt.
Politica defineste viziunea strategica, pe termen lung, si orienteaza actiuniile si deciziile necesare pentru a realiza obiectivele in domeniul calitatii.
Managementul prin politici este un proces de organizare si conducere care transpune, intr-un mod obiectiv, obiectivele strategice ale intreprinderii in rezultate prin:
- definirea politicilor operative anuale pe baza politicilor prevazute pe termen mediu si lung;
- ducerea la un bun sfirsit a acestor politici prin actiuni concrete la care participa intreaga structura organizatorica a intreprinderii.
Conducerea prin politici este impusa de mai multe considerente :
- politicile definesc responsabilitatile directorilor si subordonatilor si stabilesc limitele intre care trebuie sa actioneze .
- politicile stabilesc limite clare pentru activitatile persoanelor angajate. Fara politici scrise persoanele se vor vedea obligate sa descopere restrictii referitoare la activitatile proprii prin intermediul incercarilor si erorilor, fapt ce poate crea incurcaturi in intrega organizatie .
- Politicile creaza directii strategice care orienteaza evolutia organizatiei.
- Politicile stipuleaza libertatea persoanelor in executia sarcinilor, in luarea deciziilor in limitele definite si evita supracontrolul din partea conducerii, stimuleaza autocontrolul.
Politicile permit directorilor sa verifice si sa evalueze cu anticipatie rezultatele. Ca urmare se asigura inaintea inceperii actiunii ca persoanele angajate cunosc normele, procedurile, instructiunile de lucru, fapt ce face posibila obtinerea rezultatului corect de la inceput.
Politicile se formuleaza pentru temele importante pentru care, decizia nu depinde de circumstantele de moment. Ele stabilesc CE trebuie sa se faca. Implementarea politicii se face prin proceduri care stabilesc CUM trebuie sa se faca lucrurile. Iata citeva exemple de declaratii de politica a calitatii:
- directorii tuturor departamentelor vor fi responsabili cu ducerea la bun sfirsit a politicilor companiei, specifice fiecarui departament in parte si de a elabora proceduri pentru personalul din subordine, care indeplineste aceste politici;
- toti directorii vor trebui sa determine nivelul de competenta, experienta si instruire necesar pentru asigurarea capacitatii personalului din subordine;
- intregul personal va contribui la dezvoltarea, mentinerea si evaluarea sistemului calitatii si partilor lui componente, informand punctual asupra problemelor, sugerand imbunatatiri cooperind in procesul de audit si aderind la practicile inregistrate;
- elementul neconform trebuie sa se indentifice imediat cu detectarea lui, sa se inregistreze prompt si sa se informeze cei ce l-au cauzat;
- disribuirea documentelor sa fie limitata la aceia care au nevoie de ele pentru; executarea actvitatii proprii.
In esenta managementul prin politici cuprinde urmatoarele etape (fig. 2.):
1. Stabilirea unei strategii, a unei viziuni a managementului asupra
intreprinderii avand ca punct de vedere de pornire starea prezenta si experienta
acumulata si ca obiectiv fundamental excelenta in afaceri.
Viziunea managementului se traduce in obiective strategice referitoare la valorile de baza: satisfacerea clientului, prioritate acordata calitatii, formarea si educarea personalului in spiritul calitatii totale, perfectionarea mecanismelor de colaborare cu furoizorii si subcontractantii etc.
2. Analiza situatiei prezente .
3. Analiza dificultatilor si a cauzelor care le-au determinat.
4. Stabilirea directiilor strategice din care deriva directii si actiuni anuale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul prin Politici.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!