Mediul economic din tara noastra, ca de altfel din intreaga lume, este in prezent foarte agresiv sub aspectul concurentei si total imprevizibil. De aceea managerii nu au conditiile necesare pentru implementarea unor strategii de succes sau pentru adoptarea unor metode si tehnici prin care sa-si sporeasca eficacitatea. Cu toate acestea, exista preocupari pentru elaborarea unor strategii viabile care sa poata asigura, chiar intr-un mediu atat de tulburent cum este cel din economia romaneasca, supravietuirea organizatiilor. De altfel, intr-un mediu economico-financiar tulburent, cu evolutii inprevizibile, exista nu doar riscuri mari, ci si oportunitati de dezvoltare greu de imaginat intr-o economie stabila. In acest context consideram ca momentul actual este optim pentru initierea de catre menegerii organizatiilor romanesti a unor actiuni energice pentru implementarea unor metode si tehnici de management, a caror aplicare poate asigura organizatiilor un spor considerabil de eficienta economica, indiferent de existenta unor factori perturbatori veniti din afara acestora. Sfarsitul mileniulul al-II-lea si inceputul mileniului al-III-lea au fost marcate de 2 simboluri (caderea Zidului Berlinului, 1989 care a simbolizat caderea sistemului comunist si 11 septembrie 2001 care a creat simbolul unui nou adversar - teroristul global), evenimente istorice care au marcat sfarsitul si inceputul unui tip de societate socio-economica careia nu i s-a gasit inca o denumire general acceptata de cercurile stiintifice, scolile de management sau alte autoritati in domeniu si careia Noua Scoala de la Cambridge ii da denumirea de Noua Economie, Societatea Informationala - Societatea Cunoasterii,marcata de vectorul major transnationalizarea si globarea. Pentru ca un stil de management sa dea rezultate in timp, conteaza foarte mult ca toti angajatii companiei sa fie implicati intr-un proces continuu de imbunatatire. Mai important decat acest lucru este ca managerii de top sa fie primii care se implica, pentru ca ei sunt persoanele cu influenta cea mai mare din cadrul companiei. "Majoritatea managerilor de top cred ca actiunea are loc in propriul birou, dar acest lucru este gresit. Managerii ar trebui sa fie tot timpul acolo unde se intampla lucrurile", este de parere profesorul Masaaki Imai, fondatorul Institutului Kaizen. Tendintele managementului modern - orcherstrarea constructiva a haosului si aparitia managementului incertitudinii si a riscului; - managementul ambiental si ecologic; - managementul profitabil si eficient; - managementul complexitatii si problemelor globale; - managementul ideii si schimbarii; - managementul dezvoltarii si provocarii; - managementul academic si guvernamental; - dezvoltarea economica globala prin cooperare. - probleme globale legate de crizele economice si de lichiditate; - redefinirea capitalismului prin antreprenoriat si capitalism umanistic; - libertatea de a lua decizii bazate pe valorile individuale, management comportamental; - schimbarea atitudinii de hard worker in smart worker; - schimbarea sloganului din "Time is money" in "Knowledge is power"; - sacrificarea intereselor pe termen scurt pentru cele pe termen lung prin introducerea managemetului strategic si vizionar; - IT solutii pentru problemele organizatiei; - schimbarea pietei vanzatorului in piata cumparatorului si orientarea spre client datorita schimbarii raportului cerere-oferta in favoarea ofertei. Managementul moden este total diferit de managementul clasic traditional care a produs schimbarii in sistemul de valori si evaluari in managementul organizatiei (tabel nr.1)
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).