Managementul marketingului - fidelizarea clienților

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1084
Mărime: 13.71KB (arhivat)
Publicat de: Noris Șerban
Puncte necesare: 7
Universitatea Romana-Americana

Extras din referat

Conceptul de fidelizare a clienţilor

Fidelizarea clienţilor cuprinde ansamblul măsurilor unei întreprinderi prin care se urmăreşte orientarea pozitivă a intenţiilor comportamentale ale clienţilor actuali şi ale clienţilor viitori faţă de un ofertant sau prestările acestuia pentru a obţine o stabilizare,dezvoltare a relaţiilor cu clienţii.

Managementul fidelizării clienţilor- este definit ca activitatea de analiză, planificare, realizare şi control sistematic al ansamblului măsurilor orientate spre clienţii actuali ai întreprinderii cu scopul menţinerii şi dezvoltării relaţiilor de afaceri ale întreprinderii cu aceştia.

Scopul marketingului relaţional este fidelizarea clientului prin parcurgerea mai multor etape începând cu prima cumpărare.

Fidelizarea clienţilor

Se referă în principal la :

- comportamentul real- revenirea pentru cumpărare, realizarea unei cumpărături suplimentare, comunicarea de la om la om în direcţia cumpărării;

- comportamentul intenţional- intenţia de revenire pentru cumpărare, intenţia de a face cumpărături suplimentare, intenţia de a recomanda şi altora.

Strategia de fidelizare a clienţilor, aşa cum este explicată în lucrările ştiinţifice, implică un demers care include activităţile:

1.stabilirea domeniului de referinţă al fidelizării care poate fi producătorul, produsul/serviciul, marca;

2.stabilirea grupurilor ţintă ale fidelizării prin analiza portofoliului de clienţi care constă în clasificarea clienţilor după diverse criterii:

- venituri disponibile;

- ciclul de viaţă al clientului ;

- valoarea vânzărilor către client până în prezent şi în conturarea valorii clientului.

Fazele lanţului cauză-efect

1.Prima fază-contactul clientului cu ofertantul prin cumpărarea unui produs sau solicitarea unui serviciu.

2.Cea de-a doua fază-clientul evaluează situaţia,interacţiunea şi judecă nivelul satisfacerii resimţite.

După aprecierea pozitivă sau dacă aşteptările clientului au fost depăşite se dezvoltă 3.faza a treia –loialitatea clientului printr-un comportament de încredere,dar şi a unei orientări pozitive.

4.Faza a patra-atunci când convingerea sa se transformă în cumpărarea repetată, dar şi recomandarea produsului sau serviciului altor clienţi potenţiali.

Lanţul se închide cu faza a cincea-prin succesul economic al întreprinderii bazat pe condiţionalizările evidenţiale.

Conceptul de BUY-BACK

In acceptiunea larga a termenului, buy-back cuprinde operatiunea de cumparare a unui automobil rulat de catre o firma specializata in vanzarea de masini. Contravaloarea vehiculului poate constitui apoi avansul pentru o masina noua. In sensul initial, buy-back era, practic, rascumpararea pe care se obliga sa o faca dealerul inca din clipa in care iti vindea o masina noua. Important este insa faptul ca ambele tipuri de operatiuni se extind in Romania, astfel ca proprietarii de masini nu mai trebuie sa umble prin targ pentru a-si vinde automobilul.

Serviciile de buy-back au aparut cu multi ani in urma, in tarile dezvoltate. Dealerii specializati in anumite marci ofereau clientilor, in momentul cumpararii unei masini noi, garantia rascumpararii acesteia in orice moment in care se dorea acest lucru. Singura conditie pe care masina trebuia sa o indeplineasca era aceea de a fi in stare buna de functionare. Clientul stia in acest fel ca si dupa numai 24 de ore de la cumparare putea returna masina dealerului, evident, la un pret ceva mai mic, pentru a-si cumpara alta noua. De fapt, traducerea termenului inseamna simplu „rascumparare“.

Preview document

Managementul marketingului - fidelizarea clienților - Pagina 1
Managementul marketingului - fidelizarea clienților - Pagina 2
Managementul marketingului - fidelizarea clienților - Pagina 3
Managementul marketingului - fidelizarea clienților - Pagina 4
Managementul marketingului - fidelizarea clienților - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Managementul Marketingului - Fidelizarea Clientilor.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Managementul Valorii Clienților

INTRODUCERE Timp de treizeci de ani (din 1990), Internet-ul a fost o retea de calculatoare fara specific comercial, finantata de guvernul S.U.A....

Strategii de fidelizare a clienților - studiu de caz Carrefour

I. Abordarea teoretică a temei 1. Conceptul de fidelizare a clienţilor 1.1. Orientarea spre client – premiza fidelizării clienţilor Marketingul...

Studiu Privind Sistemele de Management al Relațiilor cu Clienții

INTRODUCERE În această lucrare îmi propun să realizez un studiu privind sistemele de management al relaţiilor cu clienţii şi să evidenţiez...

Aspecte Privind Promovarea Vânzărilor

În conditiile de piata actuale caracterizate printr-o concurenta puternica, modernitate, progres tehnologic etc., este foarte important pentru...

Folosirea mijloacelor de marketing direct pentru fidelizarea clienților - Omniasig

Capitolul I. Noţiuni de Marketing Direct I.1 Definirea noţiunii, caracteristici şi particularităţi Noţiunea de marketing a apărut cu aproximativ...

Plan de afaceri - firmă de organizare evenimente SC Planning Events SRL

1.1 Denumirea firmei Denumirea societatii comerciale este S.C. PLANNING EVENTS S.R.L. si se prezinta sub forma unei societati cu raspundere...

Marketing relațional - orientarea spre clienți - SC Prestarea SRL Iași

1. Marketingul relational Definitia reprezentativa pentru marketingul relational este considerata a fi cea data de catre Grönroos in 1990 la...

Atragerea și Fidelizarea Clienților

1. Piaţa firmei 1.1. Scurt istoric şi prezentare servicii companie Romtelecom este una dintre cele mai bine cotate companii din România, fiind...

Ai nevoie de altceva?