Managementul marketingului

Extras din referat Cum descarc?

Literatura de specialitate arata ca notiunea de management isi are originile in limba italiana si in limba franceza. De la verbul latin maneo care inseamna a ramane, s-a ajuns la frantuzescul maison (casa) si la menaj (gospodarie). De la substantivul latin manus (mana) s-a format in italiana maneggio (prelucrare manuala). Din franceza sau italiana a ajuns in limba engleza sub forma verbului derivat manage cu diverse intelesuri printre care si a administra, a conduce. Englezii sunt cei care au format cuvintele manager, management.
Definirea managementului
Managementul, intr-o acceptiune larga, macrosociala, se prezinta ca un proces complex in care omul, in pozitia de manager institutional, tinde sa dea directive, ordine si sa controleze diferitele institutii guvernamentale si nonguvernamentale in vederea realizarii anumitor scopuri si obiective, indeplinirea carora vizeaza binele societatii in ansamblu.
Functiile managementului 
In literatura de specialitate functiile managementului sunt definite ca eforturi de gandire si actiune rationala, specifice activitatii de management, care declanseaza un ciclu logic de desfasurare a evenimentelor viitoare, de pregatire, previziune si organizare a mijloacelor existente, de cunoastere si influentare a oamenilor. Din aceasta definitie rezulta ca procesul de management are un caracter ciclic, care incepe cu definirea scopului propus, se continua cu precizarea obiectivelor pe un anumit termen, se stabilesc sarcinile pentru componentii unitati si se incheie cu analiza indeplinirii lor.
In procesul de desfasurare a fiecarui ciclu de management se efectueaza, intr-o succesiune logica, anumite operatii, care sunt sistematizate pe etape si reprezinta continutul celor cinci functii ale managementului.
Functiile conducerii (previziune, organizare, coordonare, antrenare, control-evaluare) sunt exercitate de orice manager care realizeaza un management stiintific in vederea stabilirii obiectivelor si a realizarii lor. 
Functia de previziune cuprinde ansamblul actiunilor prin care se stabilesc obiectivele organizatiei pe termen scurt, mediu si lung, se formuleaza modalitatile de realizare a acestora si se fundamenteaza necesarul de resurse. 
Functia de previziune la nivelul organizatiei se concretizeaza in: strategii, politici, planuri si programe. Aceste rezultate ale previziunii se refera la aceleasi elemente - obiective, modalitati de actiune pentru realizarea lor si resurse necesare - dar au un orizont temporal, grad de detaliere si rigurozitate in fundamentare diferite. 
Functia de organizare cuprinde ansamblul actiunilor prin care se constituie sistemul conducator, sistemul condus si sistemul legaturilor dintre acestea . 
Organizarea managementului cuprinde in principal actiuni prin care se constituie structura organizatorica a conducerii organizatiei si sistemul informational al acesteia. 
Functia de coordonare cuprinde ansamblul proceselor prin care se armonizeaza deciziile managerului cu actiunile subordonatilor. 
Coordonarea se prezinta in doua forme principale: 
-bilaterala, care se deruleaza intre un manager si un subordonat al acestuia; 
-multilaterala, care se manifesta prin legaturi dintre un manager si mai multi subordonati ai acestuia. 
Coordonarea are la baza comunicarea, ca modalitate concreta prin care se realizeaza actiunile acestei functii a managementului. 
Functia de antrenare reprezinta ansamblul actiunilor prin care un manager influenteaza activitatile colaboratorilor sai in vederea atingerii obiectivelor stabilite, prin satisfacerea nevoilor care ii motiveaza. 
Functia de control-evaluare cuprinde ansamblul actiunilor de evaluare operativa si postoperativa a rezultatelor organizatiei, a verigilor ei organizatorice si a fiecarui salariat, de identificare a abaterilor care apar de la obiectivele, normele, normativele si standardele stabilite initial si a cauzelor care le-au generat, precum si de adoptare de masuri care sa asigure eliminarea abaterilor, mentinandu-se echilibrul dinamic al organizatiei .


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul marketingului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Anca Alexandra Purcarea - Managementul marketingului- Scoala de Studii Academice Postuniversitare de Management;
2. Philip Kotler - Managementul marketingului, Editia a IV-a - Editura Teora, 2004, Bucuresti;
3. www.ase.ro


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!