Managementul Intreprinderilor Mici si Mijlocii

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul 1: Rolul si importanta intreprinderilor mici si mijlocii
1.1. Definirea notiunilor de intreprindere si intreprinzator
1.2. Rolul si importanta IMM-urilor
1.3. Avantajele si dezavantajele afacerilor mici
1.4. Caracteristici ale IMM-urilor
Capitolul 2: Intreprinzatorul-exponent al sectorului IMM-uri
2.1. Calitatea intreprinzatorului
2.2. Capacitatile necesare unui intreprinzator
2.3. Trasaturi caracteristice ale intreprinzatorului de succes
2.4. Principii care trebuie sa-l calauzeasca pe un intreprinzator
Capitolul 3: Modalitati de creare a IMM-urilor
3.1. Formele juridice pentru desfasurarea unei afaceri
3.2. Etapele necesare pentru autorizarea IMM-urilor
3.3. Crearea prin forte proprii a unui IMM
3.4. Elaborarea unui plan de afaceri
Capitolul 4: Planificarea strategica a micilor afaceri
Capitolul 5: Particularitati ale managementului IMM-urilor
5.1. Functia de previziune
5.2. Functia de organizare
5.3. Functia de coordonare
5.4.Functia de antrenare
5.5. Functia de control - evaluare
Capitolul 6: Derularea programului PHARE prin BANCA COMERCIALA ROMANA
6.1. PHARE - instrument de pre-aderare al Uniunii Europene
6.2. Istoric
6.3. Obiectivele programului
6.4. Caracteristicile imprumutului
6.5. Criterii de eligibilitate
6.6. Cererea de finantare
6.7. Aprobarea creditului
6.8. Garantii
6.9. Rambursarea creditului
6.10. Procedura de achizitie si originea achizitiilor
BIBLIOGRAFIE


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL 1: ROLUL SI IMPORTANTA
INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII
1.1 Definirea notiunilor de intreprindere si intreprinzator:
Intreprinzatorul este persoana fizica autorizata sau persoana juridica ce, in mod individual sau in asociere cu alte persoane fizice autorizate sau cu persoane juridice, organizeaza o societate comerciala, denumita in continuare intreprindere, in vederea desfasurarii unor fapte si acte de comert conform prevederilor legale.
Prin intreprindere, se intelege orice forma de organizare a unei activitati economice, autonoma patrimonial si autorizata potrivit legilor in vigoare sa faca acte si fapte de comert, in scopul obtinerii de profit prin realizarea de bunuri materiale, respectiv prestari de servicii, din vanzarea acestora pe piata, in conditii de concurenta.
In ceea ce priveste definirea IMM-urilor, nu exista o definitie clara a acestora. De obicei, in incercarea de a defini intreprinderile mici si mijlocii se iau in considerare aspecte legate de dimensiunea afacerii, precum: cifra de afaceri, capital social, numarul de personal, profitul. 
Dintre toate acestea cel mai important/frecvent criteriu utilizat este cel al numarului de personal. Astfel, in functie de numarul mediu scriptic anual de personal, IMM-urile se definesc dupa cum urmeaza:
- pana la 9 salariati - microintreprinderi;
- intre 10 si 49 de salariati - intreprinderi mici;
- intre 50 si 249 de salariati - intreprinderi mijlocii.
Legea nr. 346 din 2004, lege privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, precizeaza faptul ca pentru ca o societate sa fie definita ca IMM, trebuie sa indeplineasca si urmatoarea conditie referitoare la cifra de afaceri, adica realizeaza o cifra de afaceri anuala echivalenta cu pana la 8 milioane de euro sau au un rezultat anual al bilantului contabil care nu depaseste echivalentul in lei a 5 milioane euro. 
In functie de relatia lor cu alte intreprinderi, pot exista 3 tipuri de intreprinderi:
a) intreprinderi autonome - o intreprindere autonoma este cea care detine mai putin de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) in una sau mai multe intreprinderi, sau una sau mai multe intreprinderi NU detin mai mult de 25% sau drepturile de vot ale intreprinderii de referinta;
b) intreprinderi partenere - sunt cele intre care exista urmatoarea relatie: intreprinderea (din amonte) detine, individual sau in comun cu una sau mai multe intreprinderi legate, 25% sau mai mult din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) ale unei alte intreprinderi (din aval); in acest caz, pentru a determina datele cu privire la numar mediu de angajati, cifra de afaceri anuala si activele totale se vor considera 100% datele intreprinderii de referinta, cumulat proportional (in functie de situatia concreta) cu 25-50% din datele intreprinderii partenere;
c) intreprinderi legate - sunt cele intre care exista raporturi speciale, in sensul ca, o intreprindere detine majoritatea capitalului social sau al drepturilor de vot ale actionarilor sau asociatilor celeilalte intreprinderi (respectiv>50%), exercitand o influenta dominanta asupra celeilalte intreprinderi, in temeiul unui contract incheiat cu aceasta sau al unei clauze din statutul acesteia; in aceasta situatie, 100% din datele intreprinderii legate trebuie adaugate la cele ale intreprinderii de referinta pentru a se putea determina conformarea cu plafoanele de incadrare in categoria IMM-urilor.
Este util de retinut ca, in timp ce respectarea pragurilor referitoare la numarul mediu de salariati este obligatorie, un IMM poate alege intre a respecta fie pragul referitor la cifra de afaceri din exercitiu financiar anterior, fie cel referitor la activele totale. Practic nu este necesara satisfacerea simultana a ambelor criterii si prin urmare se poate depasi unul dintre ele fara pierderea statului de IMM.
Organizarea interna a IMM-urilor este influentata in mod fundamental de doua aspecte:
a) in 80% din cazuri, conducerea este asigurata de proprietar ceea ce impiedica intr-o anumita masura aparitia si manifestarea disocierii de autoritate;
b) salariatii sunt slab sau putin sindicalizati ceea ce contribuie la formarea unor relatii privilegiate intre salariati si proprietari. Aceasta relatie este influentata de personalitatea conducatorului.
1.2. Rolul si importanta IMM-urilor:
Importanta IMM-urilor, in economia oricarei tari, decurge din urmatoarele trasaturi ale acestora:
- ofera noi locuri de munca;
- favorizeaza inovarea si flexibilitatea; 
- se constituie practic in locuri unde personalul se perfectioneaza si de unde se poate indrepta apoi spre intreprinderile mari;
- stimuleaza concurenta;
- ajuta la buna functionare a intreprinderilor mari pentru care presteaza diferite servicii sau produc diferite subamsamble;
- fabrica produse si presteaza servicii in conditii de eficienta.
In Romania, factorii care favorizeaza dezvoltarea initiativei particulare in domeniul afacerilor mici, sunt:
- existenta fortei de munca bine calificate;
- existenta resurselor naturale;
- utilizarea incompleta a patrimoniului regiilor autonome si a societatilor comerciale;
- existenta unui cadru legislative care permite infiintarea IMM-urilor;
- utilizarea incompleta a suprafetelor de productie din mai multe unitati economice;
- utilizarea incompleta a utilajelor si a echipamentelor de productie.
In ceea ce priveste rolul intreprinderilor mici si mijlocii, se evidentiaza urmatoarele aspecte:
1. Regulator al dezechilibrelor, prin permanenta tendinta a intreprinzatorilor mici de a se implica acolo unde nu este un echilibru si de a realiza o alocare a resurselor in vederea obtinerii profitului.
2. Potential ridicat de creare de noi locuri de munca. Sectorul mic si mijlociu angajeaza mai multa munca pe unitatea de capital decat cele mari, dar si costul pentru crearea unui nou loc de munca in IMM-uri este mai mic decat in intreprinderile mari.
3. Sursa de concurenta, asigurandu-se un element suplimentar competitiv pentru oligopoluri si monopoluri, reducandu-se capacitatea de a controla piata.
4. Importanti furnizori specializati de piese, subansamble si servicii pentru intreprinderile mari. 
5. Contribuie la formarea ofertei de marfuri, oferind produse pentru piete limitate sau specifice, care nu sunt suficiente pentru intreprinderile mari sau pentru care nu este satisfacuta cererea numai prin intermediul intreprinderilor mari.
6. Utilizarea factorilor de productie mai putini eficienti, care, in alte conditii, nu ar fi folositi intr-un proces de productie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Intreprinderilor Mici si Mijlocii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!