Managementul Hotelier

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

Cap. 1 Compartimentele de conducere si administrare pag. 4
Resurse umane pag. 5
Economoc pag. 5
Marketing si Vanzari pag. 5
Statistica. Programare. Dezvoltare pag. 5
Cap. 2 Compartimentele interne pag. 5
Aprovizionare pag. 5
Intretinere pag. 6
Paza pag. 6
Cap. 3 Compartimente furnizoare de servicii pentru clienti pag. 6
Sectorul de receptie pag. 7
Serviciul de etaj pag. 11

Extras din referat:

Hotelul este unitatea comerciala de cazare omologata care ofera camere sau apartamente mobi-late pentru a fi inchiriate, fie unei clientele de sejur (saptamanal sau lunar) - oricum o inchiriere care ex-cepteza propriul domiciliu. El poate fi explorat pe tot parcursul anului, sau numai de-a lungul unuia sau mai multor sezoane anuale"

Nu pretindem ca aceatea este cea mai buna definitie a hotelului. Ea cuprinde insa elemente indis-pensabile perceperii corecte a notiunii de hotel si anume:

- faptul ca este vorba despre o unitate comerciala, al carei principal produs este cazarea;

- faptul ca avem de a face cu o unitate ospitaliera specializata, excluzand formele de inchiriere re-zidentiala sau intamplatoare;

- faptul ca nu orice adapost poate oferi serviciul de cazare.

Am ales pentru ilustrare, din varietatea unitatilor ospitaliere specializate, structura organizatorica a unui hotel. Pentru a intelege mai bine ratiunea organizarii unui hotel, va trebui sa ne oprim asupra notiu-nii de "cazare" ca principal serviciu hotelier, cel fara de care unitatea de cazare nu si-ar justifica existen-ta.

Ce este, asadar, cazarea?

Ca serviciu, cazarea satisface una din nevoile esentiale ale calatorului si anume nevoia de ada-post. Adapostul poate fi obtinut intr-o multitudine de variante: calatorul poate utiliza o resedinta secun-dara, sau poate face apel la rude, cunostinte ori prieteni (uneori chiar platind); nu rareori sunt folosite spatii improvizate: birouri, oficii, sali de clasa, etc. Se intampla ca adapostul sa fie obtinut in sala de as-teptare a unei gari sau a unui aeroport, iar in cazuri nefericite, la o sectie de politie sau intr-un spital. Toate aceste adaposturi sunt impropriu denumite "cazare".

Prin "cazare" ar trebui sa intelegem numai adapostul platit intr-o unitate ospitaliera specializata, oricat de modesta ar fi aceasta din punctul de vedere al capacitatii sau al categoriei de clasificare. In a-celasi timp, este necesara prezenta urmatoarelor functii obligatorii:

- functia de receptie - necesara oficializarii calitatii de client prin identificarea acestuia si vanzarea serviciului;

- functia de etaj - referitoare la asigurarea igienei spatiilor hoteliere;

- functia de intretinere (mentenanta) - garanta a bunei functionari a intregului ansamblu hotelier.

Este evident ca efectuarea serviciului de cazare implica toti lucratorii compartimentului de cazare din unitatea ospitaliera.

In jurul serviciului de cazare se structureaza organizarea - respectiv subdivizarea - compartimen-telor si sectoarelor unui hotel. Pentru o descriere cat mai completa a structurii organizatorice, este ne-cesara examinarea modelului unui hotel de capacitate mare si de categorie medie sau superioara, de-oarece pe masura ce dimensiunile si categoria scad, are loc o comprimare - si deci o integrare - a mai multor sectoare si functii ori posturi (ocupatii) specific hoteliere.

Structurarea organica moderna a hotelului mai sus propus spre examinare impune astazi o con-ceptie noua a pozitionarii diferitelor compartimente operative, a sectoarelor, si functiilor. Ea presupune abandonarea modelului piramidal de subordonare si a vechii politici de centralizare a controlului (ilustra-te intru totul de personalitatea managerului autoritar "de moda veche"). Organizarea piramidala, utilizata pana la mijlocul anilor '80 ai secolului trecut in hotelaria internationala punea pe un piedestal greu acce-sibil figura directorului de hotel; din turnul sau, considerat unica baza de plecare a dispozitiilor, hotarari-lor, precederilor si inovatiilor, directorul isi exercita puterea, intr-un mod mai mult sau mai putin carisma-tic, asupra subalternilor si uneori si asupra clientilor. Astazi, studiul noilor strategii confirma o structura noua, care "nu rupe" lantul deciziilor si varful piramidei dictatoriale, ci "dilueaza" si redistribuie reponsa-bilitatile. Acest stil managerial modern este cunoscut sub numele de "operare circulara"; prin intermediul acestei structuri organizatorice, directorul de hotel nu se mai afla in varf, ci in mijlocul lantului de co-manda, putand radia pe diverse niveluri echidistante rezultatele propriului sistem de lucru. In acest caz, stabilitatea directivelor si luarea deciziilor implica toate sectoarele si liniile operative ale intreprinderii. Hotelul modern este alcatuit dintr-o serie de compartimente independente, conduse de persoane res-ponsabile care coordoneaza activitatea; aceste persoane colaboreazaavand idei pe baza carora pot lua decizii comune si pot interveni la unison; ele formeaza asa numitaechipa manageriala ("management team"). Fiecare manager, in urma consultarilor avute cu colaboratorii - prioritate avand cei aflati in con-tact direct cu oaspetii - contribuie in echipa, impreuna cu directorul general, la procesele decizionale menite sa duca la atingerea obiectivelor propuse; intregul proces aspira la satisfacerea permanenta a clientelei, patronatului, personalului, furinizorilor, adminstratiei locale, asociatiilor profesionale, etc.

O prima subdiviziune a compartimetelor hotelului evidentieaza trei arii operative:

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul Hotelier.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
5 526 cuvinte
Nr caractere:
30 976 caractere
Marime:
33.57KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
servicii hoteliere, conducere, angajati
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!