Managementul Hotelier

Extras din referat Cum descarc?

Activitatea de cazare
Industria cazarii are o importanta sociala si economica deosebita in societatea contemporana. In multe din tarile dezvoltate si cele mari, receptoare de turisti, numarul celor care au beneficiat de servicii de cazare pe parcursul unui an depaseste populatia totala a tarii.
Unele studii au indicat faptul ca pentru fiecare suma de bani cheltuita in hoteluri de un turist, triplul acestei sume este cheltuit pentru alte bunuri si servicii de catre acesta.
Hotelul este structura de primire amenajata in cladiri sau corpuri de cladiri, care pune la dispozitia turistilor camere, garsoniere sau apartamente dotate corespunzator, asigura prestari de servicii specifice si dispune de receptii si de spatii de alimentatie publica in incinta. Serviciul de cazare vizeaza crearea conditiilor si confortul pentru adapostirea si odihna clientilor. Industria hoteliera a evoluat paralel cu dezvoltarea capacitatilor de cazare si implicarea lor in activitatea turistica, imbogatindu-se cu noi functii si tipuri de servicii. La inceput, existenta hotelului a fost legata de efectuarea unor deplasari in alte scopuri decat cele turistice, treptat dezvoltarea circulatiei turistice atragand si dezvoltarea industriei hoteliere. Astfel, cca. 70% din existentul de spatii de cazare se afla amplasat in zone de interes turistic. 
Serviciul de cazare reprezinta, alaturi de cel de transport, alimentatie publica si agrement, una din prestatiile de baza solicitate de turist pe durata calatoriei sale si, totodata, un factor important de stimulare a cererii turistice. Continutul acestui serviciu este determinat de faptul ca obiectivul de cazare indeplineste pentru turist rolul de domiciliu temporar, trebuind deci sa aiba o functionalitate complexa. De asemenea, in managementul serviciilor de cazare se va tine seama ca aproape jumatate din timpul efectiv de vacanta este cheltuit de turist in incinta unitatii hoteliere. 
Din punctul de vedere al celor ce-l folosesc, hotelul este o institutie comerciala de ospitalitate care isi ofera facilitatile si serviciile sale spre vanzare. Conceptul de hotel cuprinde urmatoarele elemente: 
- Amplasarea incadreaza hotelul intr-un anumit mediu geografic (statiune turistica, oras, apropierea unei cai de comunicatie, etc.). Exista o relatie directa intre acest factor si tipul de cazare si servicii oferite. 
- Facilitatile cuprind spatii de cazare, restaurante, baruri, spatii pentru conferinte, negocieri, spatii pentru agrement (piscine, saune, camere pentru gimnastica etc.).
- Serviciile cuprind disponibilitatea si masura in care sunt oferite prestatii clientilor prin facilitatile de care dispune hotelul. Stilul si calitatea acestora influenteaza eficienta hotelului.
- Imaginea, definita ca fiind modul in care hotelul este privit si receptat de catre clientii actuali si potentiali. Ea este un produs secundar al amplasarii, facilitatilor, serviciilor, dar este sporita de: numele hotelului, ambianta etc.
- Pretul exprima valoarea data de hotel serviciilor sale, tinand cont de amplasare, facilitati, servicii, imagine si satisfactia clientilor din aceste elemente.
Tipuri de unitati de cazare
1. Hotelurile pentru conferinte, congrese si intalniri de afaceri.
Trebuie sa dispuna de facilitatile necesare organizarii unor astfel de activitati - sali de receptie, de conferinte, cu infrastructura necesara, restaurante, magazine, alte unitati prestatoare de servicii. De asemenea, trebuie sa existe si unele facilitati de agrement. De regula aceste hoteluri sunt intalnite in marile orase (Bucuresti, Paris, New York, Londra etc.). Fiecare compartiment al hotelului trebuie sa fie foarte bine specializat, incat sa ofere servicii prompte. In general, hotelurile specializate pentru aceste activitati sunt considerate drept cele mai perfectionate unitati din industria de cazare.
2. Hotelurile pentru odihna (resort hotels)
Atractia principala a acestui tip de hotel este posibilitatea de a oferi relaxare, participare la activitatii recreative si de agrement. Intr-o anumita masura, ele sunt solicitate si pentru turismul de afaceri, datorita amplasarii lor in zone deosebit de atractive. Ritmul oferirii serviciilor este putin mai lent, iar atmosfera este mai relaxanta.
In general, activitatea acelor tipuri de unitati este sezoniera, managementul confruntandu-se cu problemele sezonalitatii (dimensionarea corecta a personalului, politica de aprovizionare etc.).
3. Unitati de cazare cu preturi competitive (medii si scazute)
Numarul acestor unitati a crescut in mod permanent, ele raspunzand nevoii dea cazare la preturi mici si oferind facilitatile de baza pentru turisti. Unele din cele mai renumite lanturi de unitati, cum ar fi Ramada Inn, sau Holiday Inn au crescut rapid prin franchising. Indivizii care vor sa lucreze in cadrul acestor lanturi hoteliere vor plati drepturile de franchising, beneficiind in schimb de o marca foarte bine cunoscuta, expertiza manageriala, publicitate la nivel national si international si de un sistem central de rezervari.
Cea mai mare problema este controlul unitatilor care au apelat la franchising. In cazul in care serviciile sunt necorespunzatoare in unele unitati, reputatia intregii companii va avea de suferit.
Alte lanturi hoteliere renumite, cum ar fi Marriott si Hilton, raspund acestor nevoi (cazare ieftina), promovand servicii de cazare de calitate buna la pretul cel mai scazut. In aceste tipuri de unitati si datorita dimensiunilor lor mai mici se poate practica un management mai eficient decat in hotelurile de odihna sau cele pentru conferinta. 
Aici trebuie mentionate si hotelurile din zonele suburbane, cele din apropierea aeroporturilor si hotelurile pentru tineret care asigura servicii de cazare la preturi minime. Facilitatile oferite sunt minime. 
Sunt pe scara larga aplicate, la nivelul turismului mondial, trei noi concepte despre cazare:
- unitati tip "bed and breakfast" (B&B), care ofera cazare si mic dejun;
- all-suite hotels, hoteluri cu apartamente si garsoniere;
- hoteluri care ofera servicii de geriatrie.
a) B&B(bed & breakfast)
Acestea sunt foarte populare in Anglia, Irlanda si Europa Occidentala, SUA, Canada. Ele ofera cazare intr-o casa privata sau intr-o mica cabana (han), turistul fiind tratat mai mult ca un oaspete decat ca o sursa de venituri. Pentru a fi eficienta afacerea, operatorul ei trebuie sa aiba cateva camere pentru musafiri, confortabile, cu baie separata si o camera de zi, de dimensiuni mari, unde musafirii se pot relaxa seara, proprietarul contribuind direct la realizarea unei atmosfere informale si prietenoase. Multi turisti prefera caracterul si calitatea serviciilor oferite de B&B, spre deosebire de impersonalitatea unui hotel.
Exemplu: Un posibil slogan publicitar "Casa mea e si casa ta".
b) Hoteluri cu apartamente/garsoniere
Acestea au aparut ca raspuns la cererile consumatorilor pentru locuri mai spatioase si mai multe facilitati. S-au dezvoltat rapid in marile orase, in statiuni. Unitatile sunt compuse din 50-250 apartamente/garsoniere, care includ si o bucatarie dotata complet. Camerele sunt mari, iar finisajele interioare deosebite. Ele sunt inchiriate pe perioade lungi de timp, oferindu-se un serviciu apropiat de cel oferit de hotelurile de lux.
Paradors (Spania), Chateaux (Franta), Schlosse (Germania si Austria) ofera cazare in castele si alte cladiri istorice care au fost transformate in hoteluri.
Conceptul time-sharing - a fost introdus pe o scara tot mai larga in Europa. Se refera la impartirea dreptului de proprietate asupra unei capacitati de cazare cu alti indivizi. Fiecare proprietar cumpara un segment de vacanta (2 saptamani) pentru un anumit numar de ani. Aceste segmente de timp sunt planificate si exista si posibilitatea schimbarii segmentului cu alti indivizi care detin in alte zone astfel de unitati.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Hotelier.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!