Managementul financiar al afacerilor in conditii de criza

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere	1
1. Consideratii generale	2
1.1. Management financiar - concept, functii.	2
1.2. Turbulenta mediului si definirea situatiei de criza	4
2. Managementul financiar in situatii de criza	6
2.1. Identificarea riscurilor financiare ce pot afecta o organizatie	6
2.2. Criza si managementul crizelor	8
2.3. Strategii ale organizatiilor in situatii de criza	9
3. Situatii de management in conditii de criza	11
3.1. Situatii de management in conditii de criza in lume	11
3.2. Situatii de management in conditii de criza in Romania	14
3.3. Perspectivele agentilor economici din Romania pentru anul 2009	18
4. Opt sfaturi eficiente pentru a evita falimentul	21


Extras din referat Cum descarc?

Pe parcursul acestei lucrari se doreste clarificarea conceptului de management financiar al afacerilor in mediu turbulent (in conditii de criza).
In conditiile in care in prezent ne confruntam cu o incontestabila criza financiara mondiala, adoptarea unui management preventiv in activitatea economico-financiara a intreprinderii este vitala pentru supravietuirea acesteia. 
Astfel, pe parcursul paginilor ce urmeaza am efectuat analiza si prezentarea conceptului de management financiar al afacerilor in mediu turbulent in vasta sa relatie si interdependenta cu intreaga activitate de management organizational strategic, cat si cu economia romaneasca si globala.
Lucrarea isi propune totodata oferirea de noi solutii si orientari de management preventiv pentru medii complexe si turbulente.
Se poate afirma ca succesul de durata in conditiile unui mediu de afaceri din ce in ce mai
dinamic, greu previzibil si chiar turbulent, este direct dependent de capacitatea intreprinderii de a preintampina si evita anumite esecuri cu efect imediat sau intarziat ce pot distruge sau afecta existenta afacerii.
Dupa un numar de esecuri si falimente rasunatoare (pe cateva le vom aminti in paginile ce urmeaza), companiile au inceput sa acorde o atentie tot mai mare, justificata, modului in care sunt gestionate intern activitatile, precum si identificarii tuturor amenintarilor posibile si construirii unor planuri de abordare a acestora
Putem astfel afirma ca managementul riscului ocupa, fara indoiala, un loc important pe agenda corporatiilor din ultimii ani, teama de razboaie si terorism adaugandu-se listei de probleme uzuale cu care se confrunta oamenii de afaceri - la nivel microeconomic si economia mondiala - la nivel macroeconomic.
1. CONSIDERATII GENERALE
1.1. MANAGEMENT FINANCIAR - CONCEPT, FUNCTII.
Managementul este unul din factorii esentiali care explica de ce o tara este bogata sau saraca. Managementul este o arta si nu una oarecare, ci arta artelor pentru ca pune in valoare talentele oamenilor. Din cele doua definitii rezulta ca managementul are un pronuntat caracter uman. Conducerea inseamna o retea de oameni care lucreaza impreuna pentru a atinge obiectivele urmarite de catre firme, fiecare structura a firmei isi organizeaza si conduce propriile afaceri cu singurul amendament ca trebuie sa-si justifice rezultatele in fata conducerii companiei din care face parte. 
Conditii noi in care se desfasoara managementul firmelor din Romania:
1. Trebuie sa faca fata unui efort considerabil de adaptare la conditiile pietei. Acest efort de adaptare ridica probleme cu totul noi, complexe, greu de solutionat;
2. Toate aspectele de management din cadrul firmei trebuie sa duca la doua raspunsuri foarte clare:
- ce anume trebuie sa faca firma pentru a fi profitabila, competitiva- acest raspuns nevenind din interiorul firmei, el trebuind cautat in afara.
- cum sa faca ceea ce trebuie sa faca- acest raspuns vine din interior.
3. Activitatea se desfasoara intr-un pronuntat caracter de incertitudine si riscuri. Aceasta stare de lucruri deriva din faptul ca firmele nu-si mai pot programa activitatea in conditiile de certitudine pentru ca activitatea e influentata de o multime de factori greu de stapanit. In acest context rezulta doua concluzii:
- planificarea in cadrul firmei e in toate cazurile un compromis intre necesitatile si posibilitatile de cunoastere;
- aceasta lipsa de certitudine din programe, din planuri permanent suplinita de cercetari, de studii.
4. Largirea, amplificarea factorilor generatori de stocuri, deci stocurile pe toate palierele activitatii, stocuri care presupun imobilizari de fonduri, costuri mari cu


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Financiar al Afacerilor in Conditii de Criza.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!