Managementul departamentului de planificare intr-o societate comerciala

Cuprins referat Cum descarc?

1. Scopul si necesitatea planificarii 3
1.1 Complexitatea organizatiilor economice 3
1.2 Schimbarile din mediul extern  4
1.3 Durata transformarii deciziilor in rezultate 4
2. Planificarea  4
2.1Timpul  5
2.2 Domeniul  6
2.3 Frecventa  7
2.4 Nivelul managerial  9
3. Abordarea planificarii 10
3.1 Piramida planificarii  10
3.2 Procesul de planificare 11
4. De ce esueaza planurile  13
4.1 Motive  13
4.2 Masuri  14
5. Bibliografie  16


Extras din referat Cum descarc?

Daca managementul unei societati comerciale se realizeaza prin planificare, organizare, conducere si control, putem spune ca planificarea, este functia de baza a managementului. Daca planificarea este apreciata ca fiind functia de baza sau fundamentala a managementului, este pentru ca prin toate actiunile manageriale de organizare, conducere si control se urmareste aducerea la indeplinire a deciziilor planificarii. 
Pentru ca societatea comerciala sa obtina rezultate prin care sa supravietuiasca, si sa prospere in domeniul ei de activitate este ca fiecare departament, fiecare angajat sa stie ce are de facut, iar aceasta se obtine prin planificare. 
Planificarea este o activitate de baza in management. Toti managerii, intr-un fel sau altul, fac planificare. Totusi, modul de abordare a planificarii, maniera de a ajunge la planuri, complexitatea si continutul planurilor difera de la un nivel managerial la altul si chiar de la o societate la alta. Ceea ce ramane la fel este aspectul referitor la eficienta activitatilor manageriale, la orice nivel si in orice societate comerciala, un management eficient, implica actiuni de planificare 
Daca ar fi sa facem un sumar al planificarii, am descoperii ca aceasta prevede directia economica, a societatii comerciale Pentru a arata mai pe larg necesitatea planificarii, se pot urmatorii factori de influenta:
1.1. Complexitatea organizatiilor economice 
In societatea moderna, societatile comerciale in general, cele corporatiste in special, au devenit unitati complexe. Aceasta caracteristica este determinata nu doar de dimensiunile si complexitatea activitatilor comerciale, dar si de complicatele si numeroasele interferente care exista intre departamentele societatii, de rolul social pe care comunitatea il atribuie. Deoarece complexitatea societatii comerciale nu este o rezultanta doar a dimensiunilor ei ci si a multor altor factori, planificarea este necesara nu numai pentru societatile mari ci si pentru cele mici si mijlocii. 
Prin prisma dezvoltarii societatii moderne, planificarea, adica gandirea care precede actiunea, devine din ce in ce mai importanta si totodata necesara.
Prin planificare, intreaga societare comerciala, dar si fiecare departament a ei, devine capabil sa-si defineasca obiectivele si actiunile, precum si conditiile de realizare a acestora. 
1.2. Schimbarile din mediul extern 
Organizatia, ca sistem economic, este doar o componenta a unor sisteme mai cuprinzatoare - la nivel regional, national si international - care constituie mediul general. 
Mediul general actual este dinamic si incert, schimbarile se produc in ritm rapid, sunt dificil de anticipat si au impact puternic asupra societatilor comerciale. 
Mentinerea in echilibru a sistemului economic devine posibila doar prin stabilirea unui curs corespunzator al actiunilor viitoare, adica o planificare cat mai riguroasa. Cu cat mediul este mai dinamic si mai incert, cu atat mai necesara este planificarea. 
1.3. Durata transformarii deciziilor in rezultate
Timpul si obiectivele pentru care se face planificarea trebuie sa fie cu atat mai mari cu cat mediul extern este mai dinamic si mai incert. Astfel planificarea timpului dintre momentul luarii deciziei si obtinerea rezultatului se mareste. Astfel capacitatea de planificare, cere managerilor sa ia in calcul pe cat posibil toate scenariile menite sa afecteze realizarea obiectivelor si sa gaeasca modalitati de minimizare a incertitudinii si a riscurilor. Planificarea devine astfel modalitatea care ajuta pe manageri in fata schimbarii 
2.Planificarea
Odata cu cresterea importantei planificarii intr-o societate comerciala, apar tot mai multe tipuri de planuri. Patru dimensiuni ale planurilor utilizate de manageri sunt:


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul departamentului de planificare intr-o societate comerciala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Mohammad Jaradat, "Bazele managementului", Editura RISOPRINT,2007 (Catre)
2.Gheorghe Gh.Ionescu, Emil Cazan, Adina Letitia Negrusa "Management Organizational 2001 (Carte)
3.Peter F. Drucker, "The Practice of Management" (Internet)
4.Ringbakk, K.-A , "Why planning fails?" (Internet)


Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!