Managementul departamentului de planificare într-o societate comercială

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

1. Scopul si necesitatea planificarii 3
1.1 Complexitatea organizatiilor economice 3
1.2 Schimbarile din mediul extern 4
1.3 Durata transformarii deciziilor in rezultate 4
2. Planificarea 4
2.1Timpul 5
2.2 Domeniul 6
2.3 Frecventa 7
2.4 Nivelul managerial 9
3. Abordarea planificarii 10
3.1 Piramida planificarii 10
3.2 Procesul de planificare 11
4. De ce esueaza planurile 13
4.1 Motive 13
4.2 Masuri 14
5. Bibliografie 16

Extras din referat:

Daca managementul unei societati comerciale se realizeaza prin planificare, organizare, conducere si control, putem spune ca planificarea, este functia de baza a managementului. Daca planificarea este apreciata ca fiind functia de baza sau fundamentala a managementului, este pentru ca prin toate actiunile manageriale de organizare, conducere si control se urmareste aducerea la indeplinire a deciziilor planificarii.

Pentru ca societatea comerciala sa obtina rezultate prin care sa supravietuiasca, si sa prospere in domeniul ei de activitate este ca fiecare departament, fiecare angajat sa stie ce are de facut, iar aceasta se obtine prin planificare.

Planificarea este o activitate de baza in management. Toti managerii, intr-un fel sau altul, fac planificare. Totusi, modul de abordare a planificarii, maniera de a ajunge la planuri, complexitatea si continutul planurilor difera de la un nivel managerial la altul si chiar de la o societate la alta. Ceea ce ramane la fel este aspectul referitor la eficienta activitatilor manageriale, la orice nivel si in orice societate comerciala, un management eficient, implica actiuni de planificare

Daca ar fi sa facem un sumar al planificarii, am descoperii ca aceasta prevede directia economica, a societatii comerciale Pentru a arata mai pe larg necesitatea planificarii, se pot urmatorii factori de influenta:

1.1. Complexitatea organizatiilor economice

In societatea moderna, societatile comerciale in general, cele corporatiste in special, au devenit unitati complexe. Aceasta caracteristica este determinata nu doar de dimensiunile si complexitatea activitatilor comerciale, dar si de complicatele si numeroasele interferente care exista intre departamentele societatii, de rolul social pe care comunitatea il atribuie. Deoarece complexitatea societatii comerciale nu este o rezultanta doar a dimensiunilor ei ci si a multor altor factori, planificarea este necesara nu numai pentru societatile mari ci si pentru cele mici si mijlocii.

Prin prisma dezvoltarii societatii moderne, planificarea, adica gandirea care precede actiunea, devine din ce in ce mai importanta si totodata necesara.

Prin planificare, intreaga societare comerciala, dar si fiecare departament a ei, devine capabil sa-si defineasca obiectivele si actiunile, precum si conditiile de realizare a acestora.

1.2. Schimbarile din mediul extern

Organizatia, ca sistem economic, este doar o componenta a unor sisteme mai cuprinzatoare - la nivel regional, national si international - care constituie mediul general.

Mediul general actual este dinamic si incert, schimbarile se produc in ritm rapid, sunt dificil de anticipat si au impact puternic asupra societatilor comerciale.

Mentinerea in echilibru a sistemului economic devine posibila doar prin stabilirea unui curs corespunzator al actiunilor viitoare, adica o planificare cat mai riguroasa. Cu cat mediul este mai dinamic si mai incert, cu atat mai necesara este planificarea.

1.3. Durata transformarii deciziilor in rezultate

Timpul si obiectivele pentru care se face planificarea trebuie sa fie cu atat mai mari cu cat mediul extern este mai dinamic si mai incert. Astfel planificarea timpului dintre momentul luarii deciziei si obtinerea rezultatului se mareste. Astfel capacitatea de planificare, cere managerilor sa ia in calcul pe cat posibil toate scenariile menite sa afecteze realizarea obiectivelor si sa gaeasca modalitati de minimizare a incertitudinii si a riscurilor. Planificarea devine astfel modalitatea care ajuta pe manageri in fata schimbarii

2.Planificarea

Odata cu cresterea importantei planificarii intr-o societate comerciala, apar tot mai multe tipuri de planuri. Patru dimensiuni ale planurilor utilizate de manageri sunt:

Bibliografie:

1.Mohammad Jaradat, "Bazele managementului", Editura RISOPRINT,2007 (Catre)

2.Gheorghe Gh.Ionescu, Emil Cazan, Adina Letitia Negrusa "Management Organizational 2001 (Carte)

3.Peter F. Drucker, "The Practice of Management" (Internet)

4.Ringbakk, K.-A , "Why planning fails?" (Internet)

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul departamentului de planificare intr-o societate comerciala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
19 pagini
Imagini extrase:
19 imagini
Nr cuvinte:
3 463 cuvinte
Nr caractere:
23 411 caractere
Marime:
34.43KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
societate, management, organizare
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!