Managementul de cunostinte reprezinta un proces de creare, intretinere si consolidare a cunostintelor in cadrul unei organizatii, pentru utilizarea lor in modalitatea cea mai adecvata pentru crearea valorilor in afaceri si generarea avantajului competitive. 1. Miscarea cunoasterii este atotcuprinzatoare. Fie ca se defineste prin termeni precum invatare, capital intelectual, inteligenta, know-how, perspicacitate sau intelepciune, concluzia este una si aceeasi: gestionezi mai bine sau dispari. Initiativele din industrie, educatie si guvernare incearca sa abordeze aceleasi probleme, teme si oportunitati. 2. Nemasurabilul trebuie sa fie masurat. Daca ceva nu poate fi masurat, nu este considerat a avea valoare. Totusi, mecanismele financiar-contabile traditionale nu reusesc sa calculeze/calibreze cele mai importante resurse ale firmei - capacitatea sa intelectuala. In schimb, mecanismele actuale trateaza oamenii drept passive ale firmei sau cheltuieli, si nu active ale firmei. O afacere trebuie sa fie definita pentru a justifica strategiile de investitii necesare in capitalul uman si social (interactiv) al firmei. 3. Trebuie sa se puna bazele unei cercetari prin colaborare Activitatea de cercetare pentru functionarea serviciilor sau a industriei serviciilor din econ