Extras din referat
Creativitatea este importantă într-o bună parte a vieţii organizaţionale. Când conflictele funcţionale sunt bine conduse, este posibil ca organizaţiile să gasească căi noi, mai bune şi mai creative pentru a-şi îndeplini sarcinile. Creativitate permite organizaţiilor să anticipeze schimbarea, să creeze noi tehnologii, produse, şi noi metode operaţionale.
Acest tip de planificare vizează dezvoltarea întreprinderii, şi anume: expansiunea, diversificare, creştere internă şi externă, investiţii etc.
Planificarea strategică este axată pe relaţiile întreprinderii cu mediul şi apelează mai puţin la cifre, dar necesită o analiză aprofundată a oportunităţilor şi riscurilor previzibile.
Analiza opţiunilor strategice în domeniul inovării vizează impactul noilor produse şi tehnologii asupra competitivităţii firmelor. Se pot utiliza următoarele metode de analiză strategică:
-metoda RDS (Royal Dutch Shell) sau DPM (Directional Policy Matrix);
-metoda ADL (Arthur D. Litlle);
-metoda SRI (Stanford Research Institute);
-metoda scenariilor;
-metoda Delphi.
Utilizarea metodei RDS în domeniul inovării permite identificarea şi evaluarea opţiunilor strategice în funcţie de competitivitatea firmelor şi de atractivitatea proiectelor de inovare.
Conținut arhivă zip
- Managementul Creativitatii si Inovarii.pptx