Managementul conflictui la locul de munca

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2315
Mărime: 17.69KB (arhivat)
Publicat de: Adriana A.
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. Capitolul I
  2. 1.1. Introducere 3
  3. 1.2. Noțiunea de conflict 4
  4. CAPITOLUL II - Situația conflictuală la locul de muncă 5
  5. Capitolul III - Concluzii și propuneri de soluționare a conflictului 8

Extras din referat

CAPITOLUL I

1.1. Introducere

În oricare companie mai devreme sau mai târziu, apar conflictele de muncă, care din păcate nu strică doar atmosfera din cadrul acesteia, dar pun și piedici eficienței la locul de muncă. Motivele certurilor sunt complexe, și anume de la munca în condiții de presiune până la faptul că angajații trebuie să facă grup cu oamenii cu care nu au nimic în comun.

Pot fi multe exemple de conflicte de muncă, de la o neînțelegere cu privire la chestiuni tehnice și până păreri diferite asupra unui proiect, a unei decizii. Pentru atenuarea conflictelor de muncă intotdeauna este nevoie de intervenția unui unui manager sau a unui lider, pentru a calma atmosfera, întrucât mediul de lucru să nu fie unul neplăcut, ci plăcut.

Un manager trebuie să aplice mai multe metode de rezolvare a conflictelor, acestea sunt diferite în funcție de motivele care au dus la apariția problemei.

Managerul va avea ca sarcina identificarea exactă a nivelului conflictului care afectează obținerea performanțelor, respectiv momentul în care stimularea conflictului poate avea efecte benefice asupra companiei.

1.2. Noțiunea de conflict

Noțiunea de conflict este utilizată pentru a descrie și arăta mai multe stări afective ale oamenilor, precum ar fi neliniștea, rezistența, agresiunea deschisă și toate tipurile de interacțiune și opoziție, inclusiv competiția.

Conflict poate descrie o neînțelegere, ciocnire de interese, dezacord, dispută, discuție, precum și o contradicție între ideile, interesele sau sentimentele diferitelor personaje, care provoacă desfășurarea acțiunii.

În concepția mea, cea mai mare parte a vieții noastre este înconjurată de conflicte, orice persoană indiferent de statut, situație financiară sau cultură a fost implicată fie voluntar sau involuntar într-un conflict. Conform Dicționarului Explicativ al Limbii și Literaturii Române, conflictul reprezintă: „neînțelegere, ciocniri de interese, dezacord, treapta maximă de ascuțire în evoluția contradicțiilor antagoniste.”

„Conflictul a existat și există întotdeauna între oameni, fie separat, fie în grupuri de un fel sau altul.Oriunde sunt oameni, există idei, valori, conjuncturi, stiluri și standarde care pot intra în conflict, ceea ce înseamnă că orice poate fi cauza unui conflict: obiective, scopuri,aspirații, așteptări neconfirmate, prejudecăți, personalități și ideologii, competiția, sensibilitatea și jignirea, agresivitatea ș.a.”

După părerea mea, în România managementul conflictelor nu a cunoscut un dezvoltare atât de mare cum a cunoscut în țările nordice, această componentă a managementului resurselor umane, reprezintă, una de mare interes, deoarece dacă aceste conflicte nu sunt rezolvate la timp, pot crea disconforturi în rândul angajaților, deteriora relațiile dintre aceștia, fapt care ar duce la dificultate în ceea ce privește atingerea obiectivelor și desfășurarea activităților.

Preview document

Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 1
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 2
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 3
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 4
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 5
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 6
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 7
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 8
Managementul conflictui la locul de munca - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Managementul conflictui la locul de munca.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Conflictelor

1. Aspecte generale privind notiunea de conflict Dacă te voi accepta aşa cum eşti, te voi înrăutăţi; oricum, dacă te tratez aşa cum eşti, de...

Analiza Conflictelor în Organizație

INTRODUCERE Prin intermediul prezentei lucrări am încercat să evidenţiez importanţa rolului conflictelor în organizaţie. cu el/ea. Totuşi, după...

Conflictul de Munca - Studiu de Caz

CAPITOLUL I PREZENTAREA ORGANIZAȚIEI 1. Obiectul de activitate S.C. MOBIRAR COM S.R.L. a luat fiinţă în 13.02.1997. Obiectul de activitate este...

Managementul calității

Termenul „management” provine din latinescul manum agere = „a conduce cu mana“ fiind considerat de unii ca o artă, în timp ce alții consideră că,...

Conflictele interpersonale - studiu de caz Google

Conflictele interpersonale 1. Prezentarea organizației Google LLC este o corporație americană multinațională care administrează motorul de...

Managementul Conflictelor

Conflictul survine in fiecare zi, uneori chiar si mai des. Conflictul prost controlat duce la violenta, boala si stress. Problema consta in a...

Management Operațional

Locul managementului operațional în cadrul firmei Operaţiile sunt acele activităţi legate direct de obiectul principal de activitate al unei...

Managementul Conflictului în Organizație

Introducere Tot mai mulţi specialişti consideră managementul conflictului ca fiind la fel de important ca şi celelalte funcţii ale managementului....

Te-ar putea interesa și

Managementul Conflictelor la Locul de Munca

Managementul conflictului Componenta inerenta a naturii vietii de grup, conflictele au din punct de vedere psiho-social atât aspecte negative cât...

Inteligența emoțională

Introducere Inteligenţa emoţională a evoluat odată cu omenirea, necesitatea de adaptare, de a face faţă şi de a colabora cu cei din jur, fiind...

Instrumentar de cercetare în management - femei manager vs bărbați manager

Abstract In general, men and women differ significant in terms of attitudes, behaviors and the interests they have. These different attitudes and...

Analiza Conflictului de Munca - Dacia Automobile

I. INTRODUCERE Conflictul în organizaţii constituie un subiect tratat frecvent în lucrări, studii de cercetare şi este în topul problemelor...

Stresul Profesional

Resursele umane reprezintă motorul unei organizaţii cu nevoi, comportamente şi viziuni individuale. Un motor nu funcţionează însă dacă nu este...

Filozofia și retorica conceptului de independență a auditorului

Filozofia si retorica conceptului de independenta a auditorului 1. Introducere Aceasta lucrare analizeaza retorica din jurul independenţa...

Implicarea în muncă a unui angajat poate genera stres în colegii săi

Implicarea în muncă Schaufel spune ca „implicarea reprezintă o stare mentală pozitivă, de împlinire care apare în contextul muncii și care este...

Riscurile mediului intern și extern ale organizației SA Apă-Canal Chișinău

Introducere Informaţia, în special cea de natură economică este elementul indispensabil al progresului, indiferent de domeniul de activitate. În...

Ai nevoie de altceva?