Cuprins
- Capitolul I
- 1.1. Introducere 3
- 1.2. Noțiunea de conflict 4
- CAPITOLUL II - Situația conflictuală la locul de muncă 5
- Capitolul III - Concluzii și propuneri de soluționare a conflictului 8
Extras din referat
CAPITOLUL I
1.1. Introducere
În oricare companie mai devreme sau mai târziu, apar conflictele de muncă, care din păcate nu strică doar atmosfera din cadrul acesteia, dar pun și piedici eficienței la locul de muncă. Motivele certurilor sunt complexe, și anume de la munca în condiții de presiune până la faptul că angajații trebuie să facă grup cu oamenii cu care nu au nimic în comun.
Pot fi multe exemple de conflicte de muncă, de la o neînțelegere cu privire la chestiuni tehnice și până păreri diferite asupra unui proiect, a unei decizii. Pentru atenuarea conflictelor de muncă intotdeauna este nevoie de intervenția unui unui manager sau a unui lider, pentru a calma atmosfera, întrucât mediul de lucru să nu fie unul neplăcut, ci plăcut.
Un manager trebuie să aplice mai multe metode de rezolvare a conflictelor, acestea sunt diferite în funcție de motivele care au dus la apariția problemei.
Managerul va avea ca sarcina identificarea exactă a nivelului conflictului care afectează obținerea performanțelor, respectiv momentul în care stimularea conflictului poate avea efecte benefice asupra companiei.
1.2. Noțiunea de conflict
Noțiunea de conflict este utilizată pentru a descrie și arăta mai multe stări afective ale oamenilor, precum ar fi neliniștea, rezistența, agresiunea deschisă și toate tipurile de interacțiune și opoziție, inclusiv competiția.
Conflict poate descrie o neînțelegere, ciocnire de interese, dezacord, dispută, discuție, precum și o contradicție între ideile, interesele sau sentimentele diferitelor personaje, care provoacă desfășurarea acțiunii.
În concepția mea, cea mai mare parte a vieții noastre este înconjurată de conflicte, orice persoană indiferent de statut, situație financiară sau cultură a fost implicată fie voluntar sau involuntar într-un conflict. Conform Dicționarului Explicativ al Limbii și Literaturii Române, conflictul reprezintă: „neînțelegere, ciocniri de interese, dezacord, treapta maximă de ascuțire în evoluția contradicțiilor antagoniste.”
„Conflictul a existat și există întotdeauna între oameni, fie separat, fie în grupuri de un fel sau altul.Oriunde sunt oameni, există idei, valori, conjuncturi, stiluri și standarde care pot intra în conflict, ceea ce înseamnă că orice poate fi cauza unui conflict: obiective, scopuri,aspirații, așteptări neconfirmate, prejudecăți, personalități și ideologii, competiția, sensibilitatea și jignirea, agresivitatea ș.a.”
După părerea mea, în România managementul conflictelor nu a cunoscut un dezvoltare atât de mare cum a cunoscut în țările nordice, această componentă a managementului resurselor umane, reprezintă, una de mare interes, deoarece dacă aceste conflicte nu sunt rezolvate la timp, pot crea disconforturi în rândul angajaților, deteriora relațiile dintre aceștia, fapt care ar duce la dificultate în ceea ce privește atingerea obiectivelor și desfășurarea activităților.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul conflictui la locul de munca.doc