Managementul Cercetarii-Dezvoltarii - Organizarea Flexibila a Intreprinderii

Extras din referat Cum descarc?

Domeniul: Structuri organizatorice
Obiective: Sublinierea diferentelor dintre organizarea clasica si cea moderna
Metodologia de proiectare a structurii organizatorice
Documentele care descriu structurile organizatorice
Studiul de caz: S.C. Hidrojet. SA
- Obiect de activitate: comert;
- Produse: anvelope, pompe de benzina (instalare si servisare) - produse din import;
- Firma mica: numar angajati <25
cifra de afaceri: 8 mil. EUR;
- Vanzarea se face la sediu sau marfa este transportata clientului (persoana fizica sau juridica) pe baza de contract.
I. Organizarea clasica a intreprinderii
II. 
Structura sau forma unei organizatii depind de functia sa. Organizatiile evolueaza de la unitati functionale singulare la unitati complexe implicate intr-un mare numar de activitati, motiv pentru care devine esentiala impartirea sarcinilor intre membrii organizatiei. Apar totodata noi functii al caror loc si rol trebuie sa fie stabilite. Nevoia de a coordona diferitele activitati dau nastere unei ierarhii care este proiectata in asa fel incat sa le permita managerilor sa detina controlul asupra organizatiilor, sa asigure indeplinirea nevoilor angajatilor si sa ia decizii mai bune
Structura unei organizatii este considerata cadrul sau scheletul acesteia. Structura organizatorica reprezinta ,,ansamblul persoanelor si subdiviziunilor astfel constituite incat sa asigure realizarea obiectivelor previzionate". (O. Nicolescu) 
Pentru impartirea unei organizatii in grupuri sau unitati de munca, trebuie sa se tina cont de faptul ca este importanta gruparea oamenilor in asa fel incat sa fie asigurate comunicarea, coordonarea si cooperarea dintre oameni si ympartasirea unor obiective si resurse comune.
Literatura de specialitate indica urmatoarele moduri de formare a grupurilor (H. Mintzberg):
1. Gruparea dupa cunostinte sau abilitati.
2. Gruparea dupa procese de munca si functii (Organizarea functionala). 
3. Gruparea in functie de timp. 
4. Gruparea dupa produs sau rezultat. t.
5. Gruparea yn functie de client. Unele organizatii formeaza grupuri care se orienteaza catre diferite categorii de clienti.
6. Gruparea in functie de loc. 
Din perspectiva manageriala scopurile structurii sunt: 
- clarifica compartimentele si sarcinile posturilor, precum si responsabilii acestora; 
- clarifica ierarhia organizationala; 
- clarifica canalele de comunicare; 
- permite managerilor sa aloce resurse pentru obiectivele definite prin plan. 
Caracteristicile structurii organiyatorice:
- specializarea - arata gradul de divizare si omogenitate a muncii in compartimente; 
- coordonarea - se refera la modul de asigurare a cooperarii intre compartimente si indivizi; 
- formalizarea - marcheaza gradul de precizie in definirea functiilor si relatiilor. 
Structura organizatorica reprezinta elementul esential al sistemului de conducere, determinand intr-o proportie insemnata functionalitatea organizatiei, modul de utilizare a resurselor, nivelul cheltuielilor si eficienta activitatii.
Structura organizatorica evidentiaza posturile de conducere create in intreprindere, favorizeaza comunicarea, rezolvarea operativa a problemelor, reducerea consumurilor de munca, in timp ce organizarea necorespunzatoare duce la aparitia unor disfunctiuni in activitatea firmei, genereaza dezordine si ineficienta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Cercetarii-Dezvoltarii - Organizarea Flexibila a Intreprinderii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!