Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1457
Mărime: 46.70KB (arhivat)
Publicat de: Nicolaie Vieru
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popescu Maria
UNIVERSITATEA „TRANSILVANIA” - BRASOV

Extras din referat

Domeniul: Structuri organizatorice

Obiective: Sublinierea diferentelor dintre organizarea clasica si cea moderna

Metodologia de proiectare a structurii organizatorice

Documentele care descriu structurile organizatorice

Studiul de caz: S.C. Hidrojet. SA

- Obiect de activitate: comert;

- Produse: anvelope, pompe de benzina (instalare si servisare) - produse din import;

- Firma mica: numar angajati <25

cifra de afaceri: 8 mil. €;

- Vânzarea se face la sediu sau marfa este transportata clientului (persoana fizica sau juridica) pe baza de contract.

I. Organizarea clasica a întreprinderii

II.

Structura sau forma unei organizatii depind de functia sa. Organizatiile evolueaza de la unitati functionale singulare la unitati complexe implicate într-un mare numar de activitati, motiv pentru care devine esentiala împartirea sarcinilor între membrii organizatiei. Apar totodata noi functii al caror loc si rol trebuie sa fie stabilite. Nevoia de a coordona diferitele activitati dau nastere unei ierarhii care este proiectata în asa fel încât sa le permita managerilor sa detina controlul asupra organizatiilor, sa asigure îndeplinirea nevoilor angajatilor si sa ia decizii mai bune

Structura unei organizatii este considerata cadrul sau scheletul acesteia. Structura organizatorica reprezinta „ansamblul persoanelor si subdiviziunilor astfel constituite încât sa asigure realizarea obiectivelor previzionate". (O. Nicolescu)

Pentru împartirea unei organizatii în grupuri sau unitati de munca, trebuie sa se tina cont de faptul ca este importanta gruparea oamenilor în asa fel încât sa fie asigurate comunicarea, coordonarea si cooperarea dintre oameni si ýmpartasirea unor obiective si resurse comune.

Literatura de specialitate indica urmatoarele moduri de formare a grupurilor (H. Mintzberg):

1. Gruparea dupa cunostinte sau abilitati.

2. Gruparea dupa procese de munca si functii (Organizarea functionala).

3. Gruparea în functie de timp.

4. Gruparea dupa produs sau rezultat. t.

5. Gruparea ýn functie de client. Unele organizatii formeaza grupuri care se orienteaza catre diferite categorii de clienti.

6. Gruparea în functie de loc.

Din perspectiva manageriala scopurile structurii sunt:

- clarifica compartimentele si sarcinile posturilor, precum si responsabilii acestora;

- clarifica ierarhia organizationala;

- clarifica canalele de comunicare;

- permite managerilor sa aloce resurse pentru obiectivele definite prin plan.

Caracteristicile structurii organiyatorice:

- specializarea - arata gradul de divizare si omogenitate a muncii în compartimente;

- coordonarea - se refera la modul de asigurare a cooperarii între compartimente si indivizi;

- formalizarea - marcheaza gradul de precizie în definirea functiilor si relatiilor.

Structura organizatorica reprezinta elementul esential al sistemului de conducere, determinând într-o proportie însemnata functionalitatea organizatiei, modul de utilizare a resurselor, nivelul cheltuielilor si eficienta activitatii.

Structura organizatorica evidentiaza posturile de conducere create în întreprindere, favorizeaza comunicarea, rezolvarea operativa a problemelor, reducerea consumurilor de munca, în timp ce organizarea necorespunzatoare duce la aparitia unor disfunctiuni în activitatea firmei, genereaza dezordine si ineficienta.

Preview document

Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 1
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 2
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 3
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 4
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 5
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 6
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 7
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 8
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 9
Managementul cercetării-dezvoltării - organizarea flexibilă a întreprinderii - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Managementul Cercetarii-Dezvoltarii - Organizarea Flexibila a Intreprinderii.doc

Alții au mai descărcat și

Situația managerială în cadrul firmei Electrocons

ElectroCons este o companie cu capital privat românesc, înfiintata în 1997 la Iasi. Principalele domenii de activitate ale firmei sunt:...

Managementul și Controlul Informațional al Costurilor

INTRODUCERE În mod tradiţional, contabilitatea internă (de gestiune) a avut ca principal scop determinarea costului produselor, serviciilor,...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Serviciilor Publice

-1. Concept Managementul public reprezintă ansamblul proceselor şi relaţiilor de management, bine determinate, existente între componente ale...

Simulări Decizionale

Este o realitate de necontestat ca dezvoltarea capacitatilor si abilitatilor manageriale reprezinta si pentru România de azi un deziderat major,...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Management operațional - suport de curs

1. Pilonii cursului 1. Înţelegerea clară a necesităţii orientării deciziilor către problemele vitale ale firmei care că-i permită menţinerea...

Te-ar putea interesa și

Cercetarea și analiza pieței țintă și a mediului concurențial la SC Spumotim SA

CAPITOLUL 1 PIAŢA – COMPONENTĂ A MEDIULUI FIRMEI 1.1. DEFINIREA PIEŢEI În cazul definirii unei pieţe ar trebui să cunoaştem ansamblul...

Pachetul de Beneficii la SC Troleibuzul SA

Introducere Motivaţia esenţială a alegerii acestei teme de cercetare decurge din convingerea asupra necesităţii recunoaşterii rolului determinant...

Curs Management

La o primă evaluare a mediului care ne încon¬joară putem observa că societatea modernă presupune o mare varietate de meserii, dintre care unele —...

Politica Socială a Uniunii Europene

Cap.1 Politica socială şi de ocupare 1.1. Concepte de bază privind politica socială Cu o istorie relativ scurtă, de aproximativ un secol, cu un...

Ai nevoie de altceva?