Managementul Carierei

Extras din referat Cum descarc?

Dezvoltarea carierei este procesul de gestionare a carierei si se refera la evolutia functionarilor publici in cadrul institutiilor publice, potrivit nevoilor acesteia si in functie de performanta, potentialul si aspiratiile fiecarui functionar public.
Cele mai multe institutii publice au planuri concrete in ceea ce priveste dezvoltarea profesionala a functionarilor publici. Se ofera cursuri de formare profesionala in specificul domeniului respectiv, cu resurse fie din interiorul institutiei, fie cu resurse achizitionate din afara ei. 
Institutiile publice au sisteme proprii de evaluare a performantei, prin care se poate evalua felul performantelor obtinute ( bune, mediocre sau slabe ). In baza evaluarii performantelor institutiile publice pot initia actiuni de redresare si imbunatatire a performantelor obtinute, astfel incit un functionar public sa treaca de la un nivel mediu la un nivel ridicat de performanta. 
Actiunile respective trebuie planificate si coordonate, fie de catre conducatorii de departamente, dar mai ales de catre departamentele de resurse umane, ai caror directori sunt special instruiti, pentru a se ocupa de dezvoltarea si managementul
carierei functionarilor publici.
Un alt element important in dezvoltarea carierei este functionarul public care, trebuie sa stie incotro se indreapta si sa-si stabileasca destinatii intermediare. Se poate vorbi deci de planuri de dezvoltare individuala a carierei.
Un alt element ce caracterizeaza dezvoltarea carierei este dezvoltarea aptitudinilor manageriale, institutiile publice, trebuind sa imbunatateasca aptitudinile si calitatile functionarilor publici de conducere. 
Managementul carierei este procesul de proiectare si implementare a scopurilor, strategiilor si planurilor care sa permita institutiei publice sa isi satisfaca necesitatile de resurse umane, iar indivizilor sa isi indeplineasca scopurile carierei lor.Managementul carierei planifica si modeleaza progresul indivizilor in cadrul unei institutii publice in concordanta cu evaluarile nevoilor organizatorice, precum si cu performantele, potentialul si preferintele individuale ale membrilor acesteia.
Planificarea carierei
Planificarea carierei face parte dintr-u sistem al carierei reprezentat primtr-un set de politici si practici folosite de institutiile publice in vederea satisfacerii necesitatii de resurse umane. Un astfel de sistem are doua dimensiuni de baza:
- sursa de personal ( supply flow ) care poate fi interna ( cind posturile sunt ocupate din interiorul institutiei publice ) sau externa ( cind posturile sunt ocupate 
printr-un proces de recrutare externa );
- procesul de repartizare a sarcinilor ( care cuprinde modalitatile prin care conducatorilor compartimentelor si altor functionari publici le sunt alocate noi sarcini si roluri )
Dezvoltarea carierei are trei obiective de baza:
1. Satisfacerea nevoilor de resurse umane ale institutie publice;
2. Asigurarea pregatirii si dezvoltarii necesare functionarilor publici pentru a le permite sa faca fata oricarui nivel de responsabilitate;
3. Indrumarea si sustinerea functionarilor publici competitivi pentru atingerea obiectivelor personale in functie de potentialul, nevoile si aspiratiile acestora precum si de contributia lor in cadrul institutiei publice.
Stadiile carierei
Cariera evolueaza prin parcurgerea mai multor stadii. Acestea sunt urmatoarele:
- expansiunea - dezvoltarea - in care sunt dobindite noi aptitudini, cunostintele cresc rapid iar competentele se dezvolta intr-un ritm sustinut;
- stabilizarea in care aptitudinile si cunostintele dobindite in faza de avansare sunt puse in aplicatie, testate, modificate si consolidate prin experienta;
- maturitatea cind functionarii publici au un drum al carierei bine stabilit si evolueaza in concordanta cu abilitatile, motivatia si oportunitatile pe care le au.
Fiecare persoana se dezvolta si ajunge la maturitate intr-un ritm diferit, ceea ce inseamna ca, odata atins stadiul maturitatii, fie continua sa se dezvolte, fie se plafoneaza sau stagneaza si intra in declin.
Studierea evolutiei carierei reprezinta o etapa premergatoare procesului de elaborare a politicilor si pregatirii planurilor de inlocuire/succesiune a personalului de conducere al unei institutii publice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Carierei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!