Managementul Calitatii - Mercedes Benz

Extras din referat Cum descarc?

Conform Dictionarului Explicativ al Limbii romane, cuvantul calitate este definit ca ,,totalitatea insusirilor si laturilor esentiale in virtutea carora un lucru este ceea ce este, deosebindu-se de celelalte lucruri".
Privind din prisma unei firme ce actioneaza pe piata bunurilor si serviciilor, calitatea este in cele din urma definita de catre client si reprezinta apropierea proiectelor de indeplinirea cerintelor si asteptarilor clientului. Tendinta predominanta a consumatorilor este de a asocia ,,calitatea" cu notiunile de ,,cel mai bun" material, ,,cel mai performant" echipament sau ,,zero defecte". Cu toate acestea, de cele mai multe ori, clientul nici nu asteapta si nici nu isi poate permite o solutie perfecta. Chiar daca exista cateva imperfectiuni in proiect, clientul poate totusi percepe ca solutia a fost livrata la un nivel inalt de calitate. 
Scopul managementului calitatii este in primul rand intelegerea asteptarilor clientului in ceea ce priveste calitatea, apoi alcatuirea unui plan si realizarea unui proces pentru indeplinirea acestor asteptari.
Din moment ce calitatea este definita de client, poate parea ca aceasta este un concept subiectiv. Cu toate acestea, o multime de aspecte ale calitatii pot fi exprimate obiectiv. Aceasta necesita in primul rand descompunerea termenului generic de ,,calitate" in mai multe domenii care definesc caracteristicile calitatii. Apoi se analizeaza fiecare dintre aceste caracteristici individuale si se determina unul sau mai multe sisteme de masurare si de clasificare a acestora. Valorile obtinute in urma aplicarii acestor sisteme se centralizeaza.
De exemplu, una din caracteristicile unei solutii de calitate poate fi sa aiba un numar minim de erori. Prin urmare, aceasta caracteristica poate fi masurata prin numararea erorilor si a defectelor.
Pentru a intelege mai bine conceptia clientului asupra calitatii, este important sa se indentifice si interesele celorlalti participanti la proiect. In functie de rolul lor, acestia pot avea cerinte ale calitatii care trebuie satisfacute, cum ar fi:
- Companiile - isi indeplinesc obiectivele
- Cumparatorii - solutia oferita indeplineste specificatiile
- Utilizatorii - solutia oferita ii ajuta sa isi realizeze activitatile mai bine, mai rapid si mai usor
In fazele timpurii, costurile inspectarii si prevenirii costurilor pot sa se mareasca in acelasi timp cu managementul calitatii. Cu toate acestea, cresterea va fi mai mult decat o compensare printr-o scadere a costurilor totale ale calitatii pe intreg parcursul ciclului de viata al produsului.
Unul din scopurile managementului calitatii este detectarea erorilor si defectelor din proiect cat mai devreme posibil. Asadar, un bun proces de management al calitatii va necesita mai multe ore de efort si un cost mai mare la inceput. Oricum, avantajele castigate vor fi mari, pe masura ce proiectul evolueaza. 
Spre exemplu, este mult mai usor sa descoperi problemele legate de cerintele afacerii in timpul fazei de analiza, decat sa refaci lucrari pentru a rezolva problemele in timpul testarii. Este de asemenea mult mai ieftin sa descoperi o problema a unui chip de calculator atunci cand acesta este fabricat, in loc sa il inlocuiesti atunci cand clientul aduce computerul pentru service, dupa cumparare. Cu alte cuvinte, echipa proiectului trebuie sa incerce mentinerea unui nivel ridicat de calitate si a unui numar redus de defecte in timpul producerii, in loc sa spere ca problemele vor fi detectate si rezolvate in timpul fazei de testare de la sfarsitul proiectului (sau si mai rau, sa astepte descoperirea problemei de catre client, dupa terminarea proiectului). 
Deci cea mai buna abordare este de a realiza controlul si asigurarea calitatii pe tot parcursul proiectului. 
Studiu de caz: Mercedes Benz
Numele Mercedes este simbolul unuia dintre cei mai inovatori producatori de autovehicule din lume. Niciun alt lider al tehnologiei nu a reusit sa egaleze influenta sa asupra dezvoltarii automobilului. 
Succesul companiei este fara indoiala legat de Karl Benz si de Gottlieb Daimler, care


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Calitatii - Mercedes Benz.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!