Managementul Calitatii Invatamantului

Extras din referat Cum descarc?

Evolutiile ultimilor ani de la nivel national si international au scos in evidenta necesitatea construirii unui sistem national de management si de asigurare a calitatii. In sistemul de invatamant, calitatea procesului educational a devenit prioritate nationala. Pentru a investiga calitatea unei institutii de invatamant si a serviciilor educationale pe care acesta le presteaza este necesar sa se inteleaga mai intai conceptele cu care se opereaza: calitate, criterii de indicatori de calitate, standarde sau descriptori.
Conceptul de "asigurare a calitatii" s-a aplicat in primul rand in economie, deci in organizatii care aveau ca prim scop profitul: sa produca si sa vanda cat mai mult, functionand intr-un mediu puternic ncurential. Calitatea este produsa de de cel care ofera pe piata respectivul produs sau servicii dar este definita de client si nu de producator.
Calitatea reprezinta un atribut intrinsec al oricarui obiect material sau imaterial care respecta gradul de adecvare la cerintele specificate sau implicite ale beneficiarului.
Calitatea unei institutii de invatamant este determinata de calitatea proceselor si de calitatea serviciilor educationale oferite.
Obs. Este important de precizat ca pentru procesul de invatamant , calitatea nu este produsa si definita exclusiv de scoala ca ofertant de servicii educationale ci de beneficiarii si clientii educatiei. Acestia trebuie permanent consultati iar satisfactia lor sa fie un motiv permanent de preocupare pentru pentru institutiile de educatie in asa fel incat sa se genereze un sistem concurential.
CALITATEA 
ORGANIZATIEI CALITATEA 
Cultura organizationala PROCESELOR
Structura , facilitati Folosirea resurselor
Managementul resurselor Proceduri
umane Informatii 
Organizarea proceselor
CALITATEA SERVICIILOR 
EDUCATIONALE
Indeplinirea cerintelor clientilor externi si interni
Realizarea obiectivelor amintite se asigura prin procesul didactic, activitatea educationala si o multitudine de servicii specifice unitatilor de invatamant. Calitatea procesului de invatamant depinde de calitatea acestor trei componente. Competenta manageriala a personalului de conducere este definitorie. 
Competenta manageriala a personalului de conducere
CALITATEA CALITATEA
PROCESULUI ACTIVITATILOR 
DIDACTIC EDUCATIONALE
CALITATEA
ALTOR
SERVICII 
FURNIZATE DE 
INSTITUTIA DE
INVATAMANT
FACTORII EXTERNI INSTITUTIIEI
Exista doua tipuri de rationamente ale managerilor privind orientarea institutiei de invatamant spre calitatea organizationala. Ele pot genera o institutie de invatamant conservatoare sau dimpotriva una inovativa. Diferenta apare din modul in care se percepe calitatea institutiei de invatamant: scoala numai prin rezultatele activitatii didactice, elevii prin prisma cunostintelor dobandite si a facilitatii obtinerii diplomelor sau a conditiilor de locuit iar organismele financiare pe baza cheltuirii resurselor disponibile sau ca exista un proces in care institutia se adaptaeza permanent la nou, ca este preocupata de imbunatatirea proceselor pe care le desfasoara si a serviciilor pe care le ofera.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Calitatii Invatamantului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!