Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă

Referat
6.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2830
Mărime: 45.52KB (arhivat)
Publicat de: Doru Paul Ene
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Managementul calitatii reprezinta ceea ce organizatiile practica pentru a asigura produse si servicii in conformitate cu cerintele clientilor sai. Un sistem de management al calitatii certificat demonstreaza angajamentul pentru calitate si satisfactia clientului. Increderea in capacitatea de a produce a unei organizatii este premisa de baza pentru o cooperare si o dezvoltare fructuoasa.Calitatea, ceea ce inseamna calitatea proceselor si a rezultatelor, este si va fi intotdeauna un factor de competitie important, daca nu cel mai important.

Unul dintre obiectivele fundamentale ale cercetarii mele în domeniul calităţii îl constituie implementarea unui Sistem de Management al Calităţii bazat pe o politică, o structură organizatorică şi o documentaţie care să permită monitorizarea-evaluarea, şi îmbunătăţirea continuă a calităţii.

Pentru aceasta este nevoie de o alocare a resurselor umane si materiale necesare implementarii sistemului de management al calitatii in institutia respectiva, in primul rand.In al doilea rand trebuie sa se analizeze periodic stadiul implementarii si sa se decida masurile corective care se impun.Tot pentru indeplinirea acestui obiectiv mai este nevoie si de introducerea unor tehnici de lucru in grup in identificarea problemelor si cautarea solutiilor de imbunatatire a calitătii managementului pentru cresterea gradului de implicare al personalului institutiei.

Un alt obiectiv foarte important se refera la asigurarea cunoasterii cerintelor standardelor de management al calitatii si crearea premiselor ca personalul implicat sa poata realiza si implementa documentatia sistemului de management.

Astfel daca personalul implicat este pus la curent cu toate aceste cerinte ale standardelor de management al calitatii, documentatia sistemului de management va fi mai bine realizata.

Un al treilea obiectiv are in vedere identificarea si îndeplinirea tuturor cerintelor clientului. Obiectivul are ca scop cresterea constanta a satisfactiei clientului. Acest lucru se realizeaza prin îmbunatatirea permanenta a eficacitatii Sistemului de Management al Calitatii în acord cu cerintele standardului SR EN ISO 9001:2001.Astfel, reclamatiile clientului reprezinta un indicator obisnuit al satisfactiei scazute a clientului, dar absenta acestora nu implica in mod necesar o satisfactie inalta a clientului.Chiar daca cerintele clientului au fost stabilite cu acesta si au fost indeplinite, aceasta nu asigura în mod necesar o satisfactie inalta a clientului.Acesta poate sa aiba o satisfactie chiar destul de scazuta sau medie in aceasta privinta.

Si un ultim obiectiv pe care-l voi avea in vedere in cercetarea mea referitoare la managementul calitatii in sectorul public face referire la furnizarea de produse si servicii de o calitate ridicata intr-o societate intr-o continua schimbare in care cerintele si asteptarile cetatenilor sunt intr-o continua crestere.

Societatea in ziua de azi este intr-o continua schimbare.Oamenii devin din ce in ce mai pretentiosi in privinta calitatii serviciilor.Odata cu integrarea si dobandirea statutului de tara europeana, standardele in privinta calitatii au crescut si vor continua sa creasca. Astfel, se incearca o micsorare a decalajului intre tarile dezvoltate ale UE si Romania din mai multe puncte de vedere inclusiv din punct de vedere al calitatii si al sistemului de management al calitatii.

Pentru a pune in aplicare tot ceea ce am mentionat mai sus am decis sa realizez un chestionar intr-o institutie publica. Scopul acestuia a fost de a reliefa opiniile unor functionari publici legate de sistemul de management al calitatii din institutia respectiva si totodata si in general.

Chestionarul reprezinta mijlocul de comunicare esential dintre operator si persoana studiata.Acesta poate fi oral sau scris.Chestionarul oral este cel folosit in interviuri iar cel scris este chestionarul trimis prin posta.Gradul de precizie a ipotezei este factorul de care se tine seama cand se opteaza pentru chestionarul scris sau pentru interviu.Chestionarul scris se refera la domenii privitoare la fapte si in care raspunsurile nu presupun probleme de atitudine, de opinie.

Chestionarul se poate utiliza cand intrebarile sunt simple si usor de inteles cu ajutorul instructiunilor si definitiilor tiparite.

Raspunsurile la chestionarul prin corespondenta trebuie considerate ca definitive.Nu se examineaza decat raspunsul dat.Daca raspunsul este ambigu, nu exista posibilitatea de a-l clarifica.Nu se poate aprecia validitatea raspunsului, dupa modul in care este dat.Chestionarul nu da garantia sinceritatii.

Chestionarul prin corespondenta nu este potrivit atunci cand trebuie sa se obtina parerile unei singure persoane din familie.Fiind de fata toti membrii familiei, acestia vor cauta, printr-o munca in comun sa, sa raspunda cat mai bine.

Chestionarul este instrumentul prin care se urmareste realizarea a doua scopuri:sa-l incite pe subiect sa raspunda, sa ofere operatorului informatii

Preview document

Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 1
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 2
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 3
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 4
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 5
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 6
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 7
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 8
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 9
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 10
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 11
Managementul calității în sectorul public - lucrare aplicativă - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Managementul Calitatii in Sectorul Public - Lucrare Aplicativa.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Calității Totale în Instituțiile Publice

INTRODUCERE În lucrarea de fată mi-am propus să analizez conceptul de Management al Calității Totale ( TQM), în instituțiile publice, deoarece în...

Pregătirea și perfecționarea funcționarilor publici

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII ASUPRA PREGÃTIRII SI PERFECŢIONÃRII PROFESIONALE I.1.MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE DEFINIRE, CARACTERISTICI...

Managementul calității în administrația publică locală

INTRODUCERE În efortul de a convinge publicul de importanţa organizaţiei – Consiliul Judeţean Vâlcea, în anul 2004 a implementat standardul de...

Schimbarea și perfecționarea culturii organizaționale

CAPITOLUL 1. Considerente generale privind conceptul de schimbare si dezvoltare in cultura organizationala 1.1 Definitii Schimbarea: singura...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Managementul Calitatii în Sectorul Public

1.1 Contextul prezent În prezent, se face referire în mod frecvent la termeni cum ar fi calitate, calitate totala, managementul calitatii etc....

Te-ar putea interesa și

Posibilități de Creștere a Competitivității Produselor și Serviciilor în Cadrul SC Lorben SRL Tecuci

Capitolul 1. Analiza nivelului competiţiei şi competitivităţii în România Relansarea economică a României, noţiune îndelung dezbătută şi utilizată...

Consultanță Internațională

INTRODUCERE Actualitatea şi importanţa temei cercetate. Piaţa serviciilor de consultanţă acoperă o arie largă de procese şi relaţii economice de o...

Drept administrativ - managementul personalului din administrația publică

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII INTRODUCTIVE I.1. Conceptul de administraţie publică Societatea ca mod de organizare al existenţei desemnează întregul...

Metodologia și evaluarea comerțului exterior al Republici Moldova

Introducere In Republica Moldova, se simte о lipsa acuta de literatura stiinţifica şi elaborari metodice privitoare la aspectele metodologice ale...

Sistemul de Management al unei Instituții Publice

1. PROCESUL DE MANAGEMENT SI FUNCTIILE MANAGERIALE Managementul, abordat concomitent ca teorie si practica, este, în etapa actuala, unul dintre...

Proiect Management - Strial SRL

CAPITOLUL I CARACTERISTICI TIPOLOGICE ALE FIRMEI 1.1. DENUMIREA ŞI STATUTUL JURIDIC Societatea comercială STRIAL S.R.L. s-a constituit în baza...

14 Trepte spre Formarea Mea ca Manager European

“14 trepte spre formarea mea ca manager european” Obiectivele pregătirii mele profesionale ca manager european Mi-am propus ca pentru a deveni...

Analiza economico-financiară

Calitatea s-a constituit ca o strategie competitiva, aplicata in mod original proceselor industriale, si mai recent, serviciilor. Calitatea este o...

Ai nevoie de altceva?