Introducere si scop 2 1. Definire 2 1.1. Identificarea tipurilor de probleme existente in organizatie 2 1.2. Evaluarea problemelor existente in organizatie 2 1.3. Elaborarea criteriilor de selectare 2 1.4. Intocmirea matricei de evaluare 3 1.5. Identificarea problemei prioritare 3 1.6. Definirea problemei 3 1.7. Trasarea misiunii 3 1.8. Selectarea echipei 4 2. Masurare si analiza 4 2.1. Definirea limitelor 4 2.2. Identificarea cauzelor 4 2.3. Ponderea cauzelor 5 3. Imbunatatirea 7 3.1. Identificarea alternativelor 7 3.2. Evaluarea alternativelor 7 3.3. Proiectarea imbunatatirilor 8 4. Controlul 8 5. Multiplicarea rezultatelor 9 6. Concluzii 10 BIBLIOGRAFIE 10
Introducere si scop Organizatia in care se face studiul de caz este Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu, Facultatea de Inginerie. Abordarea se va face pornind de la procesele educationale. Scopul acestui studiu de caz este de a prezenta un proiect de rezolvare a problemelor pe baza metodologiei descrise in suportul de curs. Este vorba de o problema reala cu care se confrunta organizatia noastra, legata de promovabilitate redusa. 1. Definire 1.1. Identificarea tipurilor de probleme existente in organizatie La identificarea problemelor s a utilizat brainstorming ul si s a pleacat de la cele 2 mari elemente aflate in interactiune cadru didactic - student. Probemele identificate au fost: o prea putine cadre diactice.; o restrictii legale - blocare posturi; o buget redus; o buget alocat/nr. studenti; o reglementari legislative contradictorii (ARACIS, CNCSIS, ANCS); o catedre imbatranite (oameni si metode); o rezultatele evaluarii cd nu genereaza masuri de imbunatatire; o salarizare nediferentiata in functie de performante; o procedura de admitere prea permisiva; o promovabilitate redusa; o degradarea competentelor studentilor; o promovare necorespunzatoare; o nu se evidentiaza competentele intr un document, la finalizarea studiilor; o spatii de predare insuficiente; o dotarea laboratoarelor; o nu exista sali de sport; o nu sunt amenajate spatii pentru recreatie; o nu exista un spatiu pentru cafea, gustari, studiu; o nu sunt incurajati studentii sa se implice in proiecte de cercetare+inovare; o programa de studiu prea orientata pe teorie. 1.2. Evaluarea problemelor existente in organizatie Problemele au fost evaluate de catre top managementul facultatii fiind selectate urmatoarele pentru a fi evaluate: a) rezultatele evaluarii cd nu genereaza masuri de imbunatatire; b) procedura de admitere prea permisiva; c) promovabilitate redusa; d) nu se evidentiaza competentele intr un document, la finalizarea studiilor; e) nu sunt amenajate spatii pentru recreatie; f) nu sunt incurajati studentii sa se implice in proiecte de cercetare+inovare; g) programa de studiu prea orientata pe teorie; 1.3. Elaborarea criteriilor de selectare Pentru intocmirea matricei de evaluare au fost identificate urmatoarele criterii: o cronicitatea - proiectul trebuie sa corecteze o problema care apare frecvent, nu una recenta; o durata - proiectele trebuie sa aiba o durata mai mica de un an; o urgenta - proiectul este urgent daca abordeaza probleme care fac organizatia vulnerabila in raport cu mediul extern; o rezistenta posibila la schimbare - alegem proiectul care probabil va intampina cea mai redusa rezistenta; o problema trebuie sa fie masurabila - proiectul nu se demareaza daca nu se dispune de datele necesare; 1.4. Intocmirea matricei de evaluare Pentru evaluarea problemelor se vor acorda punctaje pe o scala de la 1 la 5 unde: 1 problema putin importanta; 5 - problema foarte importanta; Criteriile de selectare sunt ponderate in functie de importanta (tabelul 1.1.) Tab. 1.1. Matricea de evaluare Criterii Probleme cronicitatea 0,3 durata 0,2 urgenta 0,3 rezistenta posibila la schimbare 0,1 problema trebuie sa fie masurabila 0,1 Total rezultatele evaluarii cd nu genereaza masuri de imbunatatire 5 1 3 5 3 3,4 procedura de admitere prea permisiva 4 3 2 2 3 2,9 promovabilitate redusa 5 3 4 5 5 4,3 nu se evidentiaza competentele intr un document, la finalizarea studiilor 5 2 1 1 4 2,7 nu sunt amenajate spatii pentru recreatie 4 2 2 4 4 3 nu sunt incurajati studentii sa se implice in proiecte de cercetare+inovare 4 1 4 3 3 3,2 programa de studiu prea orientata pe teorie 4 2 3 1 2 2,8 1.5. Identificarea problemei prioritare Pe baza punctajelor obtinute in "Matricea de evaluare" rezulta ca problema cea mai importanta este: promovabilitate redusa. 1.6. Definirea problemei Mai mult de 30% dintre studentii facultatii au cel putin un examen nepromovat. 1.7. Trasarea misiunii Reducerea procentului de studenti care nu au promovat cel putin un examen cu 10% in decursul anului universitar 2009 - 2010. 1.8. Selectarea echipei La cererea decanului s a format echipa de imbunatatire care a avut 12 membri si a fost compusa din: prodecan - manager proiect; sefi de catedra; responsabil compartiment finaciar; studenti. 2. Masurare si analiza 2.1. Definirea limitelor Definirea limitelor este etapa care ne indica unde incepe si unde se termina proiectul. Diagrama flux generala (figura 2.1.) a procesului de insusire/evaluare a cunostintelor de catre studenti.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).