Managementul Calitatii Aplicatiilor Informatice

Extras din referat Cum descarc?

Software projects are the main component of developing the modern informational society. The quality management of those projects assures the context for increasing the software application complexity and the end of development and implementation processes for the most important software application. The main objective of every producer is to design and to build software with high quality characteristics.
Keywords: project quality, quality management, software projects, software quality measurements
1. INTRODUCERE
Societatea informationala impune dezvoltarea de aplicatii orientate utilizator. In cele mai multe cazuri abordarea realista a informatizarii consta in a aborda probleme si in a dezvolta aplicatii informatice care sa le solutioneze.
Sistemul informatic are menirea de a acoperi toate aspectele agentului economic, de a crea interdependente intre componente astfel incat structurii fizice din sistemul atasat agentului economic i se suprapune o structura in plan informational. Fluxurilor de productie le corespund fluxuri informatice. Actorilor implicati in procese li se asociaza emitatori si receptori de informatii cu niveluri diferite de prelucrare. Dezvoltarea directa de sisteme informatice se dovedeste o intreprindere riscanta daca nu este precedata de activitati care au menirea de a impune o echipa, o tehnologie unitara de analiza, proiectare, dezvoltare, implementare, exploatare si mentenanta.
Dezvoltarea continua atat a sistemelor hardware, cat si a metodelor si tehnicilor de programare asigura un caracter industrial al productiei software si deplaseaza problema calitatii aplicatiilor informatice catre asigurarea accesibilitatii la utilizatorii care nu sunt informaticieni. Succesul implementarii unor astfel de programe de aplicatii cu nivel ridicat al calitatii depinde exclusiv de utilizatori.
O aplicatie informatica are succes daca rezultatele oferite beneficiarilor satisfac cerintele acestora, in sensul ca sunt complete, corecte, obtinute la timp, in forma si cu precizia solicitate. In conditiile existentei unui produs software care indeplineste toate cerintele pentru obtinerea rezultatelor scontate, utilizatorii acestuia sunt obligati sa asigure cerintele impuse asupra datelor de intrare. Prezentarea caracteristicilor de calitate are menirea identificarii locurilor si a cauzelor care afecteaza calitatea datelor. Managementul datelor, precum si managementul calitatii datelor determina o noua orientare in comensurarea si definirea resurselor necesare culegerii si gestionarii datelor unei aplicatii informatice.
2. CALITATEA PRODUSELOR SOFTWARE
Calitatea produsului software este descrisa ca o combinatie de caracteristici. Clientii sunt interesati sa cumpere produse cu nivel ridicat al calitatii la un pret cat mai scazut. Pentru client este esential ca produsul software sa contina functiile necesare utilizatorilor, astfel incat utilizatorii sa gaseasca produsul relevant, care rezolva sarcinile in mod eficient, este fiabil si usor de mentinut. 
Standardul ISO defineste calitatea unui produs ca fiind totalitatea insusirilor si caracteristicilor unui produs sau serviciu care poarta abilitatea de a satisface nevoile specificate sau implicite. Conform acestei definitii calitatea este intrinseca produsului si reprezinta viziunea productiei asupra calitatii A doua scoala de gandire sustine ca pentru obtinerea calitatii se merge mai departe de aceasta definitie. Pentru aceasta scoala calitatea este centrata atat pe produs, cat si pe relatia dintre client si produs, unde clientul este orice parte afectata, iar produsul include bunuri si serviciu. Conceptul de calitate se schimba in timp, ca raspuns la schimbarea mediului si valorilor, unde valorile contureaza credinta clientilor privitor la bun si rau.
Din aceste considerente calitatea software este privita si din perspectiva clientului intr-un anumit context organizational. Acest lucru este cunoscut ca viziunea calitatii din punct de vedere al utilizarii. Fiecare participant in procesul de dezvoltare, comercializare si utilizare software are o viziune asupra calitatii diferita si adeseori in conflict cu a celorlalti. 
Calitatea unui produs software se obtine la finalul procesului de dezvoltare numai daca pe parcursul dezvoltarii se construiesc acele proprietati interne care determina nivelul caracteristicilor calitatii. Intre caracteristicile de calitate, indiferent din ce perspectiva sunt privite sau grupate, exista multiple relatii de interdependenta, subordonare, ierarhizare, de compozitie sau agregare. Complexitatea acestor relatii determina ca ansamblul caracteristicilor de calitate sa alcatuiasca un sistem.
3. MASURAREA CALITATII SOFTWARE
Evaluarea calitatii se realizeaza prin masurare. Masurand caracteristici si aspecte ale proceselor si produselor se obtine o evaluare a calitatii acestora. In evolutia vietii social - economice fiecare disciplina a adoptat propriile metodologii de masurare a calitatii. Ingineria software si-a stabilit o varietate de metrici, indicatori si masuratori pentru evaluarea calitatii unui sistem software. Masurarea se aplica la toate fazele ciclului de dezvoltare si de asemenea la produsele tehnice care sunt realizate pe timpul fiecarei faze a ciclului de dezvoltare. Acest lucru ofera o idee despre calitatea construita in proiectare si ajuta managerii de proiect si grupul de asigurare a calitatii sa monitorizeze si sa controleze proiecte de mari dimensiuni.
Masurarea calitatii permite luarea de masuri pentru imbunatatirea calitatii. Faza de proiectare se aplica la toate sistemele software indiferent de modelul procesului de dezvoltare ales. Faza de proiectare face legatura intre etapa cerintelor si generarea codului. Din acest considerent este necesar sa se evalueze calitatea proiectarii sistemului pe toata durata fazei de proiectare. In cadrul organizatiilor producatoare de software masuratorile sunt utilizate pentru descrierea, intelegerea, estimarea, compararea, planificarea, monitorizarea si evaluarea proceselor, produselor si resurselor. Masuratorile sunt elementele cheie ale oricarei metode de imbunatatire a calitatii. Masuratorile efectuate in domeniul software sunt influentate, in mod fundamental, de particularitatile acestor produse.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Calitatii Aplicatiilor Informatice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!