Managementul calității

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

1 Evolutia sistemelor de calitate
2 Definirea managementului calitatii
3 Functiile managementului calitatii
4 Orientari actuale in managementul calitatii

Extras din referat:

Forme de manifestare

a.Inspectia calitatii produselor (IC): a fost practicata dupa Revolutia industriala pana la sfarsitul secolului XIX

b.Controlul tehnic de calitate (CTC): apartine primei jumatatii a secolului trecut si se baza pe controlul final al produselor sau subansamble lor fabricate si retragerea de la livrarea celor neconforme cu prescriptiile tehnice

c.Asigurarea calitatii (AC): reprezinta un ansamblu de masuri pentru formalizarea procedeelor de CTC, organizatorice, de formare si motivare a personalului pe care le pune in practica in

vederea garantarii calitatii produselor si serviciilor; a fost aplicat in anii '60(perioada in care Crosby lansa conceptul ,,zero defecte" in SUA

d.Managementul calitatii (MC): reprezinta un sistem prin care este asigurata calitatea astfel incat sa fie satisfacute nevoile beneficiarului din punctul de vedere al performantelor produsului, timpului de livrare, pretului etc; aparitie in ani '80;

e.Managementul Calitatii Totale (Total QualityManagement- TQM): spre sfarsitul anilor '80 se contureaza un nou sistem de asigurare a calitatii.

2 Definirea managementului calitatii

Managementul calitatii reprezinta ansamblul activitatilor functiei generale de management, care determina politica in domeniul calitatii, obiectivele, responsabilitatile si le implementeaza in

sistemul calitatii prin mijloace cum sunt planificarea, tinerea sub control, asigurarea si

imbunatatirea calitatii.

Dupa cum se constata, elementele care definesc esential MC sunt:

1)planificarea

2)tinerea sub control

3) asigurarea si imbunatatirea calitatii.

De asemenea, retinem ca toate activitatile menite sa realizeze calitatea se regasesc in sistemul calitatii - concept definit ca reprezentand structura organizatorica, procedurile, procesele si resursele necesare pentru

implementarea MC

3Functiile managementului calitatii

- Exista trei functii principale: 1) planificarea calitatii 2) tinerea sub control a calitatii 3) imbunatatirea calitatii

1.Planificarea calitatii: au ca obiectiv realizarea produselor si serviciilor in conformitate cu cerintele clientilor.

2.Tinerea sub control a calitatii: presupune asigurarea unor tolerante minime de abatere de la nivelul calitativ precizat in documentatia de proiect. Pentru a le mentine se intervine pe tot parcursul procesului de fabricatie cu masuratori, verificari, cu ceea ce este CTC-ul, luandu-se, daca este cazul, masuri de corectare.

3. Imbunatatirea calitatii :este cea mai importanta si prin procesele sale specifice trebuie sa asigure obtinerea unor performante superioare nivelurilor prevazute in standarde, adica un nivel efectiv superior celui planificat

- Functiile managementului calitatii de pe pozitia standardelor ISO 9000/2000 sunt:

a)Planificarea calitatii

b)Organizarea activitatilor care asigura calitatea

c) Coordonarea activitatilor prin care se asigura calitatea

d)Antrenarea personalului pentru realizarea obiectivelor calitatii

e)Tinerea sub control a calitatii

f)Asigurarea calitatii

g)Imbunatatirea calitatii

a)Planificarea calitatii

Functia de planificare se constituie din procesele care definesc principalele obiective in domeniul calitatii, resursele si mijloacele necesare realizarii acestora.

Planificarea obiectivelor si actiunilor ce vor fi intreprinse pe linia calitatii poate fi, in

functie de nivelul la care sunt stabilite obiectivele, strategica si operativa.

Prin planificarea strategica sunt formulate principiile de baza, orientarile generale in domeniul calitatii, care se vor regasi in politica calitatii pe care o adopta conducerea superioara, iar concretizarea acestora se realizeaza la nivel operativ prin planificarea operationala.

Planificarea interna urmareste stabilirea caracteristicilor produselor la nivelul cerintelor utilizatorilor si dezvoltarea proceselor care sa faca posibila realizarea acestor caracteristici.

Prin planificarea externa se identifica clientii si se stabilesc cerintele. Informatiile necesare se obtin din studiile de marketing.

b) Organizarea activitatilor care asigura calitatea

Se realizeaza prin ansamblul activitatilor desfasurate pentru indeplinirea obiectivelor stabilite in domeniul calitatii,definitia mai cuprinzatoare pentru aceasta functie consta in determinarea structurilor administrative, alocarea resurselor si aplicarea sistemelor si metodelor care vor permite

realizarea calitatii propuse.

c)Coordonarea activitatilor prin care se asigura calitatea

Functia este determinata de procesele prin care se armonizeaza deciziile si actiunile referitoare la calitate, in scopul realizarii obiectivelor definite prin sistemul calitatii.

Asigurarea unei coordonari eficiente este conditionata de existenta unei

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul calitatii.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 505 cuvinte
Nr caractere:
8 453 caractere
Marime:
152.46KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Management
Tag-uri:
organizare, structurare, calitate
Predat:
la facultate
Materie:
Management
Sus!