Managementul calității

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 1682
Mărime: 18.19KB (arhivat)
Publicat de: Romi Farcaș
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Rezumat

Managementul este o functie profesionala care inseamana a conduce, intr-un context dat, un grup de persoane care au de atins un obiectiv comun, in conformitate cu finalitatile organizatiei din care fac parte.

Calitatea este in cele din urma definita de catre client si reprezinta apropierea proiectului si a produselor de indeplinirea cerintelor si asteptarilor clientului.

Vechiul adagio despre calitate, ca fiind in ochii privitorului este adevarat - calitatea este in cele din urma masurata de catre client. Telul este indeplinirea sau depasirea cerintelor si asteptarilor clientului. Acesta este un concept decisiv despre calitate.

Scopul managementului calitatii este in primul rand intelegerea asteptarilor clientului in ceea ce priveste calitatea, apoi alcatuirea unui plan si a unui proces proactiv pentru indeplinirea acestor asteptari.

Un bun proces de managementul calitatii va necesita mai multe ore de efort si un cost mai mare la inceput.

Avantajele castigate vor fi mari, pe masura ce proiectul evolueaza.

Cuvinte cheie :

- Calitate

- Management

- Client

- Indeplinirea cerintelor

- Atingerea asteptarilor

- Functie profesionala

- Obiectiv comun

- Costuri

- Beneficii

- Managementul Calitatii

- Scop

- Proiect

- Concept decisiv

- Avantaje mari

Introducere :

Am ales acest subiect deoarece mi se pare extrem de important ca orice organizatie sa presteze servicii de calitate si sa ofere piectii produse de cea mai inalta calitate.

O organizatie este "de calitate" adica "ofera satisfactii", atunci cand interesele diverselor parti interesate de acea organizatie sunt satisfacute.

Aprecierea este conditionata de pozitia in raport cu organizatia a "partii interesate" care face aprecierea.

Astfel:

- pentru management "calitatea" reprezinta masura in care sunt respectate normele stabilite si se ating obiectivele stabilite;

- pentru client (beneficiar direct) "calitatea" este vazuta ca masura satisfactiei oferite de organizatie prin produsele si serviciile realizate de aceasta;

- pentru furnizori "calitatea" este vazuta ca masura in care sunt respectate intelegerile contractuale;

- pentru "Stat" o organizatie este de "calitate" daca totalitatea activitatilor sale sunt conforme cu reglementarile legale;

- pentru actionari/ asociati organizatia este de "calitate" daca sunt recuperate investitiile initiale si ofera profitul asteptat;

pentru angajati organizatia este de "calitate" daca este capabila sa ofere totalitatea conditiilor de lucru si a beneficiilor negociate/ stabilite s.a.m.d..

Preview document

Managementul calității - Pagina 1
Managementul calității - Pagina 2
Managementul calității - Pagina 3
Managementul calității - Pagina 4
Managementul calității - Pagina 5
Managementul calității - Pagina 6
Managementul calității - Pagina 7
Managementul calității - Pagina 8
Managementul calității - Pagina 9
Managementul calității - Pagina 10
Managementul calității - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Managementul Calitatii.doc

Te-ar putea interesa și

Managementul calității totale cu aplicație în serviciile bancare

Managementul calitatii reprezinta un ansamblu de activitati având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optima a resurselor. Acest...

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Managementul calității în cadrul Primăriei Galați

CAPITOLUL 1. PARTICULARITATI ALE SISTEMULUI SERVICIILOR PUBLICE 1.1 DEFINIREA SERVICIULUI PUBLIC În limbaj curent, notiunea de serviciu public...

Sistemul calității la Avicena Computers

Competitia intensa pentru clienti, atat locala cat si globala, a condus la o crestere semnificativa a importantei calitatii, atat pentru produse...

Metode și tehnici utilizate în managementul calității totale

1. Definirea si principiile managementului calitatii totale Managementul calitatii totale (TQM) este o strategie organizationala fundamentata pe...

Managementul calității în domeniul alimentar

Scopul studiului Obiectivul acestei lucrari a fost studiul procesului de managementul calitatii. In debutul lucrarii s-au enuntat componentele...

Managementul calității Kaizen

CAPITOLUL 1 Calitate– Coordonate Metodologice 1.1.Conceptul de calitate, relaţia utilitate-calitate - valoare Preocuparea pentru calitatea...

Aspecte specifice privind managementul calității în transportul maritim

INTRODUCERE Transportul maritim este o activitate economica vasta s i complexa, atât ca volum al marfurilor aflate în traficul anual, cât si ca...

Ai nevoie de altceva?