Managementul Calitătii

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 5425
Mărime: 35.25KB (arhivat)
Publicat de: Filip Micu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Nemescu Aurel, Pop Vasile

Cuprins

  1. INTRODUCERE. 4
  2. PREZENTAREA SCOLII CU CLASELE I-VIII, NR.1 SIBIU. 5
  3. STUDIUL DE CAZ: MANUALUL DE MANAGEMENT AL CALITĂTII. 12
  4. BIBLIOGRAFIE. 30
  5. LISTĂ CU ABREVIERI.31
  6. CURRICULUM VITAE. 32

Extras din referat

INTRODUCERE

Calitatea în educatie presupune asigurarea conditiilor pentru cea mai bună, completă si utilă dezvoltare corespunzătoare fiecărui elev. Acest concept este dependent de valorile societătii în care functionează sistemul educational. Dintre valorile calitătii în educatie se pot enumera democratia, umanismul, echitatea, autonomia morală si intelectuală, calitatea relatiilor interpersonale, îmbogătirea comunitătii etc.

Calitatea se produce permanent, se îmbunătăteste continuu. Institutia care furnizează educatie trebuie să asigure calitatea, să implementeze propriul sistem de management si de asigurare a calitătii. Astfel, trebuie să se autoevalueze continuu precum si să propună măsuri ameliorative.

Cea care este responsabilă de asigurarea internă a calitătii este scoala. Această calitate se poate realiza pe baza unui parteneriat a celor implicati în procesul instructiv educativ. Managerul institutiei precum si Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitătii răspund de elaborarea si realizarea strategiilor privind calitatea serviciilor educationale pe care le oferă scoala elevilor. Managementul calitătii trebuie să fie centrat pe anumite strategii, structuri, tehnici si operatii prin care institutia demonstrează evaluarea performantelor de asigurare si îmbunătătire a calitătii educatiei si dispune de sisteme de informatii care demonstrează rezultatele obtinute în învătare.

Manualul calitătii este un document unic, specific fiecărei institutii, în care se descrie standardul de referintă si sistemul de calitate implementat. Acest manual este luat în considerare la efectuarrea auditului de calitate în vederea verificării modului în care au fost îndeplinite cerintele standardului de referintă.

PREZENTAREA SCOLII CU CLASELE I-VIII, NR.1 SIBIU

Şcoala cu clasele Nr.1 Sibiu este o organizaţie non – profit, care oferă servicii educaţionale. A fost dată în folosintă în 15 septembrie 1989, reprezentând răspunsul unor reale nevoi ale învătământului primar si gimnazial sibian. La început scoala nu s-a confruntat cu probleme privind numărul elevilor, însă pe parcurs, datorită scăderii natalitătii si, totodată, a numărului de elevi, au apărut reducerile de activitate, ce au implicat, la rândul lor, pierderea, a unei părti, din personalul calificat existent în scoală.

Institutia dispune de mijloace de învătământ ilustrativ-demonstrative, atât din gama celor audio-vizuale, cât si din categoria celor confectionate sau adaptate de cadrele didactice ale scolii, 3 laboratoare (de fizică, chimie si biologie), un cabinet de informatică, o bibliotecă si un cabinet stomatologic. Toate aceste dotări constituie un atuu fată de celelalte institutii educationale existente în zonă. Totodată, cadrele didactice calificate si metodele moderne de predare constituie un punct de încredere pentru părinti. Existenta unui gardian în scoală oferă sigurantă si protectie atât cadrelor didactice cât si scolarilor.

Un alt avantaj al scolii noastre este oglindit de rezultatele foarte bune obtinute de elevi la diverse olimpiade si concursuri scolare, rezultate care i-au făcut cunoscuti tât pe elevi cât si scoala. Elevii care au obtinut rezultate foarte bune au fost vizati de profesorii Colegiului National “Gheorghe Lazăr” care i-au inclus într-un program de pregătire intensivă.

Colaborarea scolii cu două institutii franceze din localitatea Rennes, Colegiul “La Motte Brulon” si “Maison de la Bellangerais” , constituie un capitol aparte. Aceste relatii au fost initiate încă din 1990 si s-au fructificat în desfăsurarea de activităti în comun, vizite reciproce atât la nivelul elevilor cât si al profesorilor, acumulându-se o bogată experientă.

Din punct de vedere financiar, instituţia este susţinută cu alocaţiile de la buget, prin intermediul Primăriei, dar dispune şi de fonduri extrabugetare, provenite din contribuţia voluntară a părinţilor, sponsorizări, vânzarea maculaturii adusă de elevi etc.

Scoala cu clasele I-VIII Numărul 1 Sibiu îsi asumă următoarea misiune:

Preview document

Managementul Calitătii - Pagina 1
Managementul Calitătii - Pagina 2
Managementul Calitătii - Pagina 3
Managementul Calitătii - Pagina 4
Managementul Calitătii - Pagina 5
Managementul Calitătii - Pagina 6
Managementul Calitătii - Pagina 7
Managementul Calitătii - Pagina 8
Managementul Calitătii - Pagina 9
Managementul Calitătii - Pagina 10
Managementul Calitătii - Pagina 11
Managementul Calitătii - Pagina 12
Managementul Calitătii - Pagina 13
Managementul Calitătii - Pagina 14
Managementul Calitătii - Pagina 15
Managementul Calitătii - Pagina 16
Managementul Calitătii - Pagina 17
Managementul Calitătii - Pagina 18
Managementul Calitătii - Pagina 19
Managementul Calitătii - Pagina 20
Managementul Calitătii - Pagina 21
Managementul Calitătii - Pagina 22
Managementul Calitătii - Pagina 23
Managementul Calitătii - Pagina 24
Managementul Calitătii - Pagina 25
Managementul Calitătii - Pagina 26
Managementul Calitătii - Pagina 27
Managementul Calitătii - Pagina 28
Managementul Calitătii - Pagina 29
Managementul Calitătii - Pagina 30
Managementul Calitătii - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Managementul Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici și Metode Moderne de Evaluare și Monitorizare a Calității în Educație la Liceul Vitomirești

INTRODUCERE Mi-am ales această temă pentru că în educaţie, ca în toate domeniile, avem nevoie de calitate, iar sistemul naţional de management şi...

Calitatea în Educație

MOTIVAREA ALEGERII TEMEI Calitatea în educaţie înseamnă asigurarea pentru fiecare educabil a condiţiilor pentru cea mai bună, completă şi utilă...

Management școala Petriceicu Hașdeu

Descrierea organizatiei Scurt istoric: Atestata documentar inca din 1987 ca Scoala primara “Spiru Haret” din cartierul Tatarasi (Corp B), la 1...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Calității

Introducere în “Calitate” si “Managementul calitatii” 1.1. Prezentare generala a problemei calitatii Pe masura ce tehnologiile evolueaza, oferta...

Management Financiar

1. Organizatii non-guvernamentale, concept, dinamica, elemente de identitate 1.1. Structura organizatiei ORGANIZATIA = o colectivitate de oameni...

Managementul Costurilor

MANAGEMENTUL COSTURILOR Una dintre etapele elaborarii proiectului este calculatia costurilor, prin care se stabileste costul asociat fiecarei...

Te-ar putea interesa și

Managementul calității totale cu aplicație în serviciile bancare

Managementul calitatii reprezinta un ansamblu de activitati având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optima a resurselor. Acest...

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Managementul calității în cadrul Primăriei Galați

CAPITOLUL 1. PARTICULARITATI ALE SISTEMULUI SERVICIILOR PUBLICE 1.1 DEFINIREA SERVICIULUI PUBLIC În limbaj curent, notiunea de serviciu public...

Sistemul calității la Avicena Computers

Competitia intensa pentru clienti, atat locala cat si globala, a condus la o crestere semnificativa a importantei calitatii, atat pentru produse...

Metode și tehnici utilizate în managementul calității totale

1. Definirea si principiile managementului calitatii totale Managementul calitatii totale (TQM) este o strategie organizationala fundamentata pe...

Managementul calității în domeniul alimentar

Scopul studiului Obiectivul acestei lucrari a fost studiul procesului de managementul calitatii. In debutul lucrarii s-au enuntat componentele...

Managementul calității Kaizen

CAPITOLUL 1 Calitate– Coordonate Metodologice 1.1.Conceptul de calitate, relaţia utilitate-calitate - valoare Preocuparea pentru calitatea...

Aspecte specifice privind managementul calității în transportul maritim

INTRODUCERE Transportul maritim este o activitate economica vasta s i complexa, atât ca volum al marfurilor aflate în traficul anual, cât si ca...

Ai nevoie de altceva?