Managementul Afacerilor

Extras din referat Cum descarc?

,,Managementul si antreprenoriatul -
sunt doua aspecte diferite ale unui si aceluiasi proces. 
Intreprinzatorul, care nu poate conduce, este sortit infrangerii.
Managementul care nu tinde spre renovare la fel." 
P. Drucker
CE REPREZINTA MANAGEMENTUL?
- "arta de a sti precis ce trebuie facut, cat mai bine si mai ieftin" (F. W: Taylor); 
- "a conduce inseamna a prognoza si planifica, a organiza, a comanda, a coordona si a controla" (H. Fayol); 
- "unul din factorii esentiali care explica de ce o tara este bogata sau saraca" (R. Farmer); 
- "stiinta tehnicilor de conducere a intreprinderii" (dictionarul Larousse); 
- "procesul de coordonare a resurselor umane, informationale, fizice si financiare in vederea realizarii scopului organizatiei" (B. Reece si J. O'Grady); 
- "procesul de obtinere si combinare a resurselor umane, financiare si fizice in vederea indeplinirii scopului primar al organizatiei - obtinerea de produse si servicii dorite de un anumit segment al societatii" (J. Longenecker si Ch. Pringle). 
- "stiinta si arta de a folosi mijloacele materiale si de a indruma oameni cu functii si specializari diferite (dar care coopereaza inauntrul intreprinderii) pentru a atinge un obiectiv comun"(J. Tezenas) 
AFACEREA - SUBIECT DE BAZA A MANAGEMENTULUI
Afacerea reprezinta o unitate economica ce produce sau distribuie bunuri si servicii, utilizand o serie de resurse - materiale, financiare, umane si informationale.
Succesul unei intreprinderi este conditionat de gasirea celei mai bune combinatii intre cele patru categorii de resurse.
Pentru atingerea obiectivelor sale, organizatia desfasoara o serie de activitati deosebit de complexe si variate. Grupare a activitatilor firmei pe baza unor criterii determinate in urmatoarele functii: 
cercetare-dezvoltare (C-D): cercetarea produselor, serviciilor, tehnologiilor; proiectarea produselor; prototipuri; realizarea proiectelor de investitii; dezvoltarea capacitatilor de productie; organizarea productiei si a muncii; inventii si inovatii; informarea-documentarea etc.;
productie: programarea, lansarea si urmarirea productiei; fabricatia produsului sau prestarea serviciului; controlul tehnic de calitate; transportul intern etc.;
comerciala: aprovizionarea, desfacerea produselor si serviciilor; serviciile postvanzare; incheierea si urmarirea derularii contractelor; gestiunea stocurilor; depozitarea; transportul exterior; publicitatea etc.;
financiar-contabila: planificarea si executia financiara; controlul financiar intern; contabilitatea; analiza economico-financiara a rezultatelor etc.;
resurse umane: analiza si evaluarea posturilor; gestiunea previzionala a personalului; recrutarea si selectia; integrarea socioprofesionala; evaluarea performantelor salariatilor; promovarea; gestiunea carierei; remunerarea; instruirea si dezvoltarea profesionala; activitati si servicii cu caracter social; motivarea etc.
CARE SUNT FUNCTIILE MANAGEMENTULUI ?
Planificarea
Organizarea
Motivare
Controlul
Planificarea este un proces prin care organizatiile incearca sa anticipeze schimbarile si sa se adapteze in asa fel incat sa asigure atingerea obiectivelor organizationale.
Pentru afacerile mici este caracteristic un numar redus de niveluri ierarhice si o structura simpla ce permite micsorarea distantei dintre manageri si subalterni, transmiterea rapida a deciziilor si informatiei, precum si executarea de catre manager a controlului total al intreprinderii.
Structura organizatorica a unei intreprinderi mici poate fi antreprenorial simpla sau antreprenorial prefucntionala. In primul caz:
- managerul-patron conduce singur intreprinderea,
- ia decizii directe privind producerea, personalul, evidenta contabila, marketingul etc. 
- coordoneaza nemijlocit cu activitatea tuturor angajatilor, 
- nu exista o specializare stricta a angajatilor.
Structura antreprenorial prefucntionala se caracterizeaza prin existenta unor compartimente specializate, care sunt coordonate de manageri care la randul sau se afla in subordinea managerului intreprinderii. 
Motivarea este, de fapt, un proces in care oamenii aleg intre forme alternative de comportament, in scopul de a-si atinge telurile personale. Este o alegere individuala, si nu un comportament instinctiv sau reflexiv. Alegerea nu este insa un proces exclusiv rational, emotiile si valorile morale ale individului jucand un rol deosebit de important.
Mijloace banesti:
1. Retributia dinamica, diferentierea ca urmare a contributiilor;
2. Conditii fizice de munca si orare.
Mijloace nebanesti:
1. Crearea cadrului necesar;
2. Stabilirea unor obiective ambitioase, conducerea competenta, informarea asupra actiunilor;
3. O buna informare si instrumentele necesare;
4. Autonomie, marja de decizie, putere;
5. Contributia la progres, initiativa, conducerea participativa;
6. Legaturi sociale, munca in echipa;
7. Comunicare asupra muncii, fara multe conflicte sau retineri; unirea eforturilor;
8. Dreptul la cuvant si libertate personala, libertate sindicala;
9. Insusirea de cunostinte si de "savoir-faire";
10. Viitor profesional acceptabil.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Afacerilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!