Management Strategic - SC Interbrewing SA

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2654
Mărime: 19.66KB (arhivat)
Publicat de: Irinel Ghinea
Puncte necesare: 6

Extras din referat

I. CONCEPTE GENERALE

1. Management

Baza obiectiva a managementului o constituie activitatea umana, managementul fiind un proces de dirijare si orientare a activităţii resurselor umane in scopul realizării unor obiective. “Managementul este ansamblul tehnicilor de organizare şi administrare, de previzionare şi modernizare a structurilor organizaţionale, acceptând noile provocări privind competitivitatea, reglementările, exigenţele sociale, nevoile multiple ale utilizatorilor, restricţiile cu privire la mijloace ”

Managementul presupune:

- A obţine rezultate prin alţii, asumându-se responsabilitati pentru aceste rezultate

- A fi orientat spre mediul inconjurator

- A lua decizii privind finalitatea organizatiei

- A avea incredere in personal, incredintandu-le responsabilitati pentru rezultatele propuse a fi obtinute

- A descentraliza sistemul organizatoric si a aprecia salariatii in functie de rezultatele obtinute

Managementul reprezinta ansamblul interventilor, metodelor si tehnicilor de programare, organizare, alocare de resurse, control si activare prin care se asigura realizarea obiectivelor propuse.

Definiţia managementului din punctul de vedere al managerului:

- procesul de coordonare a resurselor umane, financiare, fizice şi informaţionale în vederea realizării scopurilor organizaţiei

- procesul de obţinere şi combinare a resurselor umane, fizice şi financiare în scopul îndeplinirii obiectivelor primare ale organizaţiei: produse şi servicii dorite de un anumit segment al societăţii

- d.p.d.v. al ştiinţei

- ştiinţa tehnicilor de conducere a întreprinderii

Succesul in management al unei organizaţii, indiferent de profilul si activitatea acesteia este conturat si susţinut de promovarea managementului strategic.

2.Conceptul de strategie

Este un concept cu o istorie îndelungata, întâlnit pentru prima oara in antichitatea greaca. In timp, acest concept a fost definit de care divers specialist. Primul care a subliniat importanta deosebita a strategiei pentru activitatea unei societati a fost Peter Drucker. In 1954, acesta aprecia ca strategia unei organizatii raspunde la doua intrebari: “In ce consta afacerea?” si “Care ar trebui sa fie obiectul de activitate al organizatiei?” In 1962, Chandler, prezenta prima abordare temeinica a acestui termen. In lucrarea “Stategy and Structure” el vorbeste despre determinarea pe termen lung a scopurilor si obiectivelor unei intreprinderi, adoptarea cursurilor de actiune si alocarea resurselor necesare pentru a le atinge.

“Strategia este determinarea scopurilor si obiectivelor organizatiei pe termen lung, adoptarea politicilor determinate si alocarea resurselor pentru atingerea acestor scopuri.”(Chandler, 1989) Aceasta definitie indica, practic, problemele majore la care trebuie să raspunda procesul strategic:

- Incotro se doreste sa se avanseze?

- Prin ce parametrii se pot traduce scopurile organizatiei?

- Ce politici particulare vor implica aceste scopuri?

- Ce mijloace umane si financiare vor trebui angajate?

Abordarea strategica in domeniul managerial si are originea in domeniul strategiei militare (utilizarea resurselor unei forte armate pentru atingerea scopurilor - victorii militare - prin construirea planurilor si obiectivelor si punerea lor in practica) si încearcă sa contracareze imaginea unui proces decizional haotic la nivel organizational. Managementul strategic este atractiv datorita accentului pe care il pune pe stabilirea scopurilor, pe identificarea punctelor forte si a celor slabe, pe importanta oportunitatilor si amenintărilor externe, din perspectiva desfasurarii optime a fortelor pentru atingerea obiectivelor stabilite.

Bryson (1995) a identificat niveluri si abordari diferite in cadrul conceptului general de strategie manageriala:

sistemele de planificare strategica propun metode pentru formularea si implementarea deciziilor strategice si pentru alocarea resurselor necesare fundamentarii acestora la toate nivelurile organizatiei.

3.Management strategic

Prin management strategic, conducerea organizatiei determina evolutia pe termen lung si performantele acesteia, asigurand formularea riguroasa, aplicarea corespunzatoare si evaluarea continua a strategiei stabilite.

Diferenta intre a avea o strategie si a practica cu adevarat managementul strategic este tot atat de mare ca cea dintre esec si succes.

Conform unor reputati specialisti in domeniu, managementul strategic poate fi definit:

“Procesul prin care conducatorii determina directia pe termen lung si performantele organizatiei, asigurand realizarea unei formulari atente, a unei implementari corecte si a unei continue evaluari a strategiei” (Rue&Holland, 1986)

“Arta si stiinta formularii, implementarii si evaluarii deciziilor functionale corelate care permit unei organizatii sa isi atinga obiectivele”(David, 1989)

Preview document

Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 1
Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 2
Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 3
Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 4
Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 5
Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 6
Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 7
Management Strategic - SC Interbrewing SA - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Management Strategic - SC Interbrbrewing SA.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Managementul resurselor umane și motivarea

Introducere Cu ce ne ajută „Managementul resurselor umane și motivarea?” Managementul resurselor umane ne ajută să avem o perspectivă mult mai...

Particularități ale managementului resurselor umane în administrația publică

PARTICULARITǍŢI ALE MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE ÎN ADMINISTRAŢIA PUBLICǍ (pe exemplul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a judeţului...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Management și Strategii Manageriale

1. Caracteristicile strategiilor intreprenoriale Strategia intreprenorială este o strategie care se elaborează si se utilizează în cadrul unei...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Ai nevoie de altceva?