Management si Strategii Manageriale

Extras din referat Cum descarc?

1. Caracteristicile strategiilor intreprenoriale
Strategia intreprenoriala este o strategie care se elaboreaza si se utilizeaza in cadrul unei firme mici sau mijlocii cu implicarea intreprinzatorului respectiv.
Din examinarea strategiilor intreprenoriale rezulta ca ele reprezinta mai multe caracteristici definitorii comparativ cu strategiile utilizate in firmele mari:
- sunt puternic personalizate
- au un grad mai redus de formalizare si se completeaza cu elemente informale
- componenta simplificata
- acopera orizonturi temporale mai reduse,cel mai adesea 2-3 ani
Strategia intreprenoriala prezinta unele particularitati ce se manifesta la nivelul componentelor sale:
- de regula,misiunea firmei lipseste, iar cand se formuleaza are frecvent o tenta individualista
- obiectivele sunt mai putine ca numar si nu intotdeauna riguros fundamentate,cele mai frecvente obiective se refera la cifra de afaceri si profit
- termenele strategiei au adesea un orizont de 2-3 ani si nu sunt intotdeauna suficient de precise
- avantajul competitiv este prezent intr-o maniera informala,fiind intarit de intreprinzator.
2. Tipuri de strategii intreprenoriale
Pentru IMM,stabilirea strategiei lor de dezvoltare este esentiala. Initierea si dezvoltarea unei afaceri fara o strategie clara privind viitorul acesteia sunt fara sens.
a) Strategiile de crestere
Strategiile de crestere - de concentrare, de integrare verticala si de diversificare - sunt cele mai caracterizate prin urmatoarele:
- prevad sporuri ale obiectivelor fixate pentru perioada urmatoare mai mari decat nivelurile rezultate din extrapolarea obiectivelor din perioadele anterioare
- orienteaza deciziile strategice ale managementului de varf al firmei spre sporirea semnificativa a performantelor functionale - cheie ale acesteia
- asigura satisfacerea cererilor pietei in aceiasi sfera de produse / servicii ca in perioadele anterioare sau pot prevede adaugarea la oferta firmei a noi sfere.
Strategiile de crestere sunt, prin excelenta, active sau ofensive, adica firmele care le practica anticipeaza oportunitatile si amenintarile mediului in directia acestora inainte de a fi nevoite sa reactioneze la aparitia lor.
b) Strategia de concentrare
Strategia de concentrare este cea focalizata pe un singur produs / serviciu, pe o gama restransa de produse / servicii strans legate intre ele, pe o piata, sau care urmareste integrarea in cadrul firmei a unor activitati identice cu cele ale acesteia.
Strategia de concentrare se aplica in trei variante:
- dezvoltarea pietei, adica a segmentului de piata ocupat de firma cu afacerile ei curente. Aceasta se realizeaza prin extinderea segmentului acoperit pe piata curenta, prin expansiunea in noi zone geografice sau prin atragerea de noi segmente de piata. Armele strategice folosite in cadrul acestei variante sunt campaniile intense promotionale sau diferentierea produselor / serviciilor de cele ale firmelor concurente.
- dezvoltarea produsului care consta in modificarea produsului / serviciului pe baza sau in adaugarea de noi produse / servicii, strans legate de cele comercializate pana in prezent pe canalele de distributie specifice firmei. Factorii esentiali care determina succesul aplicarii unei asemenea variante strategice constau in reputatia firmei care o aplica si in interesul pe care il suscita produsele / serviciile existente. Un exemplu ilustrativ de strategie axata pe dezvoltarea produsului il ofera expansiunea spectaculoasa a telefoniei mobile in tara noastra, in cadrul careia firmele concurente se intrec in oferirea unei game in continua extindere de servicii aditionale la cele de baza.
- integrarea orizontala care consta in adaugarea de noi afaceri care produc bunuri / servicii similare cu cele ale firmei si opereaza in aceleasi secvente ale lantului de cercetare - dezvoltare - productie - vanzari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management si Strategii Manageriale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!