Management si Comportament Organizational

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS :
1. Delimitarii conceptuale. 2
2.Scopurile domeniului comportamenrtului organizational. 4
2.1. Anticiparea comportamentului organizational 4
2.2. Explicarea si determinarea comportamentului organizational 5
3. Managementul Comportamentului organizational 5
4. Cercetarea comportamentului organizational 7
4.1. Cercetarea prin observare 8
4.2. Observarea prin participare 8
4.3. Observarea directa 9
4.4. Tehnici de corelatie 9
5. Modificarea comportamentului organizational 11
6. Exemple de modificare a comportamentului organizational 12
6.1. Consolidarea prezentei la lucru 12
6.2. Consolidarea securitatii muncii 12
6.3. Imitarea 12
7. Concluzii 13
8. Bibliografie: 14


Extras din referat Cum descarc?

1. Delimitarii conceptuale.
In relizarea referatului mi-am propus sa definesc pe scurt organizatiile, comportamentul organizational si sa examinez relatia comportament organizational - management, explorind conceptiile mai vechi sau de actualitate asupra managementului si pornind de la ceea ce fac managerii si cum gandesc ei. 
Mai intii voi defini oganizatiile. Organizatiile sunt inventii sociale destinate realizarii unor scopuri comune prin efort de grup. Caracteristica lor esentiala este prezenta coordonata a oamenilor si nu neaparat a lucrurilor. Astfel, in domeniul serviciilor (firmele de consultanta de exemplu) multe organizatii detin un capital fizic redus. O alta caracteristica a organizatiilor o reprezinta existenta unuia sau a mai multor scopuri comune. 
Domeniul comportamentului organizational este intelegerea oamenilor si conducerea lor pentru a munci eficace. Indivizii se aduna in organizatii pentru un scop, respectiv pentru realizarea unui obiectiv. Tocmai acest scop si mijloacele prin care acesta este realizat diferentiaza organizatiile. Astfel unele organizatii au ca si scop ajutorarea celor saraci, promovarea artelor, educarea oamenilor sau protejarea naturii,ele intitulindu-se organizatii non-profit, deoarece membrii lor nu intentioneaza sa obtina neaparat un cistig material. Alte organizatii au ca si obiectiv obtinerea unor castiguri financiare desfasurind in acest sens activitati ca : vanzarea unor produse sau prestarea unor servicii. De fapt putem spune ca toate organizatiile au ca si scop supravietuirea. Pentru realizarea acestui scop sunt necesare anumite comportamente. Oamenii trebuie : 
- sa fie motivati pentru a adera si ramine in organizatii; 
- sa-si indeplineasca munca de baza prezentind incredere in ceea ce priveste productivitatea, calitatea si modul de servire; 
- sa fie flexibili si inventivi. 
Domeniul comportamentului organizational se refera la modul in care organizatiile pot supravietui si se pot adapta la schimbare.Se mai refera la toate activitatile de baza dintr-o organizatie. Inventivitatea si flexibilitatea, care ajuta la adaptarea la schimbare sunt foarte importante pentru organizatiile contemporane. Tom Peters considera ca " firmele trebuie sa inoveze sau sa moara ". Acest lucru este evident la ora actuala. Avind in vedere definitia organizatiilor, care precizeaza ca acestea sunt inventii sociale care urmaresc realizarea unui anumit scop, nu putem omite din aceasta definitie notiunea de efort de grup. Pentru a-si realza scopurile organizatiile se bazeaza pe un efort de grup.Aceasta inseamna ca, in realizarea scopurilor ele depind de interactiunea oamenilor si coordonarea lor. 
O mare parte din munca fizica si intelectuala din organizatii este prestata de grupuri, fie ca sunt echipe permanente de lucru sau echipe pentru realizarea unor proiecte pe termen scurt. In organizatii apar grupuri informale datorita faptului ca se dezvolta legaturi de prietenie si angajatii formeaza aliante pentru a-si desfasura munca. Calitatea acestui contact informal in termeni de comunicare si morala poate avea un impact puternic asupra realizarii scopurilor organizatiei. Pentru aceste motive preocuparea comportamentului organizational este de a-i face pe oameni sa lucreze eficace in echipa. Comportamentul organizational se refera la atitudinile si comportamentele indivizilor si grupurilor in cadrul organizatiei.
Comportamentul organizational studiaza sistematic aceste atitudini si comportamente si asigura capacitatea de a intelege cum sa le conducem eficace si sa le schimbam.Ea studiaza de asemenea cum putem structura mai bine organizatia si cum sunt acestea afectate de evenimentele din mediul lor extern.
Comportamentul organizational este interesat de atitudini - cat de mult sunt satisfacuti oamenii de slujbele lor,cat sunt de dedicati scopurilor organizatiei, cat de bine s-au integrat in mediul organizational. Comportamente ca inovarea, cooperarea, conflictul, resemnarea sau caderile etice sunt arii importante de studiu pentru comportamentul organizational. Se poate pune problema de ce ar trebui sa studiem comportamentul organizational si ce impact are acesta asupra managementului firmei. Comportamentul organizational trebuie studiat din cel putin doua motive : 
-comportamentul organizational este important;
-comportamentul organizational este interesant;
Daca avem in vedere primul motiv al studierii comportamentului organizational este evident faptul ca ceea ce se intampla in organizatii, respectiv in firme, are adesea un impact profund asupra oamenilor. Comportamentul organizational nu se termina la gardul organizatiei. Consumatorii produselor sau serviciilor firmei, sunt de asenenea afectati si ei existind riscul de a pierde increderea lor in organizatie. In acest mod comportamentul organizational este important pentru manageri, salariati si consumatori; si a-l intelege poate sa ne faca mai eficace. 
Exista o imensa variabilitate in comportamentul organizational. De exemplu, personalul de vinzari din domeniul asigurarilor daca este bine antrenat poate face mult mai multe vinzari decat unii din colegii lor. Exista o multitudine de organizatii cu activitati similare insa o parte din acestea au esuat in activitatea lor. Sfera comportamentului organizational priveste explicarea acestor diferente si, pe baza acestor explicatii urmareste sa imbunatateasca eficacitatea si eficienta organizationala. Trebuie constientizat ca "problemele oamenilor" si modul in care acestea sunt rezolvate se afla la baza succesului sau esecului organizatiilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management si Comportament Organizational.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!