Management International - Turcia

Extras din referat Cum descarc?

DATE GENERALE
Turcia este situata in locul in care trei continente alcatuiesc lumea veche. Asia, Africa si Europa sunt mai aproape una de alta si constituie punctul unde se intalnesc Europa si Asia. 
Cu toate ca Turcia este situata geografic intr-un loc in care conditiile climaterice sunt mai de graba temperate, natura diversa a reliefului, in special muntii care se intind de-a lungul coastelor, duce la diferente semnificative intre conditiile climaterice ale diferitelor regiuni. In vreme ce zonele de coasta se bucura de un climat mai bland, platoul interior al Anatoliei are parte de extreme: veri toride si ierni reci, cu precipitatii scazute. 
Populatia
Majoritatea populatiei este turca, etnic si lingvistic, de religie musulmana. Una dintre minoritatile semnificative este reprezentata de kurzi, care se afla in regiunea sud-estica. Desi sunt musulmani, kurzii au propria limba si stranse legaturi tribale si familiale. Ei se lupta pentru independenta statala. Alte minoritati sunt reprezentate de greci, armeni, asirieni si evrei. Comunitatea evreiasca din Turcia este o ramasita a marelui influx care a avut loc in anii 1500, cand evreii din Spania au fost fortati de Inchizitie sa fuga din casele lor. Ei au fost bine primiti in Imperiul Otoman si au adus cu ei cunostinte despre marile descoperiri in domeniul stiintei si economiei din Europa acelor timpuri. Zonele cu populatia cea mai densa sunt cele din partea occindentala si pe malul marii. Majoritatea locuitorilor (60%) se concentreaza in orase. Zonele interioare si uscate sunt mai putin populate. Limba oficiala este turca, dar in zonele turistice si in hoteluri se vorbeste engleza si germana. Peste 90% din populatie este musulmana, restul fiind crestini si evrei.
Economia
Cresterea rapida a industriei este franata in mare parte de lipsa de combustibil. Ponderea cea mai mare in economie o are agricultura, deoarece 45% din populatie este implicata in acest sector. Predominante sunt culturile de cereale si sfecla rosie. Principalele produse exportate sunt: citricele, vinurile, maslinele, bumbacul. In zonele centrale se cresc oi si capre. Turismul a devenit o ramura importanta a economiei. Reteaua de drumuri si terenuri este foarte dezvoltata. Cel mai mare port este Istanbul, alte porturi importante fiind Mersin, Izmit, Izmir, Iskenderun si Samsun, din Marea Neagra. Exista 4 aeroporturi internationale si 20 interne. Obligatiile sociale includ asigurarile medicale si pe cele de pensie. Invatamantul primar si cel mediu este gratuit.
Moneda nationala. Valuta
Moneda oficiala este lira turceasca (LT). Din cauza inflatiei mari, preturile se schimba mereu, iar folosirea banilor marunti este nesemnificativa. Banii se pot schimba la banca si pe aeroport, la plecare. In unele banci, magazine si hoteluri sunt acceptate si cartile de credit sau cecurile de calatorie.
Conditii de intrare in tara. Reprezentanta.
Pentru cetatenii romani nu este nevoie de viza, ci doar de pasaport valabil cel putin 6 luni dupa intoarcere.
Transport
La cele mai bune hoteluri si in multe orase se pot inchiria masini, pretul fiind de cca 50 USD/zi, cu asigurarea inclusa. Pretul depinde de marca masinii si de perioada de inchiriere. Conducatorul auto trebuie sa aibe permis de conducere international si o vechime de minim 2 ani.
1.2 DATE ADMINISTRATIVE
Populatie: 62,9 milioane (1997). Un procent de 60 % din populatia Turciei au sub 25 de ani. 
Densitatea medie a populatiei Turciei este de 81 persoane/kmp. Densitatea este mai mare in partea de vest a tarii.41 % din populatie traieste in zonele rurale. 
Capitala: ANKARA (3,7 milioane locuitori) 
Orase principale: Istanbul (9,1 milioane), Izmir (3,1 milioane), Adana (1,7 milioane), Bursa, (1,9 milioane), Konya (1,9 milioane), Antalya (1,5 milioane). 
Presedintele republicii: Ahnet Necdet SEZER
Seful guvernului: Bulent ECEVIT 
Limba oficiala: turca 
Moneda: lira turceasca (TL)
Religia: 99 % musulmani. 1 % evrei si membri ai diverse biserici crestine. 
IMPACTUL CULTURII ASUPRA MANAGEMENTULUI
In termeni generali, impactul culturii asupra managementului international este reflectat de cerintele si comportamentul oamenilor.
Sensibilitatea la diferentele culturale creaza posibilitatea analizei evenimentelor din perspectiva culturala. Ceea ce la suprafata poate parea similar este posibil sa fie foarte diferit in alte contexte culturale. 
Managementul nu poate fi exportat nici ca stil nici ca modalitate de aplicare.El trebuie adoptat la specificitatea culturala a tarii in care se initiaza sau dezvolta afacerea si anume la specificitatea culturala a Turciei.
Se disting trei tipuri majore de culturi:
o culturi liniar-active, unde se acorda mare atentie planificarii, organizarii, respectarii programului.Acestei culturi ii apartin in primul rind popoarele germanice(Germania, Elvetia, Austria), dar si anglo-saxsonii(Statele Unite, Marea Britanie), scandinavii (exeptind Finlanda) si sud-africanii;
o culturi multiactive, in care indivizii sunt volubili, energici, mobili, activi, facind dese ori mai multe lucruri deodata.Aici se inscriu tarile latine, atit cele europene, cit si sud-americane (dintre tarile latine europene, in special cele sudice: Italia,Spania,Portugalia),precum si tarile arabe;
o culturi reactive.Reprezentantii acestor culturi acorda deosebita consideratie partenerilor de discutie, ascultand cu atentie propunerile lor si luind decizii in consecinta. Sunt caracterizate de acest tip de cultura tarileAsiei de Sud-est si Japonia, precum si Finlanda.
Aparenta unui angajat la un tip de cultura sau altul va determina caracteristicile acelui angajat in ceea ce priveste disponibilitatea spre comunicare; stilul de lucru, atitudinea fata de ierarhie si birocratie si asa mai departe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management International - Turcia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!