Management Intercultural

Extras din referat Cum descarc?

Intr-un sens foarte larg SOETERS ( 2001 ) definea cultura ca reprezentand " moduri comune de a vedea mediu , fiind in directa legatura cu valorile si prioritatile existentei , dar si cu convingerile subconstiente , cu ideile , interpretarile si normele care sunt considerate a fi corecte" .
Fiind un fenomen de grup , cultura este impartasita de colectivitati umane , natiuni , regiuni , organizatii , scoli , biserici si familii.
Impactul afacerilor internationale pe pietile locale este tot mai mare. Atunci ne punem intrebarea : 
- cum putem supravietui pe o piata globala si ce putem face pentru a avea succes .
Cand suntem implicati in afaceri la nivel international trebuie sa consideram :
- mediul de negociere
- diferentele culturale si sub - culturale
- diferente ideogicale
- birocratia straina
- legile si guvernele straine
- securitatea financiara datorita factorilor monetari internationali
- instabilitatea politica si schimbarile economice 
Daca consideram ca negocierea cu cetatenii din propia tara nu este o sarcina usoara , datorita diferentelor individuale , atunci este responsabil sa sugeram ca negocierile cu cetatenii din strainatate ar putea fi mult mai dificile . Modul in care percepem si ne creem propia realitate poate fi totalmente diferit de modul de gandire , comportare si simtire al partenerilor din aceste tari.
DIAGNOSTIC
ROMANIA - TURCIA
Se realizeaza un studiu de caz pentru doua tari : Romania si Turcia
Un cetatean turc , avand un magazin de bijuterii in bazarul de aur din Istanbul , vazand numarul mare de clienti romani decide sa deschida un magazin de bijuterii in Romania , mai precis in Iasi , alegand pentru acest lucru un spatiu comercial in Moldova Mall , locatia aleasa avand un foarte bun vad comercial .
Odata cu deschiderea acestui magazin de bijuterii investitorul turc urmareste promovarea si cunoasterea mestesugului prelucrarii metalelor nobile si a pietrelor pretioase .
Pentru determinarea diferentelor culturale intre Romania si Turcia , s-a lansat un chestionar pe doua esantioane :
Romania - 150 studenti F.E.A.A Iasi
Turcia - 100 studenti la economie
Cercetarea lui Hofstede ( 1981) asupra valorilor culturii nationale abordeaza nivelul invizibil al valorilor culturale .
Cultura este considerata o forma de programare mentala , colectiv impartasita si sustinuta de indivizi intr-o organizatie sau grup etnic .
Programarea culturala presupune ca unele actiuni sunt mai probabile in anumite culturi decat in altele .
Hofstede isi construieste analiza pornind de la patru dimensiuni diferite ale valorilor de baza , detinute de membrii diferitelor culturi ( ulterior a mai introdus si altele) .
DISTANTA FATA DE PUTERE - masura in care inegalitatea de putere este perceputa si accepatata in societate sau organizatie . In societatile cu distanta mare fata de putere ierarhia este acceptata fara a se pune la indoiala legitimitatea detinatorilor puterii .
In Romania distanta fata de putere inregistreaza valoarea de 75% , in timp ce in Turcia este de 66%
EVITAREA INCERTITUDINII - masura in care situatiile incerte sunt percepute ca amenintatoare si incercarea de ale preveni prin reguli formale. Societatile cu un nivel ridicat al evitarii incertitudinii reduc impactul acesteia prin instituirea de reguli , ritualuri si proceduri .


Fisiere in arhiva (1):

  • Management Intercultural.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!