Management General - Managementul Timpului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1981
Mărime: 23.23KB (arhivat)
Publicat de: Sodica Dumitrascu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popescu Ion
Referatul a fost prezentat in cadrul unui seminar la Facultatea de Administratie si Afaceri- Universitatea Bucuresti, curs : Management de proiect.

Extras din referat

În decursul istoriei, perceptia asupra timpului a cunoscut modificari semnificative: s-a modificat durata de viata, s-a prelungit perioada de munca, s-au accelerat ritmurile si a aparut concurenta dintre salariati. Este tot mai evident faptul ca, într-o organizatie, timpul a devenit o resursa ce trebuie optimizata, rationalizata si controlata.

Masurarea timpului nu se face însa, decât pe baza rezultatului fiecarei activitati realizate într-un interval de timp dinainte stabilit. Altfel spus, nu gestionam timpul în sine, ci activitatile desfasurate într-o anumita perioada.

Orice individ dispune de 168 ore pe saptamâna pe care le repartizeaza, aproximativ,

in felul urmator :

- 40 de ore pentru activitati profesionale;

- 56 de ore pentru somn;

- 72 de ore pentru diverse activitati personale.

Cele 40 de ore destinate activitatilor profesionale sunt influentate indirect de celelalte doua. Daca salariatul munceste mult, fara însa a-si gestiona „stiintific” activitatile, exista riscul oboselii, al reducerii productivitatii, al demotivarii, al stresului, al uzurii fizice si mentale.

Sesizand criza de timp contemporana, multe companii cumpara pentru angajatii lor traininguri privind managementul timpului, traininguri în care împreuna cu un specialist, fiecare dintre participanti descopera valoarea timpului personal si solutii de planificare.

Astfel, rezultatele obtinute de orice persoana, in orice domeniu de activitate, depind de utilizarea timpului. Managementul timpului permite detinerea controlul asupra sarcinilor si activitatilor zilnice, sa avem performante ridicate utilizand un minim de resurse.

La nivel organizational, un management eficient al timpului poate duce la obtinerea unor performante ridicate, la cresterea profitului si la echilibrarea fluxului de activitati. Totodata, poate reduce conflictele organizationale si poate deveni un factor motivator pentru angajati.

Frederick Winslow Taylor este considerat parintele managementului stiintific. Scoala managementului stiintific pune accentul pe productivitate maxima cu efort minim, eliminandu-se pierderile si ineficienta. In principala sa lucrare „Principiile managementului stiintific”, Taylor arata ca “pentru a realiza un management stiintific este nevoie sa fie stabilite o serie de reguli, legi si formule care sa inlocuiasca judecata fiecarui individ in parte, dar care pot fi folosite efectiv numai dupa ce au fost consemnate oficial”.

Taylor expune o serie de principii ale organizarii stiintifice a muncii ce prevedeau:

- sa se concentreze la un loc toata experienta traditionala, care sa fie clasificata, structurata pe categorii si transpusa in reguli, in legi si in formule pentru a-i ajuta pe lucratori in activitatea lor zilnica;

- sa se formuleze metode stiintfice pentru fiecare element din activitatea unui om care sa le inlocuiasca pe cele empirice;

- lucratorul sa fie selectat, instruit si promovat pe baze stiintfice;

- sa se colaboreze cu lucratorii pentru a garanta faptul ca munca este facuta conform principiilor stiintifice formulate;

- sa se realizeze o diviziune a muncii si a responsabilitatilor egala intre lucratori si intre manageri, astfel incat acestia sa efectueze activitatile pentru care sunt cel mai bine pregatiti.

Prima si cea mai importanta regula pentru folosirea eficienta a timpului o reprezinta buna organizare. De la stilul de lucru al fiecarui angajat in parte pana la sistemul de comunicare intre departamente si la modul in care managerul general gestioneaza propriul timp, exista mulţi factori care influenteaza eficienta muncii.

Timpul este o resuraă strict limitata si, desi in multe locuri se lucreaza sub presiunea managerilor, se constata totusi, in general, lipsa organizarii cu adevarat eficiente si a unei intelegeri reale a valorii timpului.

Preview document

Management General - Managementul Timpului - Pagina 1
Management General - Managementul Timpului - Pagina 2
Management General - Managementul Timpului - Pagina 3
Management General - Managementul Timpului - Pagina 4
Management General - Managementul Timpului - Pagina 5
Management General - Managementul Timpului - Pagina 6
Management General - Managementul Timpului - Pagina 7
Management General - Managementul Timpului - Pagina 8
Management General - Managementul Timpului - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Management General - Managementul Timpului.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Managementul timpului

„Nu te plânge de timpul tău; dacă-l gasesti rău, întreabă-te ce ai făcut ca să-l faci mai bun?” Thomas Carlyle Abstract Timpul este una din cele...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Timpului

De ce organizarea timpului este atât de dificilă? Timpul este ceva intangibil Timpul este complet invizibil Timpul este ceva ce se simte şi îl...

Managementul Timpului

Managementul şi gestiunea timpului în organizaţii Importanţa managementului timpului A furniza cea mai mare valoare, la cel mai mic cost, în...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Managementul Timpului ca Management al Resurselor Temporale

Ca dimensiune esenţială a existenţei noastre şi a universului în care trăim, timpul este prezent în orice acţiune umană. El condiţionează,...

Managementul Timpului

1. Importanţa şi componentele managementului timpului Managementul timpului include ansamblul activităţilor necesar a fi desfăşurate în vederea...

Te-ar putea interesa și

Aspecte privind Strategia Politicii de Personal în Cadrul Schelei de Petrol Moreni

Strategiile în domeniul resurselor umane exprima, în primul rând, faptul ca functiunea de personal adopta o perspectiva mai larga, si o viziune...

Asigurarea Motivației și Motivării pentru Performanță a Resurselor Umane

Introducere Individul, prin structura sa, prin sentimente, mentalitate, cultura, motivaţie, dorinţe şi în special prin conştiinţa de sine,...

Evaluarea performanțelor profesionale ale angajaților în cadrul SNP Petrom Galați

INTRODUCERE Lucrarea îşi propune să abordeze un anumit domeniu al managementului resurselor umane şi anume activitatea de evaluare a...

Managementul în Biserică

Introducere Există diverse feluri de a ne raporta la Biserică. Din punct de vedere filosofic şi social ea poate fi analizată ca instituţie...

Managementul carierei în cadrul organizațiilor - studiu de caz la Orange

CAPITOLUL I. ASPECTE INTRODUCTIVE PRIVIND CARIERA ÎN CADRUL ORGANIZAȚIILOR I.1. Consideraţii generale Managementul resurselor umane ca oricare...

Cariera și managementul carierei. studiu de caz. analiza oportunitaților la locul de muncă și diferențierea acestora în funcție de genul angajaților

INTRODUCERE În prim plan în managementul resurselor umane este asigurarea şi dezvoltarea potenţialului uman, cu scopul de a se obţine performanţe...

Raport de țară - Pakistan

1. Prezentarea generală a ţarii Pakistan sau Republică Islamică Pakistan este situat în Asia de sud și are ieșire directă prin sud la Marea...

Metoda Just in Time

,,Calitatea este gratuită, noncalitatea costă!” CAPITOLUL 1 EVOLUŢIA MANAGEMENTULUI CALITĂŢII PRIN STRATEGIA ÎMBUNĂTĂŢIRII CONTINUE(KAIZEN) 1.1....

Ai nevoie de altceva?