Logistica Marfurilor

Extras din referat Cum descarc?

Situatia economica mondiala actuala marcata de evolutia rapida a tehnologiei si tehnicii, determina transformari si pe planul politicilor de distributie, operationalizate atat de firmele din domeniul bunurilor cat si din cel al serviciilor.
Desi se spune ca in servicii, distributia se realizeaza in cea mai mare parte direct de la prestator la beneficiar, cu unele exceptii, si desi se afirma ca distributie fizica nu exista, totusi situatiile concrete reflecta complexitatea si specificitatea acestei politici.
In tratarea problematicii distributiei serviciilor trebuie sa avem in vedere caracteristicile lor, natura fiecarui serviciu in parte, concomitenta servductiei cu consumul, comportamentul si actiunile intermediarilor si nu in ultimul rand, cel al consumatorilor. Un aspect principal in analiza distributiei este dimensiunea ofertei de servicii, numarul si forta concurentilor. 
Firma de servicii adopta alternative strategice in domeniul distributiei avand in vedere realizarea unui obiectiv esential - sincronizarea cererii cu oferta. Nu lipsite de importanta sunt obiectivele de eficientizare a distributiei, optimizare a activitatilor specifice acesteia si bineinteles - satisfacerea nevoilor solvabile de servicii ale consumatorilor.
Politica de distributie influenteaza direct si celelalte variabile ale mixului de marketing, dupa cum relatia este si inversa. Deci pentru adoptarea unei variante strategice in domeniul distributiei trebuie avute in atentie: limitele, restrictiile materiale, financiare, umane ale firmei si conditiile mediului extern al acesteia.
Canale si retele de distributie in domeniul serviciilor
Canalele de distributie in general, ca grupuri de organizatii independente, implicate in procesul de punere la dispozitie a unui produs sau serviciu in vederea utilizarii sau consumului acestuia, se caracterizeaza prin dimensiunile: lungime, latime, adancime. 
In servicii, lungimea canalului de distributie, reprezentata de numarul de verigi intermediare prin care acestea trec de la producator la consumatorul final, poate fi:
-foarte scurta - proprie canalului direct, de tip prestator-consumator (specific multor servicii),
-scurta sau lunga - specifica canalului cu intermediari, prezente de exemplu, in turism, transporturi, activitate bancara, de asigurari, etc. 
Latimea canalului de distributie, ca numar de unitati prin care se distribuie serviciul la nivelul fiecarei secvente a rutei de distributie, poate varia in functie de tipul, natura serviciului, de nivelul de dezvoltare economica al tarii care creeaza sau nu conditiile multiplicarii numarului de unitati prestatoare, de caracteristicile politice, sociale, legislative ale mediului in care activeaza unitatile, etc.
Adancimea canalului de distributie, ca masura a apropierii distribuitorului de servicii de punctele efective de consum, reprezentand de fapt, distanta fizica intre prestator si consumator, poate varia de la:
-adanc sau chiar foarte adanc (caz in care prestatorul se deplaseaza la domiciliul consumatorului pentru a presta serviciul) - in foarte multe servicii cu caracter local (reparatii, intretinere, furnizare a apei, energiei, invatamant pre-universitar, asistenta medicala, transport, servicii culturale cu caracter local, etc.).
-superficial (turism, spitale specializate, invatamant liceal, universitar, diferite activitati sportive, culturale, etc.).
Fiecare serviciu are un canal specific de distributie dar acelasi serviciu poate fi intalnit in canale de dimensiuni diferite.
Reteaua de distributie este formata dintr-un mare numar de canale, de o larga diversitate. In formarea unei retele de distributie, firmele trebuie sa aiba in vedere, marimea ofertei de servicii, largimea retelei de distributie, echilibrarea acestor variabile, impactul politicii de distributie, ca variabila modificata in raport cu mixul traditional, asupra mixului de marketing in servicii. 
Firmele de servicii care vizeaza acoperirea unei parti cat mai mari de piata din punct de vedere geografic trebuie sa-si multiplice si numarul de unitati prestatoare. Cercetarile de marketing efectuate au evidentiat ca pentru a-si atinge obiectivele, firma prestatoare trebuie sa multiplice numarul serviciilor periferice sau sa lanseze pe piata servicii noi.
Practica arata ca situatiile concrete in care se pot afla firmele de servicii din aceste doua puncte de vedere sunt:
- retea de distributie ingusta - oferta de servicii limitata;
- retea de distributie limitata - oferta de servicii diversificata;
- retea de distributie larga - oferta de servicii diversificata.
Reteaua de distributie ingusta - oferta de servicii limitata este varianta la care apeleaza firmele de servicii ce urmaresc cresterea cifrei de afaceri si a rentabilitatii, in general, cele care aplica strategii de dezvoltare.
Astfel de situatii sunt specifice restaurantelor de tip fast-food, Mc Donald's, fiind cel mai tipic exemplu. Aceasta varianta permite realizarea unor servductii relativ simple (ofertele de servicii fiind limitate), extinderea geo-spatiala a unitatilor, aplicarea sistemului franciza, un mai bun control al activitatii de prestare. De asemenea este posibila o oarecare standardizare si specializare a servductiei, permitand segmentarea pietei. Un dezavantaj al aplicarii acestei variante il constituie rigiditatea sistemului de servductie in general, a ofertei de servicii, in particular.
Reteaua de distributie limitata - oferta de servicii diversificata este adoptata de firmele care vizeaza segmente de piata diferite. Firmele care practica astfel de strategii sunt orientate spre excelenta, spre cresterea prestigiului. De exemplu, parcurile de distractii Disneyworld sau Disneyland actioneaza in aceasta maniera.
Datorita diversitatii ofertei, sistemele de servductie sunt complicate dar data fiind extinderea limitata in spatiu, posibilitatile de control al activitatii sunt ridicate. Daca se ajunge la o recunoastere nationala sau chiar internationala a firmei prestatoare, profitabilitatea ridicata este asigurata, fiind posibila astfel si lansarea unor noi servicii.
Reteaua de distributie larga - oferta de servicii diversificata este oportun de aplicat de catre firmele care se afla in faza de maturitate sau chiar de declin. Orientandu-se initial la alternativa, retea de distributie larga - oferta limitata, ele sunt puse in situatia de a se ajunge la saturarea pietelor. Conditia de relansare este cea de a introduce noi servicii, de a-si diversifica oferta. 
Fata de firmele concurente specializate, aceste firme au dezavantajul de a ocupa o "pozitie de generalist", nereusind sa realizeze cifre de afaceri ridicate.
Se apreciaza ca aceste trei tipuri de situatii formeaza un asa -numit triunghi al Bermudelor, delimitand o zona periculoasa pentru firme, datorita dificultatilor de a conduce o retea extinsa geografic si o oferta de servicii diversificata. Cu toate acestea, multe dintre firme "migreaza" spre acea zona periculoasa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Logistica Marfurilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!