LNA

Extras din referat Cum descarc?

Mai multe organizatii neguvernamentale au adresat o scrisoare deschisa Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) in care cer sa fie retrase simbolurile religioase din institutiile publice de invatamant. Scrisoarea vine in sprijinul petitiei adresate in urma cu aproape trei luni CNCD de Emil Moise, in calitate de parinte si cadru didactic, in care acesta cerea sa fie scoase din scoli simbolurile religioase - icoane sau cruci.
A existat insa o consecinta si mai grava, care a dezechilibrat discutia. Emil Moise, cel care a avut initiativa scoaterii icoanelor din scoli, a declarat ca nu poate ramane in aceste conditii si, daca Gabriel Andreescu a plecat, pleaca si el. Doi dintr-o lovitura deci. Singurul ramas care sustinea scoaterea icoanelor din scoli a fost Florin Iaru, caruia nu i-a fost deloc usor sa-si expuna punctul de vedere in conditiile date. In plus moderatorul a iesit din zona neutra si a inclinat, la randul lui, balanta spre pastrarea icoanelor in scoli.
Povestea e simpla. Emil Moise, cunoscut pentru activitatea sa militanta pentru drepturile omului, libertate de exprimare..etc, a considerat, pornind de la cazul concret al fetitei sale eleve, ca icoanele din scoli sunt o forma de discriminare. Asa ca a scris Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, precum si Ministerului Educatiei, sa dispuna scoaterea acestora din scoli. Ministerul a spus, pe buna dreptate, ca nu el le-a pus acolo, ca totul a fost decizia profesorilor, parintilor, elevilor si ca scoaterea lor incalca pana la urma optiunea acestora.
Icoanele pot fi privite in doua feluri, s-a spus, ca obiecte de cult si ca obiecte istorice, artistice. Ce functie ii dam unei icoane dintr-o sala de curs? Nu stiu daca e o problema de discriminare, cat una de influentare. Cat discernamant au copiii?
Parerea mea este ca orice pozitie ai adopta in aceasta problema, este supusa relativitatii. O pozitie transanta este riscanta si Pe de-o parte, a interzice icoanele cand toata lumea le vrea acolo, este gresit, pe de alta parte, exprima o forma de discriminare si de incalcare, subtila, intr-adevar, a libertatii individuale.
Toata discutia starnita in jurul icoanelor din scoli este mai mult teoretica decat practica. In mod concret, prezenta unei icoane nu cred sa determine in mod esential optiunea religioasa a cuiva. In mod teoretic, se poate discuta la nesfarsit. Dilema a avut potential mediatic si a starnit valva.
Pana la urma, punctul pe i a fost pus de un elev, care a spus ca-l intereseaza mai putin icoanele din scoli si discutiile legate de aceasta si ca problemele majore ale invatamantului sunt altele. Profesori care predau aiureli la ore, spaga si alte "mici' brese in sistemul de invatamant. Si practic, la rece, are dreptate.


Fisiere in arhiva (1):

  • LNA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!