Extras din referat
I. Descrierea generală a stilului de leadership ales.
Lidership-ul reprezintă procesul de influențare a comportamentului altor persoane și de determinare a acestora să acționeze într-un anumit fel astfel încât să facă posibilă realizarea obiectivului. Vizează funcția de antrenare și coordonare a managementului și pune accent pe problemele comportamentale.
Liderul pune accent pe oamenii care îndeplinesc sarcinile și nu pe îndeplinirea lor dar sunt mai multe tipuri de leadership. Fiecare își alege stilul prin care îi influențează pe ceilalți însă cei care au încredere în subordonați, îi tratează cu respect și îi motivează se bucură de rezultate mai bune.
Liderul este conducǎtorul unui grup implicat într-o anumitǎ afacere. Este un om de încredere, stǎruitor și inventiv, un bun orator, își stabilește obiective și știe cum să conducă o echipă pentru a ajunge la telul propus. Are un talent specific de a influența persoanele de langă el dând dovadă de o rezistență deosebită. Unul dintre cei mai buni lideri este managerul care are o funcție ierarhică mai bună și știe cum să-și exercite puterea.
Puterea liderilor de a antrena personalul cu scopul realizării obiectivelor le oferă acestora un grad diferit de autonomie în vederea exercitării atribuțiilor și responsabilităților proprii.
În funcție de maniera de studiere dar și de factorii de care se țin cont, există mai multe modele de leadership: bazate pe trăsăturile liderilor, pe comportament, pe modul de participare a subordonaților la adoptarea deciziilor, modele situațional, etc.
În leadership-ul în funcție de comportament orientat spre rezultate, oameni și eficiență există 8 stiluri de lider: altruistul, delăsătorul, autocratul, ezitantul, promotorul, birocratul, autocratul și realizatorul.
Liderul realizator numit și adevaratul manager acordă atenție principalelor laturi ale activității manifestând interes pentru creșterea eficienței activității economice. Acesta își urmărește scopul dar ține cont și de oamenii care lucrează pentru el. Soluțiile problemelor apărute din cauza unor dezacorduri sau păreri contrarii le găsește prin discutarea și analizarea acestora creând astfel un mediu de lucru plăcut determinându-i pe oamenii care lucrează pentru el să se simtă responsabili și pentru succese dar și pentru eșecuri.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Lider Realizator.docx