Leadership

Extras din referat Cum descarc?

1. Conceptul de leadership
Leadershipul apare ori de cate ori un grup de oameni isi unesc si armonizeaza eforturile in vederea realizarii unui obiectiv comun. Intrucat in orice intreprindere exista o organizare formala si o organizare informala, care deseori difera sensibil, leaderii informali pot sa nu se identifice cu managerii, adica persoanele cu functii de conducere in ierarhia intreprinderii. In aceste conditii este evident faptul ca un bun manager va fi intotdeauna si un bun lider, dar un bun lider nu este intotdeauna un manager.
In aceasta privinta, K. Davis precizeaza sugestiv: ,,Leadershipul este o parte a managementului, este abilitatea de a convinge pe altii sa caute in mod entuziast atingerea unor obiective definite. Este factorul uman care asigura coerenta unui grup si il motiveaza pentru atingerea unor scopuri. Activitati de management ca: planificarea, organizarea si luarea deciziilor sunt ,,coconi" inactivi pana ce leaderul declanseaza puterea motivatiei in oameni si ii ghideaza spre anumite scopuri."
Leadershipul poate fi definit ca abilitatea unei persoane de a exercita un tip de influenta prin intermediul comunicarii asupra altor persoane, orientandu-le spre indeplinirea anumitor obiective.
Exercitarea influentei asupra altor persoane reprezinta esenta leadershipului. Leadershipul formal, care se refera la managerii dintr-o organizatie, reprezinta dreptul formal sau legitim al acestora de a influenta alte persoane in virtutea pozitiei lor ierarhice in cadrul organizatiei. Leadershipul informal nu reprezinta un drept oficial de a-i influenta pe altii, ci rezida in calitatile intrinseci ale unei persoane de a exercita o influenta in cadrul unui grup informal.
Influenta asupra altora se poate exercita pe o gama larga de cai, care se extind de la cea amiabila la cea coercitiva. Astfel, D.Kipnis, S.Schmith, C.S.Smith si I.Wilkinson considera ca pot fi identificate urmatoarele tipuri de strategii de influentare a oamenilor:
o Ratiunea- folosirea situatiilor, evenimentelor, proceselor si a datelor si informatiilor ce le reflecta pentru dezvoltarea argumentelor logice.
o Prietenia- cautarea sprijinului, folosirea magulirii, crearea bunavointei.
o Coalizarea- mobilizarea altora in cadrul organizatiei.
o Caderea la invoiala- negocierea pe baza folosirii recompenselor.
o Agresivitatea- folosirea abordarii directe si in forta.
o Autoritatea superioara- castigarea sprijinului autoritatilor superioare ale ierarhiei pentru sporirea ,,greutatii" cererilor.
o Sanctionarea.
Studiul efectuat de autorii citati asupra unui numar reprezentativ de anageri a evidentiat faptul ca cele mai uilizate strategii sunt cele bazate pe ratiune si agresivitate, iar cel mai putin folosite se refera la utilizarea autoritatii superioare si la sanctionare. Totodata, studiul a relevat preocuparea constanta a managerilor de a exercita o influenta cat mai puternica asupra subordonatilor lor, constiinta faptului ca ei nu se pot limitata la strategia traditionala de exercitare a puterii in cadrul organizatiei exclusiv pe baza pozitiei ierarhice detinute.
Ca unul dintre subiectele cele mai studiate in management, leadershipul constituie astazi terenul afirmarii a numeroase idei, o buna parte dintre acestea contradictorii si controversate, stare de fapt determinata de unghiurile variate de abordare a problematicii sale, care au condus la conturarea a trei directii majore de cercetare.
1.1 Importanta leadership-ului in cadrul oraganizatiilor 
Leadership-ul este considerat a fi unul dintre cele mai importante elemente care contribuie
la succesul sau la insuccesul organizatiilor si deci la dezvoltarea organizationala. Atunci cand
organizatiile din sectorul public sau privat sufera un dezastru, din punct de vedere economic,
politic sau administrativ, cea mai frecventa explicatie invocata se refera la lipsa leadership-ului. In domeniul public, un astfel de dezastru se materializeaza in servicii de proasta calitate pentru
cetateni.
Multe dintre activitatile organizatiilor si institutiilor care opereaza in domeniul public se
refera la realizarea unor programe sau la indeplinirea unor obiective. Aceste activitati strategice
sunt in responsabilitatea conducerii acestor organizatii: Astfel, se poate spune ca, de multe ori,
leadership-ul este cel mai important factor atunci cand se analizeaza succesul sau insuccesul unui
program .
Leadership-ul este, de asemenea, foarte important atunci cand vorbim de relatiile existente
intre membrii organizatiei si de motivarea personalului in cadrul organizatiilor si institutiilor
publice. Avand in vedere faptul ca angajatii unei organizatii/institutii publice sunt, in general, stimulati mai slab, din punct de vedere material; cadrele de conducere (liderii formali) trebuie sa compenseze aceasta lipsa si sa stimuleze angajatii pentru atingerea obiectivelor organizationale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Leadership.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!