Întreprinderile mici și mijlocii din Spania

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1688
Mărime: 83.09KB (arhivat)
Publicat de: Eremia-Adam Oprea
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Contextul politicilor

IMM-urile sunt un segment vital al economiei UE, reprezentând peste 99% din totalul întreprinderilor din UE, două treimi din locurile de muncă din sectorul privat şi peste jumătate din valoarea adăugată.

IMM-urile întâmpină însă dificultăţi specifice legate de dimensiunea lor:

-dispun de resurse financiare şi temporale limitate;

-investesc cu dificultate în formarea şi dezvoltarea forţei lor de muncă.

De asemenea, aceste întreprinderi sunt cele mai afectate de probleme ca: nivelul ridicat al birocraţiei şi întârzierea plăţilor de către clienţi.

Recenta recesiune economică a afectat foarte mult IMM-urile în aproape toate statele membre ale UE, deoarece acestea dispun de mai puţine resurse pentru a combate efectele crizei.

Recunoscând faptul că IMM-urile se confruntă cu dificultăţi specifice, UE a adoptat în 2008 Small Business Act (SBA), un pachet ambiţios de politici destinate sprijinirii intereselor IMM-urilor.

În primul an, aplicarea SBA s-a axat pe:

- reducerea sarcinii administrative a IMMurilor,

- îmbunătăţirea accesului la finanţare şi la pieţe

- promovarea spiritului antreprenorial.

O iniţiativă recentă a partenerilor sociali la nivelul UE, este un proiect comun, iniţiat de Confederaţia Sindicatelor Europene (ETUC) şi UEAPME, având ca scop determinarea preocupărilor comune de ordin economic şi social între sindicate şi IMMuri, inclusiv dezvoltarea regională şi locală şi influenţa acesteia asupra IMM-urilor.

În unele ţări, IMM-urile au creat chiar ele reţele şi parteneriate locale pentru a încerca să îşi pună resursele în comun cu alte IMM-uri în domenii precum formarea, atragerea şi reţinerea specialiştilor şi menţinerea nivelurilor de ocupare a forţei de muncă pe parcursul crizei.

Intreprinderile mici si mijlocii din Spania au fost cele mai afectate de criza economica, dintre cele din tarile din zona euro, 20,1 procente din ele raportand ca le-au fost refuzate cererile de creditare, in comparatie cu 12% in zona euro.

Potrivit unui studiu al Bancii Centrale Europene, 58% din IMM -urile din Spania sunt de parere ca s-au deteriorat conditiile de creditare, in ultimele sase luni, in comparatie cu 43 de procente, media din zona euro.

Rezultatele studiului au scos in evidenta diferentele de performanta economica intre tarile din zona euro. Economia spaniola, care era intre cele mai bune din regiune, a fost afectata grav de criza imobiliara, iar somajului a ajuns la cel mai inalt nivel din Uniune Europeana.

Potrivit Directorului Companiei Centrale (CCD), la 1 ianuarie 2011 în Spania erau 3,246,986 de companii, dintre care 3,243,185 (99.88%) sunt IMM-uri (între 0 și 249 de angajați).

Procentul total de IMM-uri pentru firmele din Spania(99,9%), este ușor mai ridicat fata de media Uniunii Europene (99,8%).

Între 2000 și 2010, numărul total de companii a crescut cu mai mult de 600.000 de locuitori, ceea ce reprezintă o creștere cumulativă de 22,8%, în acea perioadă.

Această trecere la întreprinderile fără angajați reprezintă un pas înapoi în convergența IMM-urilor cu dimensiune medie în Uniunea Europeană.

Sectoarele IMM-urilor:

Cele mai multe IMM-uri sunt active în sectorul serviciilor (78,1%), în principal, in comerț (24,0%).

Distribuția sectorială a companiilor spaniole și procentul din total in 2010.

Industrie Constructii Comert Alte Servicii Total

220.673 487.570 780.811 1.757.932 3.246.986

6,8% 15,0% 24,0% 54,1% 10%

Date la 1 ianuarie 2011

Mărimea firmei este diferită, în funcție de sectoarele economice de care aparțin. Sectorul serviciilor (cu excepția comerțului) reunește cel mai mare număr de firme, companii mari (56,4%) și IMM-uri (54.14%). Cu toate acestea, al doilea sector de importanță în cazul societăților mari este industria (24,4%), în timp ce pentru IMM-uri este comerțul (24,6%).

Un nivel mai mare de detaliere a clasificării activităților din economia națională (CNAE-2009) arată că, în 2010, cea mai mare concentrație a sectorului IMM-urilor are loc în localuri (5,79%), urmat de "comerț cu amănuntul si alte bunuri in magazine specializate ", si constructii. Sectorul ospitalitate reprezintă 8,1% din totalul întreprinderilor.

Preview document

Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 1
Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 2
Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 3
Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 4
Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 5
Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 6
Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 7
Întreprinderile mici și mijlocii din Spania - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Intreprinderile Mici si Mijlocii din Spania.doc

Te-ar putea interesa și

Sistemul Finanțelor Publice în România în Perspectiva Integrării în Uniunea Europeană

INTRODUCERE Această lucrare este structurată pe cinci capitole şi prezintă sistemul finanţelor publice în România în perspectiva integrării în...

Marketing Bancar - Raiffeisen

INTRODUCERE În prezenta lucrare se urmăreşte studiul cunoştinţelor şi atitunililor clienţilor Băncii Raiffeisen. Raiffeisen Bank este liderul...

Contabilitatea Capitalurilor

INTRODUCERE Scopul lucrării este de a aduce la cunoştinţă ce importanţă are capitalul la înfiinţarea unei societăţi cât şi de a face o prezentare...

Contabilitatea mărfurilor

INTRODUCERE În cadrul elementelor patrimoniale ale unei societăţi un rol important îl au activele circulante materiale din cadrul cărora fac...

Instituții ale Uniunii Europene - atribuțiuni financiare și modul de înfăptuire a acestora

Parlamentul European 1. Scurt istoric Fondată în 1952 sub denumirea de Adunare Comună a Comunității Europene a Cărbunelui și Oțelului (CECO) și...

Comerțul exterior și politica comercială a Spaniei în perioada 2012-2016 (2017)

INTRODUCERE Prezentul proiet realizează o analiză detaliată a starii si evolutiei activitatii de comert exterior a Spaniei in perioada 2012-2016...

Plan de afaceri la Hotel Faleza

1. INTRODUCERE 1.1. Scopul şi obiectivele studiului Obiectivele acestui plan sunt dezvoltarea si modernizarea “Hotel Faleza Galaţi” prin obtinere...

Companie producătoare de produse cosmetice - SC Farmec SA

1. Scurt istoric 1.1 SC. FARMEC SA Farmec este prima si cea mai importanta companie producatoare de produse cosmetice din Romania.Povestea...

Ai nevoie de altceva?