Inovația în firma Coca-Cola

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere
2) Capitolul I 
Definitia inovatiei
Tipuri de inovatie
Surse pentru realizarea inovatiei
Inovatia, o strategie necesara
In ce se materializeaza inovatia in Coca-Cola
3) Capitolul II
Istoricul firmei Coca-Cola
Prezentare generala
Organigrama
Misiunea
Obiective
Analiza PEST
Modelul Porter
Analiza SOWT
Analiza VRIO
Analiza BCG


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Compania Coca-Cola HBC Romania a fost inclusa, pentru al doilea an consecutiv, intre primele 20% cele mai responsabile companii din Europa si primele 10% cele mai responsabile companii din lume, de catre SAM Indexes GmbH, in raportul Dow Jones Sustenability Indexes. Compania se plaseaza si in top 5 cele mai responsabile companii producatoare de bauturi racoritoare din lume, alaturi de The Coca-Cola Company. 
Inovatia joaca un rol central pe piata racoritoarelor: este un avantaj competitiv, creeaza valoare adaugata pentru clienti si mentine interesul publicului. Sunt doar cateva dintre motivele ce explica eforturile depuse de catre furnizori pentru lansarea unor noi produse, noi arome, ambalaje competitive.
Inovatia, una dintre valorile companiei, este recompensata si ea. ,,Avem un astfel de sistem la Ploiesti, implementat acum doi ani, prin care angajatii vin cu idei referitoare la procesul de productie, la <<saving-uri>> pentru companie. Ideile cele mai bune sunt premiate, iar numele persoanelor castigatoare sunt publicate in newsletter. Avem si centrul de excelenta de la Ploiesti, pe partea de operatii, care deserveste cateva tari din Europa, din jurul nostru, vin specialisti care asista la procesul de productie, sunt prezentari", povesteste Gabriela Micu.
Capitolul I va contine date referitoare la inovatiile firmei Coca-Cola, iar capitolul II analizeaza firma Coca-Cola.
Capitolul I
DEFINITIA INOVATIEI 
Inovatia a fost definita in multe moduri diferite de catre diferiti specialisti, fara sa existe o definitie general acceptata. In DEX se mentioneaza ca inovatia este: 
1) o noutate, schimbare, prefacere, 
2) rezolvarea unei probleme de tehnica sau de organizare a muncii cu scopul imbunatatirii (productivitatii) muncii, perfectionarii tehnice sau rationalizarii solutiilor aplicate. 
Dictionarul Merriam-Webster prezinta o definitie cu sens larg a inovatiei: 
1) introducerea a ceva nou, 
2) o idee noua, o metoda noua sau un dispozitiv nou. 
Inovarea este un proces (actiunea de a inova), iar inovatia este rezultatul unui proces de inovare. Exista si opinia ca inovarea este atat un proces cat si rezultatul acestui proces, adica exista o polisemie a termenului.
Inovatia nu se limiteaza la stiinta si tehnologie.In sens larg, inovatia poate fi si sociala (in sisteme sociale), artistica, in domeniul administrativ,in afaceri,in ingrijirea medicala etc. In sociologie, inovatia este definita ca un proces de influenta care conduce la o schimbare sociala si al carei efect este respingerea normelor sociale existente si adoptarea unor norme noi.
TIPURI DE INOVATIE
Tipul de inovatie este un diferentiator obisnuit utilizat in literatura. Manualul OSLO versiunea 3 din 2005 a propus clasificarea inovatiilor in patru categorii: 
1) inovatia de produs; 
2) inovatia de proces; 
3) inovatia de marketing; 
4) inovatia organizationala. 
Manualul OSLO recomanda urmatoarea definitie conceptuala a inovatiei (tehnice): "O inovatie este implementarea unui produs nou sau imbunatatit semnificativ (un bun sau serviciu), sau a unui proces, a unei metode noi de marketing, sau a unei metode de organizare noi in practica afacerilor, in organizarea locurilor de munca sau in relatiile externe". Cerinta minima pentru o inovatie este aceea ca produsul, procesul, metoda de marketing sau metoda de organizare trebuie sa fie noi (sau semnificativ imbunatatite) pentru firma. 
O inovatie de produs este "introducerea unui bun sau serviciu care sunt noi sau imbunatatite semnificativ in ceea ce priveste caracteristicile lor sau utilizarile intentionate". Acestea includ imbunatatiri semnificative ale specificatiilor tehnice,componentelor si materialelor, ale software-ului incorporat, ale atitudinii prietenoase fata de utilizatori sau ale altor caracteristici functionale. Inovatiile de produs pot utiliza noi cunostinte sau tehnologii, sau se pot baza pe noi utilizari sau combinatii ale cunostintelor si tehnologiilor existente. Termenul produs se foloseste pentru a acoperi atat bunuri cat si servicii. 
Inovatia de proces este implementarea unei metode noi sau imbunatatite semnificativ de productie (de exemplu noi procedee de fabricatie sau fluxuri tehnologice) sau unei metode noi de livrare. Aceasta include schimbari semnificative in tehnici, echipamente si/sau ale software-ului. Rezultatul inovarii de proces trebuie sa fie semnificativ in ceea ce priveste: nivelul productiei, calitatea produselor sau reducerea costurilor de productie si distributie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Inovatia in Firma Coca-Cola.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!