Inovația în firma Coca-Cola

Referat
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 5454
Mărime: 340.39KB (arhivat)
Publicat de: Fabian Florescu
Puncte necesare: 8
Universitatea Transilvania Braşov Facultatea de Ştiinţe Economice

Cuprins

  1. Introducere
  2. 2) Capitolul I
  3. Definitia inovatiei
  4. Tipuri de inovatie
  5. Surse pentru realizarea inovatiei
  6. Inovatia, o strategie necesară
  7. În ce se materializează inovatia in Coca-Cola
  8. 3) Capitolul II
  9. Istoricul firmei Coca-Cola
  10. Prezentare generală
  11. Organigrama
  12. Misiunea
  13. Obiective
  14. Analiza PEST
  15. Modelul Porter
  16. Analiza SOWT
  17. Analiza VRIO
  18. Analiza BCG

Extras din referat

INTRODUCERE

Compania Coca-Cola HBC Romania a fost inclusa, pentru al doilea an consecutiv, intre primele 20% cele mai responsabile companii din Europa si primele 10% cele mai responsabile companii din lume, de catre SAM Indexes GmbH, in raportul Dow Jones Sustenability Indexes. Compania se plaseaza si in top 5 cele mai responsabile companii producatoare de bauturi racoritoare din lume, alaturi de The Coca-Cola Company.

Inovatia joaca un rol central pe piata racoritoarelor: este un avantaj competitiv, creeaza valoare adaugata pentru clienti si mentine interesul publicului. Sunt doar cateva dintre motivele ce explica eforturile depuse de catre furnizori pentru lansarea unor noi produse, noi arome, ambalaje competitive.

Inovatia, una dintre valorile companiei, este recompensata si ea. „Avem un astfel de sistem la Ploiesti, implementat acum doi ani, prin care angajatii vin cu idei referitoare la procesul de productie, la «saving-uri» pentru companie. Ideile cele mai bune sunt premiate, iar numele persoanelor castigatoare sunt publicate în newsletter. Avem si centrul de excelenta de la Ploiesti, pe partea de operatii, care deserveste cateva tari din Europa, din jurul nostru, vin specialisti care asista la procesul de productie, sunt prezentari”, povesteste Gabriela Micu.

Capitolul I va contine date referitoare la inovatiile firmei Coca-Cola, iar capitolul II analizeaza firma Coca-Cola.

Capitolul I

DEFINITIA INOVATIEI

Inovaţia a fost definită în multe moduri diferite de către diferiţi specialişti, fără să existe o definiţie general acceptată. În DEX se menţionează că inovaţia este:

1) o noutate, schimbare, prefacere,

2) rezolvarea unei probleme de tehnică sau de organizare a muncii cu scopul îmbunătăţirii (productivităţii) muncii, perfecţionării tehnice sau raţionalizării soluţiilor aplicate.

Dicţionarul Merriam-Webster prezintă o definiţie cu sens larg a inovaţiei:

1) introducerea a ceva nou,

2) o idee nouă, o metodă nouă sau un dispozitiv nou.

Inovarea este un proces (acţiunea de a inova), iar inovaţia este rezultatul unui proces de inovare. Există şi opinia că inovarea este atât un proces cât şi rezultatul acestui proces, adică există o polisemie a termenului.

Inovaţia nu se limitează la ştiinţă şi tehnologie.In sens larg, inovaţia poate fi şi socială (în sisteme sociale), artistică, în domeniul administrativ,în afaceri,în îngrijirea medicală etc. În sociologie, inovaţia este definită ca un proces de influenţă care conduce la o schimbare socială şi al cărei efect este respingerea normelor sociale existente şi adoptarea unor norme noi.

TIPURI DE INOVATIE

Tipul de inovaţie este un diferenţiator obişnuit utilizat în literatură. Manualul OSLO versiunea 3 din 2005 a propus clasificarea inovaţiilor în patru categorii:

1) inovaţia de produs;

2) inovaţia de proces;

3) inovaţia de marketing;

4) inovaţia organizaţională.

Manualul OSLO recomandă următoarea definiţie conceptuală a inovaţiei (tehnice): "O inovaţie este implementarea unui produs nou sau îmbunătăţit semnificativ (un bun sau serviciu), sau a unui proces, a unei metode noi de marketing, sau a unei metode de organizare noi în practica afacerilor, în organizarea locurilor de muncă sau în relaţiile externe". Cerinţa minimă pentru o inovaţie este aceea că produsul, procesul, metoda de marketing sau metoda de organizare trebuie să fie noi (sau semnificativ îmbunătăţite) pentru firmă.

O inovaţie de produs este "introducerea unui bun sau serviciu care sunt noi sau îmbunătăţite semnificativ în ceea ce priveşte caracteristicile lor sau utilizările intenţionate". Acestea includ îmbunătăţiri semnificative ale specificaţiilor tehnice,componentelor şi materialelor, ale software-ului încorporat, ale atitudinii prietenoase faţă de utilizatori sau ale altor caracteristici funcţionale. Inovaţiile de produs pot utiliza noi cunoştinţe sau tehnologii, sau se pot baza pe noi utilizări sau combinaţii ale cunoştinţelor şi tehnologiilor existente. Termenul produs se foloseşte pentru a acoperi atât bunuri cât şi servicii.

Inovaţia de proces este implementarea unei metode noi sau îmbunătăţite semnificativ de producţie (de exemplu noi procedee de fabricaţie sau fluxuri tehnologice) sau unei metode noi de livrare. Aceasta include schimbări semnificative în tehnici, echipamente şi/sau ale software-ului. Rezultatul inovării de proces trebuie să fie semnificativ în ceea ce priveşte: nivelul producţiei, calitatea produselor sau reducerea costurilor de producţie şi distribuţie.

Preview document

Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 1
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 2
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 3
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 4
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 5
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 6
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 7
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 8
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 9
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 10
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 11
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 12
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 13
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 14
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 15
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 16
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 17
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 18
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 19
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 20
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 21
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 22
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 23
Inovația în firma Coca-Cola - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Inovatia in Firma Coca-Cola.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul inovării SC Muller Dairy Ro SRL

Capitolul I Noţiuni introductive privind Managementul Inovării În anul 1941, economistul englez Schumpeter propune prima definiţie, în domeniul...

Managementul inovării la SC Arabesque SRL

1.GENERALITATI MANAGEMENTUL INOVARII Într-un sens larg inovarea înseamnă introducerea noului, iar activităţile desfăşurate în acest scop sunt...

Strategii de firmă - faina Spicul

DESCRIEREA MODELULUI PORTER Michael E. Porter, profesor la Harvard Business School, a construit un model al competitiei economice într-o...

Inovarea în Cadrul unei Firme

1. Inovarea 1.1 Nevoia de schimbare in lumea contemporana Traim azi intr-o societate cu o economie total diferita de cea a anulor 1970, definita...

Inovarea la SC Minatex Group SRL

Capitolul I. Generalitati 1. Creativitate şi inovare Reason can answer questions, but only imagination has to ask them (Ralph N. Gerald) Let...

Analiza mediului extern și intern - SC Albalact SA

1. Scurta descriere a companiei Elemente de identificare Numele firmei: SC ALBALACT SA Sediul firmei: DN 1, Km 392+600, Com.: Galda de Jos, Sat:...

Management strategic - firma SC Liantco SRL

Capitolul I. Prezentarea firmei 1.1. Date de identificare a firmei 1.1.1.Numele firmei DENUMIREA: SC LIANTCO S.R.L SEDIUL:BRASOV, STRADA...

Inovare în Standardizare

1. Standardizarea 1.1 Scurt istoric privind activitatea de standardizare Activitatea de standardizare este mult mai laborioasă decât ne imaginăm....

Te-ar putea interesa și

Design-ul ambalajelor băuturilor răcoritoare

1. Istoricul ambalajelor Vanzarea comerciala de apa minerala a inceput in America in anii 1806-1807. Informatiile disponibile nu stabilesc cu...

Planul de afaceri al firmei Coca-Cola

CAPITOLUL 1 Planul de afaceri-rol și importanță 1.1 Definirea planului de afacere Planificarea de afaceri este procesul repetitiv de...

Plan de marketing pentru lansarea produsului - Coca Cola

Introducere Povestea bauturii legendare incepe la data de 8 mai 1886 in Atlanta, Georgia cand farmacistul John Styth Pemberton inventeaza in...

Comportament organizațional - analiza organizațională firma Coca Cola

Istoricul companiei Povestea bauturii legendare incepe la data de 8 mai 1886 in Atlanta, Georgia cand farmacistul John Styth Pemberton inventeaza...

Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat

INTRODUCERE În încercarea de a supraviețui , orice firmă, indiferent de dimensiunea și profilul său de activitate, dorește să-și îmbunătățească,...

Strategii de Îmbunătățire a Relațiilor cu Clienții într-o Firmă de Servicii Comerciale

Introducere Modernizarea societăţii reprezintă un proces care implică dezvoltarea tuturor laturilor vieţii economice, sociale şi culturale....

Plan de publicitate

Rezumat introductiv La inventarea Coca Cola din 1886 nimeni n-ar fi putut preconiza evoluţia spectaculoasă a acesteia. La 12 decenii de la...

Aspecte ale Campaniilor Publicitare ale The Coca-Cola Company

ARGUMENT Coca-Cola este astazi, indiscutabil, un adevarat mit al marcilor, un simbol al mondializarii si al societatii de consum. Bautura si...

Ai nevoie de altceva?