Inovarea in Comertul cu Amanuntul

Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
Un model de afaceri al comertului cu amanuntul reliefeaza modul in care un comerciant cu amanuntul creeaza valori pentru clientii sai si cum isi insuseste valoarea din piata. Inovatiile in modelele de afaceri sunt din ce in ce mai importante pentru construirea unui avantaj pe termen lung intr-o piata de vanzari definita de continue schimbari, cresterea asteptarilor clientilor si intensificarea competitiei. Din aceste cercetari a rezultat ca inovatiile in comertul cu amanuntul sunt cel mai bine observate din 3 componente de design: modul de organizare al activitatilor, tipul de activitati care se executa, si nivelul de participare al celor implicati in aceste activitati. Prin acestea s-au pus bazele unei cercetari academice intr-un domeniu caracterizat de o deficienta teoretica.
La nivel global, comertul cu amanuntul cunoaste schimbari majore fiind in legatura cu avantul internetului. Noi firme au creat noi piete, precum Apple cu ITunes iar altele le-au schimbat pe cele existente, precum Priceline.com. Astazi, cei mai mari comercianti cu amanuntul s-au transformat in firme cu mai multe canale avand din ce in ce mai multe activitati deoarece comerciantii isi extind limitele targeturilor si dezvolta noi metode de a interactiona cu clientii. De exemplu, unii comercianti folosesc tehnologii de personalizare in masa pentru a furniza clientilor produse facute la comanda pe cand altii folosesc tehnologia pentru a eficientiza lantul de aprovizionare si pentru a expune rapid gama lor de produse cu trenduri personale. De exemplu, Zara abordeaza principiul modei rapide prin lansarea a cat mai multe colectii pe an, altii au construit inovatoare interfate pentru clienti, Shop24 dispune de peste 200 de produse alimentare in chioscuri automatizate. In timp ce unii comercianti cu amanuntul continua sa adere la conceptul ca in comertul cu amanuntul cel mai important este detaliul, comerciantii din fruntea practicilor inovatoare releva faptul ca acordarea atentiei la detalii nu este de ajuns deoarece sunt multe firme specializate care pot efectua activitati de comert cu amanuntul la un grad apropiat de perfectiune.
1. Model de afacere : definitie si folosinta
Nu exista o definitie comuna acceptata a modelului de afacere in literatura insa cei mai multi autori sunt de acord asupra faptului ca specifice modelului de afaceri ii sunt, sursele de remuneratie, logica distinctiva in crearea si insusirea valorilor. Spre exemplu, un model de afacere poate sa sublinieze modul in care firma creeaza valori pentru clienti prin intermediul activitatilor legate de pretul dezvoltarii produselor iar pe de alta parte un model de afacere ar putea pune accent pe modul in care valoarea este insusita prin buna gestionare a stocurilor si schimbarile la structurilor de guvernare care reduc costurile de oportunitate, sau reduc costul de levier care influenteaza partile interesate de la firma.
Model de afacere si strategie : similaritati si diferente
Hambrick si Fredrickson (2005) definesc strategia ca un concept central integrat si orientat catre exterior spre modul de cum afacerea isi va atinge obiectivele. In acelasi timp, modelul de afacere a fost descris ca esenta strategiei unei firme si ca o reflectie a strategiei puse in aplicare a firmei. Ca o prima diferenta, strategia impune un anumit obiectiv pe cand modelul de afacere reliefeaza mecanismul prin care se misca organizatia pentru atingerea acelui obiectiv. In al doilea rand, adoptarea unei noi strategii implica bazarea pe un nou model de afacere pe cand schimbari la modelul de afacere pot fi efectuate in cadrul unei strategii deja existente. In ultimul rand, strategia si modelul de afacere difera la nivelul detaliilor, modelul de afacere preia strategia unei firme de la un nivel abstract si o transpune intr-un mecanism specific independent care ghideaza managerii spre realizarea unor avantaje competitive ale firmei.
2. Modelul de afacere al comertului cu amanuntul
Fundamental acestui model ii sunt doua caracteristici unice ale comertului cu amanuntul: (1)Comerciantii cu amanuntul vand in primul rand produsele fabricate de catre altii, ei obtin rareori beneficii durabile de exclusivitate in asortamentul produselor 
lor. Un model de afacere al comertului cu amantul de success depinde atat de ceea ce comerciantul vinde dar in special de modul in care acesta interactioneaza cu clientii.
(2)Comerciantii cu amanuntul se implica direct in interactiuni la nivelul clientilor finali spre deosebire de cei mai multi producatori.
Conceptualizand modelul de afacere al comertului cu amanuntul necesita consideratii explicite de interdependenta si alegeri dintre: modul care descrie procesul in care activitatile cheie vor fi executate, diversele activitati care vor fi aplicate la design, administrare si guvernanta celor care initiaza aceste activitati, rolurile pe care le au si partile incentive care ii motiveaza.
Activitatile comertului cu amanuntul se refera la achizitionarea, stocarea, afisarea si schimbul de bunuri si servicii care indeplinesc cerintele clientilor.
Guvernanta comertului cu amanuntul se refera la participantii sistemului de creere si distributie a asteptarilor clientilor, precum si la mecanismul care ii motiveaza pe acestia sa isi joace mai departe rolurile spre implinierea cerintelor clientilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Inovarea in Comertul cu Amanuntul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!